peter345
door peter345 Mar 11, 2014 om 11:29
Huishouden & energie

Kringloopwinkel bezorgkosten veel te hoog?

Onlangs hebben wij bij de kringloopwinkel De Arm te Utrecht, 1 kast plus 1 tweepersoonsbed aangeschaft. Omdat wij niet zelf over vervoer beschikken moesten wij de spullen laten bezorgen door de kringloopwinkel De Arm.

De bezorgkosten zijn vrij hoog: € 40,--. tot aan onze portiek.
Tot aan onze voordeur : € 75,--

Dus afgesproken tot aan onze portiek, en verder tot aan onze voordeur deden wij dan zelf.

Een kringloopwinkel is toch voor mensen die weinig geld hebben, wij vinden het veel te duur. (schandalig!!!)

9449 73 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 11, 2014 om 11:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=peter345 schreef op dinsdag 11 mrt 2014, 11:29]
Een kringloopwinkel is toch voor mensen die weinig geld hebben, wij vinden het veel te duur. (schandalig!!!)

Als je het te duur vindt, koop je daar toch niet?

zoekster
door zoekster - Mar 11, 2014 om 11:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat is uw vraag?

Een kringloopwinkel is er overigens niet voor arme mensen, maar voor mensen die tweedehands spullen willen kopen. Ook rijke mensen mogen daar naar binnen en de tweedehands spullen kopen en de spullen laten bezorgen. Voor iedereen geldt eenzelfde prijs.

Het is zo'n geval beter wat vrienden/familie op te trommelen die de boel komen ophalen, maar ja, als die er niet zijn, dan moet je bezorgkosten betalen, niets aan te doen.

mahadma
door mahadma - Mar 11, 2014 om 12:10
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Even zonder dollen, als voorbeeld: wat kost een taxirit (klik HIER). Eén of twee mensen op een bestelbus/vrachtwagen kost geld. Ze moeten inladen, rijden, uitladen en eventueel voor de voordeur zetten, al of niet 10 hoog. En weer terug en of verder distribueren. € 40,00 is dan als je het op de keeper beschouwd een koopje.

Tegenvraagje: Zou u het gratis doen?

mahadma
door mahadma - Mar 11, 2014 om 12:20
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Bereken eens de prijs op klik HIER. Ik denk dat u dan blij bent met die € 40,00.

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2014 om 12:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kon al, waarschijnlijk voor een koopje, spullen aanschaffen en dan zou het gratis thuis bezorgd moeten worden? U wist toch van tevoren dat het bezorgen geld kostte?

Die bus rijdt niet op water en zelfs dat is niet gratis.

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2014 om 12:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....wij vinden het veel te duur. (schandalig!!!).....
Is niets 'schandaligs' aan.
Tijd = geld en autokosten zijn hoog.
Is een 'normaal' bedrag voor bezorgkosten.
Als je het veel te duur vond had je een andere oplossing moeten zoeken.

mahadma
door mahadma - Mar 11, 2014 om 12:27
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Bij een bedden en kasten verkoper gezien: "Voor grotere hoeveelheden of grotere artikelen betaalt u € 30,- of € 45,- (afhankelijk van formaat, samenstelling en gewicht)."

me
door mein33 - Mar 11, 2014 om 12:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Op zich vallen de bezorgkosten wel mee en natuurlijk mag een vervoeder kosten rekenen voor het transport, ook als de vervoerder de kringloopwinkel zelf is. De gebruikte bestelwagen rijdt ook niet op water en het personeel werkt ook niet geheel voor niets.
"De kringloopwinkel is er voor iedereen".

tenormin
door tenormin - Mar 11, 2014 om 12:51
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@peter345, ach, door daar te kopen bespaart u zich immers al een heleboel geld? Als u alles nieuw had gekocht (bij een prijsvechter of Ikea) worden ook bezorgkosten in rekening gebracht. Toch? Neem "de meneer die voor moet komen rijden" voor een apparaat: €60,00 minimaal en dan heeft ie nog niets gedaan!

peter345
door peter345 - Mar 11, 2014 om 14:57
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ten eerste zijn mensen met een kleine portemonnee juist afhankelijk van dit soort winkels. Vooral in deze tijd van crisis. Dat weet iedereen, en daar moeten dit soort winkels juist op inspelen.
Mensen die zich bijvoorbeeld geen nieuwe bank kunnen veroorloven, of een nieuwe wasmachine.
Ten tweede denk ik dat sommige mensen mij misschien verkeerd hebben begrepen. Ik woon op drie hoog, met lift. De standaard bezorgkosten bedragen 40 euro's. Dan zetten ze de koopwaar beneden, buiten de flat, waar de auto kan komen.
Wil je het boven hebben, dan moet je daar boven op nog eens 35 euro betalen. Dus in totaal 75 euro aan bezorgkosten. Een oud vrouwtje met een aow-tje, en een kapotte kast, kan dit zelf niet naar dr bejaardenflat brengen, en moet van haar schare loontje ook nog eens zoveel bezorgkosten betalen??
Dat vind ik niet kunnen in deze tijd.

