Ik krijg rekeningen van Waternet met een verkeerd watermeternummer
Op 3 februari 2021 is mijn watermeter vervangen, Ik krijg nog steeds rekeningen met het oude watermeternummer erop.
Ik heb gebeld en gemaild maar niks werkt, ook heb ik aangegeven dat zodra Waternet de juiste gegevens op de facturen zetten ik tot betalen zal overgaan. Nu komt er een incassobureau aan te pas en wordt de rekening fors hoger.
Je weet welke standen je doorgeeft dus ook hoeveel kub je hebt verbruikt. Klopt dit verbruik met de rekeningen?
Verder zou ik indien het verbruik klopt snel overgaan tot betaling om extra kosten te voorkomen.
Tja, je neemt een dienst af. Dat het nummer niet meer klopt, is niet netjes maar geen reden om niet te betalen
Omdat je niet betaald terwijl de dienst wel geleverd is, krijg je nu een incassobureau met hoge kosten
Mijn advies: betaal zo spoedig mogelijk
https://www.waternet.nl/service-en-contact/help-ons-verbeteren/klacht-melden/
https://www.waternet.nl/veelgestelde-vragen/contactvoorkeur/ik-ben-niet-tevreden-over-de-behandeling-van-mijn-klacht.-wat-kan-ik-doen/
Beetje dom om niet betalen over zoiets 'onbenulligs' als een foutief meternummer. Belangrijker is, mijns inziens, of je klantnummer klopt.
Je moet gewoon je maandelijkse voorschot betalen. Nu krijg je een incassobureau achter je aan en als je zo halsstarrig blijft dan worden de kosten alleen maar hoge en bestaat er - op den duur - de kans dat je afgesloten wordt van het water. Is dat wat je wilt?
Vroeger had ik dubbel tarief in gebruik voor mijn elektriciteit. Heb dat afgeschaft. Beide meters zijn blijven lopen en werden apart op enkel tarief afgerekend.
Had ook poot stijf kunnen houden "ik heb maar een tarief".
Als het verbruik klopt zou ik daar geen punt van maken en gewoon betalen.
Zeker kraanwater is het geld niet.
Geen probleem, als u niet betaalt krijgt u vanzelf de kans de kantonrechter van uw gelijk te overtuigen. Dat kan een dure les worden als deze vindt dat u geen valide reden had betaling op te schorten maar daar leert u dan van.
Niet betalen is zoals al gezegd niet verstandig behalve als de meterstanden ook niet kloppen op de rekening.
Als bellen en mailen niet werkt zult u een officiële klacht moeten Indiënen.
Als de water4meter is vervangen zal ook de tellerstand opnieuw zijn geregistreerd. De kans lijkt me klein dat de tellerstand enigszins uw verbruik aangeeft sinds de vervanging van de watermeter als die aan de oude meter is gerelateerd. Weet u zeker dat het om het nummer van de watermeter gaat. Of is het misschien toch het klantnummer?
Hoe verhoudt de rekening zich met uw verbruik? Is het wat u heeft opgegeven? DAn kunt u de betaling niet weigeren want dat is dan ook gewoon wat u heeft verbruikt. Daarvoor blijft u aansprakelijk, ook als het meternummer niet overeenkomt met uw watermeter.
Gaat het wel om het meternummer en niet toevallig het opnamenummer. Maar ongeacht dat zal u de rekening krijgen op basis van het verbruik en als dat klopt is het meternummer niet van belang. Door niet te betalen zal u t.z.t zonder water, en met een hoge navordering, komen te zitten ook met een verkeerd meternummer.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Boete betalen bij abbostop
Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer