kw
door kweettniet Mar 3, 2005 om 13:57
Huishouden & energie

Krassen op rvs kookblad

Onwetende visite is met een schuursponsje over mijn gloednieuwe roestvrijstalen kookplaat gegaan. Gevolg: krassen, natuurlijk.

Heeft iemand enig idee hoe je deze weg kunt werken of op z'n minst minder zichtbaar kunt maken?

11355 4 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Mar 3, 2005 om 14:12
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste kweetniet

Zitten de krassen in het emaille? dan kun je dit bijwerken met koude emaille verf (of remaille). Volgens mij is dat in tubes te koop. Twee dunne laagjes aanbrengen is aan te raden, ipv in één keer dekkend te krijgen. Let op sneldrogend, maar chemisch stinkend (afzuigkap aan).

Brynnar

brynnar
door brynnar - Mar 3, 2005 om 14:16
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Oeps, vergissing, ik lees nu pas dat het een RVS kookplaat is. Stomstomstom.

Echt wegwerken kun je de krasjes niet, maar je kunt wel proberen het e.e.a. op te poetsen met RVS snelglans. Is in de dhz-winkel te koop. Ik geloof dat het bekendste merk HG is.

Brynnar

he
door henri1942 - Mar 5, 2005 om 01:48
43 Antwoorden / 2 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Een mogelijkheid is om dit te behandelen met Staalfix een onderhoudsmiddel voor RVS. Rcentelijk hadn Aldi ook een dergelijk middel als aanbieding.

Mocht dit niet helpen dan is er maar een oplossing polijsten met een polijstpasta.

Succes

Henri1942

roelv
door roelv - Mar 5, 2005 om 03:11
11 Antwoorden / 0 Vragen

De tips zijn op zich allemaal zinvol, maar helemaal weg krijg je het nooit meer. Is het een idee om het op te geven aan de WA verzekering??