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2014 om 15:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet altijd bejaarden er bij slepen. Heel veel bejaarden hebben naast huw AOW ook nog pensioen. Ook zijn er nog veel bejaarden heel fit. En wellicht hebben zij kinderen en/of vrienden die kunnen helpen.

mahadma
door mahadma - Mar 11, 2014 om 15:10
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Er zouden dus inkomens afhankelijke bezorg tarieven moeten komen ............

Stel je heel even voor dat dàt mogelijk zou zijn. Dan moeten er weer inkomenstoetsingen door Jan en Alleman komen en komen er weer vragen op de site: "Mag Pietje, Jantje en Klaasje mijn inkomen zien vanwege de bezorgkosten, dit is chending van min privacy.". En als het dan gebeurd en je bent net € 1,00 boven een grens, krijg je daar weer gesteggel over.

Cookies
door Cookies - Mar 11, 2014 om 15:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 11 mrt 2014, 15:10]Er zouden dus inkomens afhankelijke bezorg tarieven moeten komen ............

Nog even en de supermarkten maken hun prijzen ook inkomensafhankelijk.

Denk dat Peter345 dat het liefste ziet gebeuren.

tenormin
door tenormin - Mar 11, 2014 om 16:10
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 11 mrt 2014, 15:25]

Nog even en de supermarkten maken hun prijzen ook inkomensafhankelijk.

Zie 't al voor me: tot €100,00 p.w. deze gang; tot €200,00 p.w. deze gang! Enz. Mogen "de rijken" niet meer op koopjesjacht. ;-C

diumenge
door diumenge - Mar 11, 2014 om 17:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@peter345, u hoeft zelf ook geen salaris als u werkt begrijp ik?

sl
door slobberbone - Mar 11, 2014 om 17:40
508 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn opmerking al in discussies gegeven zie :

waarschuw redactie
dinsdag 11 mrt 2014, 14:31

Ja, daar wordt je arm van :(

Maar vaak is er een groot verschil particulier kringlopen willen gewoon veel winst maken en daar zijn de prijzen vaak hoger dan een gemeentelijke kringloop.

Bij laatste is bezorgkosten boven de 75 euro gratis hier in de stad.

komsja
door komsja - Mar 11, 2014 om 18:23
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Je zou het ook schandalig kunnen noemen en vinden,dat de kringloop geen enkele cent geeft voor een aangeboden zo goed als nieuw bankstel of tafel enz enz enz enz enz.
Maar als je dat niet wil,dan moet je je waar maar proberen te verkopen via bijvoorbeeld marktplaats
En als je wat bij de kringloop koopt en het moet ook nogus bij je aan huis bezorgd en afgeleverd worden,dan moet je daarvoor betalen punt uit.
En die kosten zijn vele malen lager dan een spiksplinternieuw (bijvoorbeeld)bankstel laten bezorgen,want het zogenaamde gratis bezorgen van een nieuwe,is helemaal niet gratis,want die bezorgkosten zijn allang mee berekend in de aankoopprijs.

pi
door pieterwolters - Mar 11, 2014 om 18:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dit soort dingen zie je vaker. Mensen redeneren vaak van "de producten zijn goedkoop, dus de rest al ook wel goedkoop zijn". En dat terwijl zaken als services gewoon geld kosten en de prijzen voor tweedehandsartikelen vaak op het niveau "wat de gek er voor geeft" zijn. Maar je kunt moeilijk van mensen die bij de kringloop werken verwachten dat ze voor 10% van het minimumloon werken omdat de producten een fractie kosten van wat nieuwe producten kosten.

Cookies
door Cookies - Mar 11, 2014 om 19:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zo te lezen, werken er weinig betaalde krachten, maar wordt de opbrengst besteed aan een maatschappelijk nuttig doel:

De A.R.M. verwerkt sinds 1981 op milieuvriendelijke wijze afgedankte goederen waarbij het streven naar optimaal hergebruik voorop staat. Binnen de woonwerkgemeenschap van Stg. de A.R.M. zijn woonplekken beschikbaar voor mensen die (tijdelijk) begeleiding nodig hebben. Door de combinatie van verzorging, werken, aandacht en wonen blijkt dit een unieke vorm van sociale hulpverlening te zijn. Hierbij zijn eigen verantwoordelijkheid, zelfrespect, status, opleiding, zelfontwikkeling en geborgenheid belangrijke thema's. Met gebruikmaking van bestaande werkgelegenheid scheppende voorwaarden voor sociaal en maatschappelijke zwakkeren, werklozen en vrijwilligers heeft Stg. de A.R.M. kunnen groeien zonder subsidie.

aurora1
door aurora1 - Mar 11, 2014 om 19:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoals al is gezegd is dat een zeer gangbaar tarief voor bezorging (door kringloopwinkels). Ook komt voor dat er geen optie is om goederen boven te laten bezorgen omdat men daar de mankracht niet voor heeft (geen "beroepsverhuizers"), of vanwege regels van de Arbo. Vaak is sprake van een soort sociale werkplaats.
Klik hier om te lezen wat een andere organisatie met een aantal kringloopwinkels zoal doet.

