Ja
door JaKl Dec 2, 2020 om 09:00
Huishouden & energie

Kan je een kunststof aanrechtblad zelf renoveren/opknappen?

Door jarenlang gebruik zitten er krassen in het kunststof aanrechtblad?
Is dit aanrechtblad goed op te knappen?

12929 5 Rapporteer

me
door mein33 - Dec 2, 2020 om 10:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De "Countertop laminaat kit" is een set waarmee u uw gewenste klus zou kunnen uitvoeren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 2, 2020 om 10:48
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Doe navraag bij een leverancier, er zullen ongetwijfeld 'epoxy' oplossingen zijn. Ik zie inmiddsels deze info: https://nl.wikihow.com/Krassen-van-kunststof-verwijderen  waar u denk ik wel iets aan heeft.

Aanvullend ook o.a. deze: https://www.kijkopmeubelen.nl/meubels-repareren/aanrechtblad-reparatie/

to
door tonb - Dec 2, 2020 om 10:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

U zou eens kunnen googelen op krasverwijderaar voor auto's.
Is niet goedkoop maar heb deze voor mijn auto.

ronaldvw
door ronaldvw - Dec 2, 2020 om 10:54
19 Antwoorden / 1 Vragen

Bij o.a. AliExpress is UV resin te koop. Dit is een transparante kunsthars welke uithard door middel van UV licht maar ook gewoon daglicht kan het uitharden verzorgen.
Deze vloeistof is uitstekend instaat kleine krassen te vullen. Diepere krassen welke door de toplaag heen zijn gemaakt kan je ook vullen maar dan moet je een pigmentje (kleurstof) aan de transparante vloeistof toevoegen. Uiteraard kan je er ook voor kiezen het gehele blad, in een aangepaste kleur, met deze substantie van een nieuwe toplaag te voorzien.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 2, 2020 om 18:45
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Welke kunststof?

Niet elk werkblad kun je op dezelfde manier behandelen.

Alleen oppoetsen met staalwol sponsjes van  action en  dan horen die krassen erin  maar of dat mooi is?
Ik heb een lelijk  RVS  aanrecht ooit zo  gedaan,  net als geborsteld en  was minder lelijk als daarvoor, 99%  krassen weg gekregen.