despuiter
door despuiter Apr 30, 2012 om 10:03
Huishouden & energie

Kortingsbon

Ik heb een kortingsbon waarop staat geldig op 1 artikel, Nu heb ik meerdere stuks nodig van een artikel , is het dan zo dat de korting over het hele bedrag gaat of alleen op 1stuks van dat artikel?

7801 13 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - Apr 30, 2012 om 10:09
2845 Antwoorden / 27 Vragen

De kortingsbon is in dit geval maar op één artikel van toepassing.

zwemmer
door zwemmer - Apr 30, 2012 om 10:10
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Als deze vraag gemeend is dit: ik denk dat je naar de bekende weg vraagt. 1 artikel = 1 artikel. 10 artikelen van hetzelfde zijn 10 artikelen. Reken maar uit de winst....

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 30, 2012 om 10:16
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bij diverse bouwmarkten hebben bonnen met deze tekst.

Als je maar 1 artikel mag komt de hele familie met steeds hetzelfde product kopen met bonnen van buren......
Daarom zeggen enkele dat meerdere zelfde artikelen ook als 1 artikel gelden.

Dus als het precies hetzelfde product is mag het.
Ik ga daarom volgende maand dezelfde maat deuren halen met 25% korting....
Links of Rechtsdraaiend mag daar zelfs nog, en andere maten ook mits in 1x besteld en vooraf betaald in deze periode.

Dit is per bouwmarkt verschillend die voorwaarden die online staan.

despuiter
door despuiter - Apr 30, 2012 om 10:22
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op maandag 30 apr 2012, 10:16]Bij diverse bouwmarkten hebben bonnen met deze tekst.

Als je maar 1 artikel mag komt de hele familie met steeds hetzelfde product kopen met bonnen van buren......
Daarom zeggen enkele dat meerdere zelfde artikelen ook als 1 artikel gelden.

Dus als het precies hetzelfde product is mag het.
Ik ga daarom volgende maand dezelfde maat deuren halen met 25% korting....
Links of Rechtsdraaiend mag daar zelfs nog, en andere maten ook mits in 1x besteld en vooraf betaald in deze periode.

Dit is per bouwmarkt verschillend die voorwaarden die online staan.

Dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar word daar dus verschillend over gedacht.

zwemmer
door zwemmer - Apr 30, 2012 om 10:24
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Vraag het eens in de winkel.

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 30, 2012 om 10:24
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ligt aan de voorwaarden die bij de bon horen. Bij Gamma geldt het meestal voor alle zelfde artikelen.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 30, 2012 om 13:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=zwemmer schreef op maandag 30 apr 2012, 10:24]Vraag het eens in de winkel.
Dat lijkt mij wel de juiste oplossing om het zeker te weten.

sa
door salty677 - May 1, 2012 om 12:19
12 Antwoorden / 3 Vragen

vaak is het zo dat met 1 artikel bedoeld wordt van het zelfde dus 4 deuren is 1 artikel als het maar van hetzelfde is. Maar bel de bouwmarkt zelf dan hoort U het direkt.

de
door dewollf - May 1, 2012 om 12:56
54 Antwoorden / 0 Vragen

heel formeel is het wat er op de bon staan. 1 artikel 1x korting. daar de winkels ook donders goed weten dat je met meerdere bonnen kan komen of meerder keren de zelfde aankoop kan doen, doen de meeste hier niet moeilijk over als je meerdere stuks van het artikel moet hebben. scheelt hun ook rompslomp, maar het is aan de goodwil van de winkel.

jantom
door jantom - May 1, 2012 om 12:57
377 Antwoorden / 0 Vragen

Leuke vraag.

Strikt formeel gezien: veel winkels hanteren artikelnummers voor hun koopwaar en daar is een goede reden voor.

Als je van een bepaald artikel 10 stuks bestelt, bestel je niet anders dan één artikel. Ik kan er niet méér van maken...

De tekst op de kortingsbon moet zodanig geredigeerd zijn dat er geen ruimte is voor twijfel. Als die twijfel er wèl is dan is er recht op korting op meerdere stuks van het artikel.

despuiter
door despuiter - May 1, 2012 om 13:08
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=jantom schreef op dinsdag 1 mei 2012, 12:51]Leuke vraag.

Strikt formeel gezien: veel winkels hanteren artikelnummers voor hun koopwaar en daar is een goede reden voor.

Als je van een bepaald artikel 10 stuks bestelt, bestel je niet anders dan één artikel. Ik kan er niet méér van maken...

Zo zie(lees) ik het dus ook maar voordat ik een onnodige discussie ga voeren mocht dat nodig zijn wou ik het even zeker weten.
Er staat letterlijk korting op 1 artikel.
In de winkel dachten ze er gelukkig net zo over.
Bedankt!

wh
door whks - May 1, 2012 om 14:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

Loop je toch telkens in en uit de winkel voor 1 product. Als het aantal niet te hoog is lijkt mij dat geen probleem. Bij Karwei kan je korting stickers plakken. Na afrekenen haal ik de sticker eraf en ga weer de winkel in voor het volgende product. Ze willen graag verkopen.

ikbenik
door ikbenik - May 1, 2012 om 14:57
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Wel of niet meerdere artikelen op één bon hangt af van wat er op de bon staat en wat de winkelier aangeeft.