audb
door audb - Mar 12, 2014 om 11:47
1668 Antwoorden / 5 Vragen

In Amsterdam heb je een "Stadspas" voor minderbedeelden en met zo pasje kreeg of krijg je wel korting maar de bezorging is gewoon duur wegens kosten die er gemaakt moeten worden.
Maar €40,- is een standaardprijs en als het gaat om grotere goederen dan is het wel normaal.
Maar stel dat je iets kleins koopt maar het wegens gezondheid het niet zelf mee kan nemen dan is €40,- gewoon een belachelijke prijs maar ook dan moet je het betalen al zijn er uitzonderingen

an
door anne1234 - Mar 12, 2014 om 12:16
51 Antwoorden / 2 Vragen

Allereerst heel dom dat dat van te voren niet besproken is , daarbij denkt u nou werkelijk dat als bedrijven net als bv Neckermann of Wehkamp of zelfs bedrijven die bij je in de buurt zitten als die iets komen bezorgen zelfs al boven de 40 euro bezorgkosten in rekening brengen, hoe kom je er dan bij dat de kringloopwinkel dat dan voor minder of voor niks zou moeten doen??
Dat zou helemaal mooi worden zeg, die hebben toch kosten aan benzine, verzekering , en zelfs gebruikskosten van hun bezorgauto's en nu verwacht u dat dat ook nog eens van het geld betaald wordt waar u de artikelen van koopt?? Hoe durft u. En daarbij het personeel dat de spullen komt bezorgen doen hun werk ook niet voor niks ,die moeten hun brood ook betalen,.. wat ik wel een beetje raar vind overigens is dat het met de lift naar de 3de etage 35 euro extra kost ,dat is in mijn ogen wat onlogisch. En daarbij het erbij halen van bejaarden en of eventueel minderbedeelde zoals bijstanders is net zo een onzin,want die moeten dat net zo goed betalen,daarvoor gelden geen andere regels. Dan had u ergens anders moeten gaan kijken en kopen en onderhandelen over u aangeschafte spullen vooralsnog u die koopt. Dus niet zeiken , als je van te voren goed oplet dan weet je ook als je jezelf goed laat voorlichten waar je aan toe bent..

tr
door trofaiac - Mar 12, 2014 om 12:28
57 Antwoorden / 4 Vragen

De goederen van De Kringloop zijn over het algemeen heel goedkoop vergeleken bij een meubelzaak waar de kasten en bedden prijzig zijn.
Al met al bent u toch goedkoop uit voor wat u gekocht heeft. Zelfs met die bezorgkosten erbij.

hy
door hypochondricus - Mar 12, 2014 om 13:02
5 Antwoorden / 0 Vragen

Is vaak pure winst, kringloper krijgt de spullen voor niks. Betere spullen komen niet eens in de winkel, maar worden achterom aan de handelaren verkocht uit Oost-Europa. Mensen die er werken zijn mensen die vaak als 'activering' vanuit de bijstand ingezet worden. Kosten de gemeente niks noch de kringloper. Kans op een echte doorgroeibaan=0. Opzet van Kringloper was zogenaamd om het milieu te sparen en maatschappelijke bevlogenheid, zodat mensen met kleine portemonnee ook wat kunnen kopen. Het is echter verworden tot een veel te dure business voor wat nu echt rommel is. Als ik iets wil hebben koop ik het via MP en grotere spullen beter een kennis vragen met busje of zo.

mo
door mof - Mar 12, 2014 om 13:04
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Of het hoog of laag is laat zich niet vaststellen. Wat zich laat vaststellen is of U het hoog of laag vindt!
U vindt het te hoog, dan zult u een andere oplossing moeten bedenken om de spullen thuis te krijgen (via vrienden, autohuur, bakfiets, ...?)

U heeft toch zelf de keus gemaakt?

Verder: afhankelijk van de kringloopwinkel kan de filosofie achter de winkel varieren van winkel voor armeren tot winkel voor milieubewuste mensen die zaken willen hergebruiken. In het laatste geval kan ik nog wel begrijpen dat ze het met bezorgen willen beperken tot het hoogstnoodzakelijke.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2014 om 13:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[edit redactie: Offtopic]

pe
door petty1950 - Mar 12, 2014 om 15:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp het hier heersende belerende en zelfs bestraffende toontje hier niet zo....
Dat de financieel wat ruimer bedeelde burger eveneens de kringloopmarkt ontdekt heeft doet niets af aan de oorspronkelijke bedoeling van deze organisaties nl de minder bedeelde inwoner ook in staat stellen een ''nieuwe'' bank oid aanschaffen. En de prijzen zijn daar op ingesteld. Worden ook gratis verkregen.
Daarnaast zit zo,n winkel op ,n b-locatie en het grootste gedeelte van het personeel is vrijwilliger of zit in ,n gemeentelijk traject. Zelf was ik er ,ooit, vrijwilliger en mijn ''salaris'' bestond uit ,n onkosten/reis vergoeding.
,n Vergelijking met ,n winkel als Neckermann is alleen daarom al bespottelijk en mist elk gevoel voor realiteit.

