riawim
door riawim Mar 26, 2007 om 11:45
Huishouden & energie

In de advertentie staat iets anders!

er is bij mij,op jl.8 dec.een stoffen bankje bezorgt van Wehkamp,die,volgens de advertentie,vast bekleed is, maar na zo,n 3 weken,begon het bankje helemaal uit het fatsoen te raken,en hing het rokje,wat rondom zit,al 4 cm op de grond(parket),en bij de armleuning,gaat het helemaal lubberen,als je er met zn 2en op zit,val je vanzelf naar elkaar toe(naar het midden dus).Heb er over geklaagt,is er een man gekomen,die foto,s nam van de bank,en na een week had ik het bericht;de bank word niet terug genomen,ligt nm.aan de bekleding!maar de bank is helemaal niet vast gestoffeerd!er zit een hoes omheen!omdat de bank eerst nog 2 weken in het plastic heeft gezeten,kwam ik er te laat achter!men moet immers binnen 14 dagen reageren.maar...de bank is volgens mij,onder valse voorwenselen aangeprezen,en zo,n bank,die er uitziet al was hij 4 jaar oud,die wil ik niet,maar weet niet wat ik hier nog aan moet doen! weet er iemand a.u.b.raad? vr.gr.Ria

236 1 Rapporteer

tonnieboy
door tonnieboy - Mar 26, 2007 om 13:39
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Reclameren op geleverde goederen die niet aan de verwachtingen die gewekt zijn voldoen dient volgens de leveringsvoorwaarden inderdaad binnen de gestelde termijn te geschieden. Nu die termijn is overschreden impliceert dat natuurlijk nog niet dat Wehkamp niets met uw klacht dient te doen. Zij zijn gehouden om het gebrek deugdelijk te herstellen en als dat niet mogelijk is kunt u de aankoop laten ontbinden.
Uiteraard dient er dan wel sprake te zijn van een gebrek (vering van de bank ondeugdelijk of ondeugdelijke hoes).