h
door h spieringhs Oct 22, 2016 om 15:31
Huishouden & energie

Manchet vervangen

ik heb een miele W822 waarvan ik de manchet wil vervangen.
ik heb een nieuw besteld en probeer deze nu te plaatsen maar dat voalt nog niet zo mee.
allen lukt het zeker niet
ik kan er niet goed bij en als hij er half op zit en ik ga kracht zetten voor de andere helft
schiet deze er steeds weer af.
is hier een handigheidje voor?

alvast bedankt voor reacties

4382 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2016 om 15:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien even de hulp van iemand anders er bij inroepen? Hebt u vier handen.

simon55
door simon55 - Oct 22, 2016 om 15:38
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Doe voordat u begint eerst n beetje vaseline aan de binnenzijde van t manchet en u zult zien dat er met weinig kracht t zo gepiept is en glijd er dan ook niet steeds vanaf

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2016 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u op Google intikt: Manchet wasmachine vervangen. Staan daar heel wat tips.

Ma
door Mat Matheij - Oct 22, 2016 om 21:38
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer u de manchet bij een wasmachine wilt vervangen is dat geen sinecure. Aan die manchet zit niet zelden een afwateringssysteem dat goed verlijmd moet worden. Kortom niet iets voor doe het zelvers. Mogelijk alhier grotere geesten. En met de links mogelijk een oplossing. Veel succes.

marita5
door marita5 - Oct 22, 2016 om 21:39
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo H.Spierings ,

Bekijk dit filmpje eens op YouTube , klik op de rode regel .

https://www.youtube.com/watch?v=uOJEiTmlAmk

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2016 om 21:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@m m

Aan die manchet hoeft helemaal niets verlijmd te worden. En het afwateringssysteem zijn twee gaatjes onderaan.

tenormin
door tenormin Oct 22, 2016 om 21:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

+10 @tijger1. MM denkt toch dat dit op uw account komt. ;-))

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2016 om 21:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Veel dank, kan hij weer gaan pruilen. :-))

Cookies
door Cookies - Oct 22, 2016 om 22:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien kan buurman snoek je even helpen?

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2016 om 23:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

Hh
door Hh1174 - Oct 22, 2016 om 23:56
1 Antwoorden / Vragen

Hoi,

Haal voorzichtig het aftapslangetje bij het filter los van het luikje, deur uit de haak onder bij het filter dan de 3 schroeven bij de zeepbak loshalen, 3 schroeven of bouten rondom de deur losmaken dan kan je de machinedeur open klappen. Kijken hoe de oude manchet zit, manchet met een pijpschroevendraaier 8 bij de kuip losschroeven, aan de rechterkant. Terugmonteren in omgekeerde volgorde, maak evt foto´s van de wzh is makkelijk met terugmonteren.

Alle eer aan  Co de Witgoedman.

h
door h spieringhs - Oct 23, 2016 om 13:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

beste mensen
ik heb alle filmpjes bekeken
ik snap de volgorde van werken
dat is niet het probleem.
het probleem is dat ik niet alleen en niet met hulp van de buurman(mijn broer)
deze manchet erop krijg

er is nogal veel kracht nodig en hij schiet er dus gewoon af ook al probeert één man hem op zijn plaats te houden.
ik vraag me dus af is hier een hulpgereedschap voor of een handigheid,

in de filpjes op youtube laten ze niet zien hoe je de manchet daadwerkelijk monteerd.
toch bedankt voor alle opmerkingen ik moet echter nog meer weten ben ik bang.

zoekster1
door zoekster1 - Oct 23, 2016 om 13:55
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien dat iemand op het forum van klusidee u verder kan helpen.

klik HIER