In dit licht bezien vind ik persoonlijk de vraag vwb de bezorgkosten zo gek nog niet, helemaal niet gek zelfs want als je zeer weinig te besteden hebt dan heb je (normaliter) geen auto en dan zou er gezien de eerder genoemde doelstelling en de minimale bedrijfskosten, best ,n minimale prijs voor bezorging van grotere artikelen berekent kunnen worden. ,n Bank van 40 euro hoeft niet,door bezorgkosten ,het dubbele te kosten. Zo,n ding zet nu eenmaal niet op je fiets en sommige mensen eten ,n week van dat extra bedrag. Staat iemand daar wel bij stil? Wellicht valt vragensteller onder deze groep?
Gratis hoeft niet maar dat pasje waar ik eerder over las is zo gek nog niet.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 12, 2014 om 15:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Het bezorgen van uw spullen is toch al gauw een uurtje werk.
En er zijn minstens twee mensen voor u aan het werk gedurende dat uurtje.
En in dat uurtje staat er ook een vrachtwagentje voor u ter beschikking.
1 persoon + 1 persoon + 1 vrachtwagentje is 3 eenheden.
U betaalde per eenheid 13 euro per uur.

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2014 om 15:56
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@Petty1950,

de auto/bezorg-kosten zijn voor iedereen gelijk, omdat het een kringloop is, krijgen ze geen korting op de totale autokosten (wegenbelasting, verzekering, apk, brandstof, afschrijving, onderhoud en bestuurders). Ergo, waarom zouden de kosten die de klanten (op hun verzoek) doorberekend worden dan lager moeten zijn als je minder te besteden hebt? Normaal ben je aan een kast en een bed minimaal 2 x bezorgkosten kwijt als je dit per andere manier laat vervoeren, dus dit is al een koopje. Als u een bedrijf zou hebben, zou u mogelijk anders kijken naar dit gegeven. Ik heb geen bedrijf maar rekenen kan ik wel.

labren
door labren - Mar 12, 2014 om 16:27
862 Antwoorden / 0 Vragen

dat is inderdaad heel veel geld , de meeste kringloopwinkels bezorgen gratis

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2014 om 16:43
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@Labren, bezorgen "de meeste kringloopwinkels" een kast en een bed gratis? Noem er eens 3.

komsja
door komsja - Mar 12, 2014 om 17:45
1064 Antwoorden / 218 Vragen

de kringloop HAALT alleen gratis,bezorgen kost geld.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2014 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En niet elke kringloopwinkel krijgt zijn spullen gratis. Het pand moet ook gehuurd met de daarbij komende kosten.

tenormin
door tenormin - Mar 12, 2014 om 18:45
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 12 mrt 2014, 18:24]En niet elke kringloopwinkel krijgt zijn spullen gratis. Het pand moet ook gehuurd met de daarbij komende kosten.

Jazeker krijgt de kringloopwinkel zijn spullen gratis! Vanuit de verkoop moet zo'n pand, auto, benzine, verzekering e.d. betaald worden. Maar de spullen komen echt van weggeven, men kan het zelfs doneren noemen: dus de krijgertjes. En dat er betaald moet worden voor bezorging is meer dan logisch (dit voor de TS).

komsja
door komsja - Mar 12, 2014 om 18:48
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tijger1
Wat u nu zegt is pure onzin(Niet alle spullen krijgt de kringloop gratis)
Alles ,maar dan ook alles wat de kringloop bij de mensen thuis ophaalt.is GRATIS want ze betalen helemaal niks.Ze verdienen aan de verkoop,en daar betalen ze de huur enz enz van.
en worden soms ook nog financieel gesteund door de gemeente.
En das allemaal prima,want er zijn een heleboel mensen die uit pure noodzaak hun spullen bij de kringloop moeten kopen.

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2014 om 18:54
11569 Antwoorden / 51 Vragen

En als je gewoon een "beter" inkomen hebt is het nog leuk om daar eens rond te snuffelen. Je komt er vaak leuke hebbedingetjes tegen. Je moet er eens gaan kijken wie er komen en er niet via een tunnelvisie vanuit gaan dat alleen "minder bedeelden" daar komen. Ik werk nu ook aan een echte originele "kringlooptafel", buitengewoon stevig, past in het interieur en deze was zeer betaalbaar. En ja, ik betaalde ook bezorgkosten, maar dan nog een prettig prijsje bij elkaar geteld.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2014 om 18:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@komsja

Er zijn verschillende soorten kringloopwinkels. Bijvoorbeeld winkels die spullen die door het grof vuil opgehaald worden, repareren en weer verkopen. Maar ook tweedehands winkel met de naam kringloop waaraan je ook oude spullen kunt verkopen.

Waar ik woon, zijn ze er allebei.

Maar dat heeft verder niets van doen met bezorgkosten.. Die worden gemaakt, dus er moet betaald. Simpel.

ar
door aram - Mar 12, 2014 om 19:00
136 Antwoorden / 1 Vragen

Veel van die mensen die in een kringloop winkel werken worden normaal betaald .
Het is en blijft een bedrijf .
Hoeveel bedrijven reken geen bezorgkosten .
Voor begane grond is het goedkoper dan dat je op een etage woont .
Als je op een etage woont heeft wel of geen lift ook zijn bijdrage .
Voor zware voorwerpen mag je blij zijn dat je geen verhuizer hoeft in te schakelen .

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 12, 2014 om 21:51
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ peter345:

Als je geld zo "beteun" (=twents voor schaars) is dan had je bij hen ook een bakfiets kunnen huren voor €3,50 per uur, €15,00 per dagdeel of €25,00 per dag.

