Incasso
Essent heeft in de afgelopen maanden ten onrechte geld afgeschreven van mijn rekening(ik ben niet eens klant van essent) en ik moet nu zelf bewijzen dat ik ben wie ik zeg dat ik ben, om mijn geld terug op mijn rekening te krijgen.
Dit duurt nu al `n aantal weken.
Laatste twee afschrijvingen heb ik kunnen stoneren,
Wat kan ik hieraan doen b.v. compensatie eisen ofzo enof waar klacht neer te leggen.
Volgens mij hoeft u niets te bewijzen... U kunt naar uw bank gaan en een 'melding onterechte incasso' doen. Hiermee kan uw bank incasso's tot iets van 13 maanden terughalen. Laat Essent dan maar bewijzen dat ze deze incasso's wel terecht hebben gedaan, hetgeen lastig wordt als u geen klant bent.
Bedankt pbarendse,
Ik heb via Essent ook al het een en ander geregeld, maar ik snap niet hoe zo`n bedrijf ZONDER rekening check zomaar geld van je rekening kan schrijven.
Want nu moet ik van alles ondernemen om zelf mijn geld terug te krijgen.
Ik heb ook al `n klacht bij de 'energie kamer' ingediend.
Groet Kees
Beste,
In uw bericht van 22 april op dit forum geeft u aan dat wij ten onrechte bedragen afschrijven van uw rekening.
Ik wil dit graag voor u uitzoeken. Ik verzoek u uw postcode, huisnummer, telefoonnummer en forumnaam te mailen naar forum@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
Tsja, de gewone aanpak van hooghartige en contactgestoorde ondernemingen. Als je wat wil bestellen dan gratis met een 0800nummer. Als er wat fout gaat dan moet je bellen met een duur 0900-betaalnummer. Ze laten je betalen voor hun fouten
Als individu tel je niet mee. Pas als je de publiciteit zoekt dan komen ze in beweging. Niet omdat je ze hebt overtuigd maar ter voorkoming van schade aan hun imago.
Stijlloos. Je hebt als klant niets meer te betekenen. Betalen en mond houden. Je staat machteloos.
Wel lukt het soms (als pleister op de wonde) om vergoeding te krijgen (bij ING geld of boeket; bij Tele2 geld)
Beste forumessent (Angelique)
Het is waarschijnlijk beter om mijn gegevens niet via dit forum te doen, dus email me maar op therza56@gmail.com enof therza56@me.com
Groet Kees
Volgens mij kan je beter helemaal geen contact met Essent opnemen en gewoon het advies van pbarendse opvolgen. Je bent geen klant van ze, dus je hebt niets met ze te maken. Als ze zo nodig contact willen dan kunnen zij het initiatief nemen. De arrogantie van dat soort bedrijven is verschrikkelijk.
Ik geloof dat Kees nog geld van ze krijgt, dus hij zal wel moeten.
Kees, ik begrijp niet waarom je geen gebruik maakt van het email adres van essent.
forum@essent.nl
De kans dat zij actief naar jouw emailadres gaan schrijven is niet zo groot, want zij weten dan niet zeker met wie ze te maken hebben. Het is een echt emailadres van essent, mocht je daar aan twijfelen.
Je informatie gaat dan niet via dit forum, maar rechtstreeks naar essent. Vergeet niet al die gegevens te vermelden die worden gevraagd.
Bedankt allemaal voor de reacties, ik heb dit nu via `n redelijk aantal sites lopen dus ik ben benieuwd.
Ik zal essent ook zeker via het rechtstreekse email adres aanschrijven.
Groet Kees,
P.S. ik moet nog steeds twee termijnen terug krijgen....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer