pe
door peterlasser90 Jun 21, 2016 om 16:36
Huishouden & energie

Hulp nodig bij energie vergelijken

Via collega's hoorde ik over energievergelijkers zoals www.energievergelijken.nl waarop je 'onafhankelijk' zou kunnen overstappen op energie en gas. Dit ziet er voor mij persoonlijk zeer gunstig uit en ik lijk er flink op te kunnen besparen op jaarbasis, maar vroeg me af of jullie weten of hier nog voorwaarden aan verbonden zijn? Is deze energievergeljker betrouwbaar? Hebben jullie goede ervaringen met dit type websites?

1698 8 Rapporteer

simon55
door simon55 - Jun 21, 2016 om 16:38
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Wat de een goed vindt .vindt de ander niks smaken verschillen

tijger1
door tijger1 - Jun 21, 2016 om 16:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk ook eens op andere energievergelijkingssites of dat Energievergelijken.nl wel klopt.

Bijvoorbeeld Gaslicht.com. Ik weet dat die zeer betrouwbaar is.

Hebt u wel naar uw huidige contract gekeken? Kunt u opzeggen? Sowieso pas overstappen ná 1 juli, dan gaan de prijzen weer naar beneden.

marita5
door marita5 - Jun 21, 2016 om 17:07
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo PeterLasser90 ,

Lees deze informatie eens door van consuwijzer , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/energie/energiebedrijven-vergelijken-en-overstap/energiebedrijven-vergelijken

Cookies
door Cookies - Jun 21, 2016 om 17:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik gebruik altijd Gaslicht.com. Bevalt me prima, overstap gaat altijd probleemloos. Denk je er aan dat een voorschotbedrag NIKS zegt over al dan niet goedkoper uit zijn? Gunstigst is een contract voor 1 jaar afsluiten. En let op de vastrecht (vaste leveringskosten) bedragen, die kunnen enorm verschillen.

fr
door frans56 - Jun 21, 2016 om 17:41
230 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn ervaring is dat de meeste besparingen in de energie kosten iemand meer of meer zelf in de hand heeft. En dan bedoel ik NIET alles afzoeken wie de goedkoopste is, maar kijken waar te besparen valt .Bijvoorbeeld een lamp die veel brand vervangen door een LED lamp. en de was drogen op een droogrek, dit gespaard een gehele droger. En de meest belangrijke.  Tochtende naden en kieren dichten.  Ikzelf heb de verwarming op de slaapkamers uitgezet, (in onze ogen zijn die daar volkomen overbodig).   En geen onnodige elektrische apparaten, zoals bijvoorbeeld elektrische tandenborstels. gaat met de hand ook goed.   En de energieprijs NIET vastzetten.  Deze zullen de komende jaren nog wel verder moeten dalen.
Reden:  Zonnepanelen worden steeds goedkoper, Dus als de stroom duurder word gaan er meer mensen over op zonnepanelen, en eenmaal aangeschaft,  zal men de komende 30 jaar vrijwel geen stroom meer hoeven bij-kopen. Dus ze kijken wel uit om de energie prijzen te verhogen.

akkerdistel
door akkerdistel Jun 21, 2016 om 23:02
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Ga hier ook vrij zuinig om met energie, mede daardoor bestaat mijn rekening voor meer dan 75 procent uit overige kosten en vooral belasting op belasting op belasting. Dat zuinig zijn heeft maar echt 'n klein effect op de prijs. Bij het water is 't nog erger dat gaat plus 800 procent per m³ water..

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 22, 2016 om 00:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een besparing op de elektrische tandenborstel bestaat niet. Elektrisch poetsen is bewezen beter voor uw gebit. Met name minder tandsteen.
U bespaart max 5 euro per jaar op die borstel maar de tandarts wordt duurder.
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar dit is echt een nonbesparing.
Diewilik

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 21, 2016 om 22:59
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik stap sinds 2 jaar over via gaslicht.com. Let daarbij enkel op de welkomstbonus, het vastrecht en de leverancier (oxxio, essent (daar vragen ze zonder blikken blozen geld voor automatische incasso, bijna 10 euro per jaar), nem, etc. sla ik over).

Een heel klein 'nadeeltje' al heb je daar aangegeven geen mails te ontvangen, krijg je toch enkele mails als het weer tijd is om over te stappen, dat ik zie dan maar door de vingers :-).

tijger1
door tijger1 - Jun 21, 2016 om 23:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@akkerdistel

Automatische incasso kost geen € 10,00 per jaar bij Essent, maar ca. € 5,00. En overigens is daar het vastrecht weer een stuk lager.

no
door noortje33 - Jun 22, 2016 om 13:56
6 Antwoorden / Vragen

Maakt niet uit welke je gebruitk meestal zijn het de vergleijkers van gaslicht, pricewise of overstappen. zie : https://www.zelfenergievergelijken.nl/ gewoon een vergelijker van pricewise erop dus het is meestal niet erg waar je vergelijkt. Maar wat ik wel apart vind is hoe deze vraag is opgesteld. Van collega's gehoord, linkje in vraag ? Zo een "verkoop" beschrijving voor iemand die iets van zijn collega's hoort is wel apart vooral als je nog geen ervaring hebt met zulke sites. en dan ook nog eens een linkje in je tekst, dus wel HTML verstand maar niet wetend wat een vergelijkingssite is? Amateur link building hoor