Of wilde je het goedkoop en gemakkelijk hebben?
Dat gaat vaak niet samen, zul je nog wel merken in de loop van je leven.

HardwareERrorMAN.

an
door anne1234 - Mar 12, 2014 om 22:16
51 Antwoorden / 2 Vragen

Hoezo wordt er gedacht dat een kringloopwinkel geen of een minimum aan bezorgkosten dient te rekenen. Die moeten de kosten van vervoer,verzekering ,benzine en wat al niet meer zijn toch ook terugverdienen, plus het pand waar ze huishouden. Dan nog , het was maar een soort van vergelijking dat winkels net als Neckermann ook bezorgkosten in rekening brengen.Natuurlijk kan men niet verwachten dat die spullen voor niks gebracht worden,hoezo denkt men dat dat moet dan?? Er zullen best mensen op vrijwillige basis werken bij een kringloopwinkel maar dat neemt niet weg dat er mensen werken die van het werk daar afhankelijk zijn om hun huur, en alle andere kosten te betalen, dus daarom kan het ook niet zo zijn dat het bezorgen niks kost . Dat had je dan van te voren kunnen en waarschijnlijk moeten vragen of iemand moeten regelen die had kunnen helpen je spullen thuis te krijgen. En het gaat niet om dat dat veel te hoog is want kosten zijn en blijven kosten.

lu
door lucyl - Mar 13, 2014 om 18:46
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had een koloniale eethoek 5 jaar oud wegens verhuizing en plaatsgebrek gratis aangeboden aan een kringloop winkel
Ik zou € 25.00 moeten betalen als ze hem op zouden halen.dat vond ik niet normaal zo verdienen ze er 3x aan .1voor ophalen 2 verkoop 3 thuis bezorgen ,ik heb hem toen op marktplaats gezet gratis ophalen en was de volgende dag al weg.

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2014 om 18:56
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lucyl schreef op donderdag 13 mrt 2014, 18:46]Ik had een koloniale eethoek 5 jaar oud wegens verhuizing en plaatsgebrek gratis aangeboden aan een kringloop winkel
Ik zou € 25.00 moeten betalen als ze hem op zouden halen.dat vond ik niet normaal zo verdienen ze er 3x aan .1voor ophalen 2 verkoop 3 thuis bezorgen ,ik heb hem toen op marktplaats gezet gratis ophalen en was de volgende dag al weg.

Wel, daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord; m.i. dus een kringloopwinkel die het "niet nodig had". U had er zelfs, indien gewild, nog best geld voor hebben kunnen maken, als ik zo de omschrijving eens lees. Brengen kost geld; voor ophalen: hier in ieder geval niet van toepassing. Gaat bij uw kringloopwinkel kennelijk te goed. ;-)

mahadma
door mahadma - Mar 13, 2014 om 19:08
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht zaten ze "vol" met tafels ........

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2014 om 20:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een kringloopwinkel wil zeker niet alles hebben, ook al krijgen ze het gratis, ten eerste moeten ze er ruimte voor hebben en het moet ook weer verkocht kunnen worden.

Ik heb zelf ook een driezits leren bank aangeboden zonder schade of zo, maar ze namen alleen een losse twee zits of een bankstel, want een driezits raakten ze niet kwijt, volgens zeggen.

Nou dan niet, dan maar het grof vuil gebeld.

mj
door mj.lammers - Mar 13, 2014 om 21:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet hoever het rijden is vanaf de winkel naar jouw huis, maar ik vind de bezorgkosten wel aan de hoge kant.In Lelystad vragen ze 15 euro binnen de gemeente ongeacht of je 1 artikel of een hele vrachtwagen vol spullen koopt.

door 1953 - Mar 13, 2014 om 21:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja, bezorgkosten zijn tegenwoordig schering en inslag, wat vroeger nog onder de servicenormen viel van de winkelier.

Elke onderneming is vrij om de bezorgkosten te bepalen; die accepteert u of niet.

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2014 om 21:51
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mj.lammers schreef op donderdag 13 mrt 2014, 21:35]Ik weet niet hoever het rijden is vanaf de winkel naar jouw huis, maar ik vind de bezorgkosten wel aan de hoge kant.In Lelystad vragen ze 15 euro binnen de gemeente ongeacht of je 1 artikel of een hele vrachtwagen vol spullen koopt.

Ja, maar als je Google gebruikt, Kringloopwinkels; er zijn een heleboel verschillen in kosten te lezen dus de ene is de andere niet. Hier vragen ze ook een appel en een ei, figuurlijk ;-) maar andere Kringloopwinkels hanteren allemaal een prijs die ze waarschijnlijk zelf vast mogen/kunnen stellen. Hier brengen de het ook gewoon (met lift natuurlijk) ook naar boven en daar is geen meerprijs aan verbonden. 't Is dus maar net waar je woont.

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2014 om 21:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Allemaal verhuizen naar Lelystad dus ;-)

mahadma
door mahadma - Mar 13, 2014 om 21:52
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@1953,

Ja, bezorgkosten zijn tegenwoordig schering en inslag, wat vroeger nog onder de servicenormen viel van de winkelier.

Vroeger waren de klanten minder kieskeurig qua betalen, vroeger werd er gewoon betaald, tegenwoordig lijkt het er wel op dat de consumenten de verkoopprijs bepalen, dus worden alle prijzen "uitgekleed". Het moet OF uit de lengte OF uit de breedte komen.

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2014 om 21:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

Ja, bezorgkosten zijn tegenwoordig schering en inslag, wat vroeger nog onder de servicenormen viel van de winkelier.

Vroeger huurden de mensen een "kerrie" als ze iets moesten vervoeren. Maar ja, dat was vroeger, toen alles nog zogenaamd "beter" was.

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2014 om 22:23
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Vroeger huurden de mensen een "kerrie" als ze iets moesten vervoeren. Maar ja, dat was vroeger, toen alles nog zogenaamd "beter" was.

Vroeger hadden 'wij', als familiebedrijf, de eerste cash & carry in meubelen. Wat er niet verkocht werd in de zaak/showroom ging het, wat we nu een outlet noemen, daar naar toe, weer voor de bekende appel & ei. Dat veroorzaakte 'files' in bepaald gedeelte van Rotjeknor en ook toen al; daar stak de Gemeente Rotterdam een stokje voor.

il
door iljaha - Mar 13, 2014 om 23:10
179 Antwoorden / 3 Vragen

Ik voeg niets toe, dat besef ik. Maar waar haalt u de moed vandaan! Dat is mijn vraag. Én goedkoop aanschaffen, én onder de kostprijs afleveren...................... Ik doe even mijn best de open gebroken bek in toom te houden. Schandalig!

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2014 om 23:33
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=iljaha schreef op donderdag 13 mrt 2014, 23:10]Ik voeg niets toe, dat besef ik. Maar waar haalt u de moed vandaan! Dat is mijn vraag. Én goedkoop aanschaffen, én onder de kostprijs afleveren...................... Ik doe even mijn best de open gebroken bek in toom te houden. Schandalig!

Heb de 4 pagina's op uw naam nagekeken en, excuses als ik het over het hoofd zie, maar waarom moet u uw best doen de open gebroken bek in toom te houden? En wat is schandalig? Nogmaals, excuses als u iets hebt geschreven, maar ik kan het niet vinden. En wie haalt waar dan de moed vandaan? Tenzij u peter345 bedoelt? Maar dan nog, zo'n commentaar roept dan vraagtekens op.

peter345
door peter345 - Mar 14, 2014 om 14:30
3 Antwoorden / 2 Vragen

Het woord Kringloopwinkel, houdt in dat er tweedehands producten wordt verkocht. De waarde van tweedehands producten liggen ver onder de waarden van nieuwe producten.

De beweringen: De bezorgkosten bij nieuwe producten van reguliere winkels/ bedrijven zijn zo laag omdat ze al bij de nieuw-prijs zijn verrekend, vind ik niet helemaal kloppen.

Ik concludeer hieruit dat tweedehands producten dus eigenlijk verkocht mag worden als de nieuw-waarde van nieuwe producten?
Dus nogal een erg vreemde en domme stelling.
Ik vind het incorrect, dat de Kringloopwinkel De Arm, wel de spullen gratis kan ophalen, en vervolgens te verkopen voor hoge bedragen. Heb jij ooit wel eens een tweedehands 3-zits bank gekocht voor de prijs van € 295,- en dan laten bezorgen vanaf € 40,-

Daarom, kijk eerst na wat de prijzen zijn van tweedehands-producten, de bezorgkosten, en maak duidelijke afspraken met de Kringloop-winkel. Want voor die prijzen verwacht ik dan ook geen enkel krasje op door mij aangeschafte spullen.

mahadma
door mahadma - Mar 14, 2014 om 14:40
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Want voor die prijzen verwacht ik dan ook geen enkel krasje op door mij aangeschafte spullen.

Verwachten mag u veel, maar rekenen op is toch duidelijk vers 2.

En zelfs bij échte winkels, waar ze nieuwe spullen mèt garantie verkopen, is het raadzaam om EERST te vragen, vóórdat je koopt/tekent, of en zo ja hoeveel bezorgkosten er zijn.

Feit blijft, dat € 40 bezorgen voor een bank en een kast minimaal redelijk is te noemen. En of u € 295 betaald voor (kennelijk een goed uitziende) gebruikte bank is uw keuze. Waar bij komt dat ze die bank ook waarschijnlijk ergens hebben opgehaald wat dus ook weer kosten met zich mee brengt. En dat er ook uiteraard 21% BTW moet worden afgedragen aan vadertje staat telt ook nog even mee. Dus zonder de BTW ontvangt het centrum € 243,80 voor de bank minus € 40 kosten voor het halen = dus een netto opbrengst van € 203,80. Bekijk het zo eens!

peter345
door peter345 - Mar 14, 2014 om 15:02
3 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat mij niet om de keuze die ik neem om een bank van € 295,- aan te schaffen plus de eventuele bezorgkosten. Het gaat mij om het principe die daarachter schuilt.

Nogmaals: de waarde van tweedehands-producten horen ver onder de norm te liggen van nieuwe-producten.

Kennelijk vind jij het normaal dat jij zoveel betaalt voor een tweedehands-product. Want voor exact dezelfde prijs haal ik zo`n bank beter bij bijvoorbeeld Ikea. Dan zeg ik: liever jij een tweedehandsbank,en ik laat voortaan een gloednieuwe bank MET garantie bezorgen.

Het principe bij een Kringloopwinkel is erg onlogisch, want uiteindelijk is de klant Koning.
(Wie koopt er nu een tweedehands computer voor absurde bedragen, want de garantie is tot aan de deur, meneer).

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2014 om 15:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@peter345

Niemand verplicht u om bij een kringloopwinkel te kopen. Voor de prijs van die bank kunt u een heel bankstel kopen bij Seats & Sofa's maar dan doemen er weer heel andere problemen op. Ook is het de vraag of die krasvrij zijn.

mahadma
door mahadma - Mar 14, 2014 om 15:09
11569 Antwoorden / 51 Vragen

want uiteindelijk is de klant Koning.

De klant denkt wel dat'ie koning is, maar zo is het vaak niet meer. De verkoper bepaald de prijs, en niet de koper. Al denkt men dat het wel zo is. Bevalt de prijs u niet? Jammer.

ik laat voortaan een gloednieuwe bank MET garantie bezorgen.
Goede gedachte, maar google dan wel eerst goed of alles goed geregeld is want anders krijgen we weer vragen: "Hoe ontbind ik een aankoop van een bank?" En ga vooral niet naar een S&S.

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2014 om 15:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ook Ikea bezorgt niet gratis. En als u dan weet dat u daar voor die prijs een hele nieuwe bank aan kunt schaffen, waarom dan überhaupt naar de kringloop? Of gunde u hen liever uw klandizie?

herrdroetker
door herrdroetker - Mar 14, 2014 om 23:36
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Peter345,

U moet kijken naar het verdienmodel. De Kringloopwinkel voorziet in een voordelige wijze van hergebruik van waren, die door omstandigheden (zoals overlijden) voor gebruik door een nieuwe eigenaar in aanmerking komen. Voor dit soort zaken verbindt de Kringloopwinkel het aanbod met de vraag.
Het transport is een andere zaak. Die valt niet onder het verdienmodel van de Kringloopwinkel. Transport kan hoogstens goedkoper en risicovoller zijn met een roestige oude vrachtauto en een dronken chauffeur, maar transport als zodanig is nooit tweedehands.

Gesundheit!
Herrdoktoroetker

pi
door pieterwolters - Mar 15, 2014 om 10:02
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 15:09] want uiteindelijk is de klant Koning.

De klant denkt wel dat'ie koning is, maar zo is het vaak niet meer. De verkoper bepaald de prijs, en niet de koper. Al denkt men dat het wel zo is. Bevalt de prijs u niet? Jammer.

De verkoper moet uiteraard de verkoopprijs bepalen want die heeft ook kosten. Als klanten de prijs zouden bepalen dan zou alles met grof verlies de deur uitgaan. Maar de klant heeft wel degelijk invloed. Als "de klant" bepaalde producten niet koopt omdat het te duur is, dan moet de verkoper met andere producten komen.

En klant = koning heeft hier niet zoveel mee te maken. Klant = koning betekent alleen dat een goede verkoper zoveel mogelijk doet om de klant tevreden te houden zodat deze terugkomt. Maar dat heeft helemaal niets met verkoopprijzen te maken.

mahadma
door mahadma - Mar 15, 2014 om 11:26
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als klanten de prijs zouden bepalen dan zou alles met grof verlies de deur uitgaan.

Dàt is nu de kern van mijn idee. Maar dat is inherrent aan het idee van vele mensen: Ikke, ikke en de rest .........

Ja
door JanvanAlles - Mar 15, 2014 om 17:45
333 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 15 mrt 2014, 11:26]Als klanten de prijs zouden bepalen dan zou alles met grof verlies de deur uitgaan.

Dàt is nu de kern van mijn idee. Maar dat is inherrent aan het idee van vele mensen: Ikke, ikke en de rest .........

...gaat toch bricken!

kr
door kringloopmarkt - Apr 20, 2014 om 08:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

@peter345
Ik werk zelf voor de Kringloop Den Haag. Wij bezorgen vanuit Den Haag in Utrecht voor €55,-
In onze omgeving vragen we €25 per bezorging, het wordt wel iets duurder als de jongens 3 hoog een smalle trap op moeten met een wasmachine. Is niet zo heel gek toch?

Kringloop werkt niet alleen met vrijwilligers, reclassering, taakstraf, uitkeringsgerechtigden, UWV re-integratie traject, GGZ mensen, maar worden er wel degelijk mensen in dienst genomen en krijgen opleidingen. Niet iedere kringloop winkel draait op subsidie. De meesten moeten gewoon alles zelf verdienen.

Kringloop zelf is er ook voor mensen met de kleine beurs maar niet per se. Ook schatgravers komen graag langs in de hoop een waardevol object te vinden voor een klein prijsje..wat zo nu en dan ook wel gebeurd.

En wat gebruikte computers betreft... wij zijn Microsoft Registered Refurbisher als eerste Kringloopwinkel in Nederland. Dus u kunt wel degelijk een zeer goede PC kopen voor een hele leuke prijs met 3 maanden garantie.
Beter nog dan wat op marktplaats te vinden is, en dat is ook kringloop :)

Koop gewoon in de juiste Kringloopwinkel, de ene is zeker de andere niet.
Je eten koop je ook niet zo maar ergens, toch?

komsja
door komsja - Apr 21, 2014 om 16:42
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Dat de kringloop ons niet betaald voor spullen(die ze gratis komen ophalen) vind ik volkomen terecht
want we raken de spullen op internet aan de straatstenen niet kwijt,en denken dan: Dan maar naar de kringloop en willen daar ook nog geld voor hebben terwijl de kringloop ons helpen om van de spullen af te komen en ze niet zelf naar de vuilstort hoeven te brengen want dat is een hoop gedoe en kost tijd en hebben daar geen zin in.Maar men vergeet dat door de kringloop een hele hoop mensen(voor een redelijke prijs) van onze afgedankte spullen kunnen genieten en meestal kan je ook nogus afdingen.
Heb zelf twee keer op marktplaats wat proberen te verkopen (een massief eiken achthoekige salontafel) en een keer een massief eiken loeizware eethoek) werd te weinig op geboden en dacht toen,laat de kringloop het maar ophalen en het voor een paar tientjes verkopen en bezorgen bij iemand die er wat aan heeft en er (bij geen andere keuze) een beetje plezier aan heeft.Maar een hoop mensen flikkeren liever iets bij het grof vuil dan dat de 1 er een beetje aan verdiend en een ander er een beetje plezier aan heeft.

tenormin
door tenormin - Apr 21, 2014 om 16:56
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@komsja, heb niet alle reacties doorgelezen, dus sorry als het al eerder genoemd is, maar bij 'onze' kringloop nemen ze echt niet alles mee. Als mensen het hier bij het grofvuil "flikkeren" is het niet goed genoeg voor de Kringloopwinkel. Want we hebben ook nog de "Morgensterren", de mensen die de rotzooi op straat ook wel willen en als die het ook laten staan, nou, dan zegt dat wel wat , lijkt me. Maar hier moet je wel bellen voor je het op straat mag zetten, hoor. (Alleen, dat doet men ook niet).

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2014 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat in Rotterdam bij de stort wordt gebracht, of opgehaald als "grof vuil", wordt ook gesorteerd en nagekeken. De goede spullen gaan naar de Piekfijn winkel, oftewel kringloop.

Maar van de meeste zaken die als grof vuil buiten gezet worden, is vaak de helft al verdwenen. Is niet erg, wordt ook hergebruikt.

komsja
door komsja - Apr 21, 2014 om 17:34
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tenormin
Zeg ook niet dat de kringloop alles wat los en vast zit op komt halen bij de aanbieders,maar bedoelde het even in het algemeen dat mensen hun spullen liever op laten halen(liefst voor geld) dan het uiteindelijk zelf naar de vuilstort moeten brengen omdat men het op marktplaats niet kwijtraakt.

eldiablorojo
door eldiablorojo - Nov 10, 2014 om 23:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht een beetje mosterd na de maaltijd, maar de kringloopwinkels van Stichting De Arm staan ook in Utrecht al geruime tijd bekend als zijnde erg duur, zeker vergeleken met de andere kringloopwinkels die de stad rijk is. Bij kringloopwinkels De Waarde en De Goede Winkel vraagt men bijvoorbeeld 15 euro aan bezorgkosten (in het geval van De Waarde nog minder als de bezorglokatie in de buurt van een van de kringloopwinkels ligt). Bij De Arm zag ik eens een verroest kookpitje in de winkel liggen dat duurder was dan een vergelijkbaar kookpitje dat op hetzelfde moment in de aanbieding was bij Blokker. Kan gebeuren, ik heb ook wel eens iets voor een schappelijke prijs gekocht bij De Arm, maar vooral het gegeven dat onderhandelen over een prijs niet tot nauwelijks mogelijk is, heeft er mede voor gezorgd dat ik me eerder tot de andere kringloopwinkels wend als ik weer eens iets zoek.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 10, 2014 om 23:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat denk u nu dat het allemaal niets kost 2 mensen en de vrachtauto.

tenormin
door tenormin - Nov 10, 2014 om 23:52
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Is een niet meer echt up-to-date topic, maar wel mee eens dat wat als Kringloopwinkel begonnen is, ze nu ook allerlei pretenties hebben. Alles wat men nu aanmeld om te kunnen ophalen moet aan allerlei eisen voldoen; zet dingen dan eerst liever op Marktplaats omdat Kringloop behoorlijk "cocky" geworden is. Kan natuurlijk niet over al de winkels oordelen maar wel lokaal. En dat is geen aanrader meer.

door 1953 - Nov 11, 2014 om 00:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wat is duur?

Onlangs een offerte bij een woonwinkel voor ruim € 7.000 voor twee banken verworven.
Oh dat was ik nog vergeten bij te vermelden: bezorgkosten € 49,00 !!

Er zijn bedrijven die nog verder gaan, minimaal € 75,00 berekend.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2014 om 09:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 11 nov 2014, 00:09]Wat is duur?

Onlangs een offerte bij een woonwinkel voor ruim € 7.000 voor twee banken verworven.

Dan zullen dan wel twee heel pompeuze banken zijn.