ha
door haspidizo May 26, 2006 om 09:45
Huishouden & energie

Meer weten over OXXIO

OXXIO.

Ik had  gelezen dat iemand teleurgesteld was in die reclame van OXXIO. Maar de reclame is erg aantrekkelijk. Schuilt er een addertje ..?

Dankuwel.

531 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 26, 2006 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo haspidizo,

Ik zou haast zeggen, vul eens boven in het zoekveld de term OXXIO in en druk op de zoek knop. Als je na het lezen van alle berichtrn nog steeds enthousiast bent dan zou ik zeggen: wat houd je tegen?

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - May 26, 2006 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Adertje;

Ik zag de oxxio reclame op tv en het gaat erg snel maar als je even goed oplet............ 1 jaar gratis stroom voor de 1e 1000 aanmelders !

en voor de rest een half jaar ! Dus geen jaar!

(en wie zegt of je bij de 1e 1000 hoort.............?! )

Maar zoals al gezegt, zoek maar eens naar oxxio hier......

Groetjes,

ve
door verwijderd - May 26, 2006 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Addertje wil ik niet zeggen, maar veel mensen lezen nooit de specificatie van hun eigen energierekening en/of de voorwaarden van een aktie.

Ik weet niet welke reclame je hier bedoelt, maar de aktie van een half jaar gratis stroom geldt alleen voor de levering, én in combinatie met levering van gas. Naast levering zijn er ook nog kosten voor vastrecht, transport, administratie, de meter en de belastingen. Daarbij zijn de kosten voor gas veel hoger.

Voor mijn eigen situatie is dit niet erg aantrekkelijk. Levering van elektriciteit is amper 6% van de energie rekening (levering van gas is 70%). Een half jaar gratis elektriciteit is dan 3% korting, en alleen in het eerste jaar.
Daar komt bij dat de kosten bij OXXIO voor vastrecht en zo hoger zijn dan m'n huidige leverancier, en die wegen niet op tegen die korting.

Een half jaar gratis gas, dát scheelt :)

ve
door verwijderd - May 27, 2006 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

De prijzen voor 2 en 3 jarige contracten waarbij u gratis stroom krijgt, zijn bijna 50% hoger dan een 1 jarig contract! U krijgt daarom geen gratis stroom maar een sigaar uit eigen doos. Reken het maar na: met bijv een verbruik vanaf 1800 kwh (dat is veel minder dan een standaard verbruik) bent u het eerste jaar al duurder uit bij een 2 jarig contract met gratis stroom dan een 1 jarig contract zonder die "gratis" stroom.

De hele constructie is gebaseerd op een verwachte stijging van de energieprijzen in het 2e en 3e jaar (oxxio zet die alvast in de prijsvergelijker op 10%...) Maar zoals u weet resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst; de explosie van energieprijzen van de afgelopen jaren doet denken aan de new economy die ook alleen maar kon stijgen... Als u toch wilt beleggen in energie kies dan een fonds op de beurs bij een betrouwbare partij.

ve
door verwijderd - May 28, 2006 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Één addertje?      Een hele snakepit.

Een mooi spreekwoord:

Wie mooi spreekt, maar niet naar zijn woorden handelt, is als een mooie bloem zonder geur.

ve
door verwijderd - May 28, 2006 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welbedankt, erg fijn zoveel reacties ineens!

Met groeten, Alex (haspidizo)

ve
door verwijderd - May 28, 2006 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een fantastische spreuk! Ga ik inpassen in mijn vocabulair..

Maar toch liever de argumenten!

Webedankt, groeten, Alex (Haspidizo)

ve
door verwijderd - May 28, 2006 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Doe ik, welbedankt,

goeten van Alex (haspidizo)

ve
door verwijderd - May 28, 2006 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Conclusie: het ligt beslist wat subtieler dan het zo in de snelheid klinkt. Moraal eerst goed rekenen, want meestal is niets gratis, behave soms van vrienden.

Welbedankt, hier kan ik wat mee!

Groeten, Alex (haspidizo)

ve
door verwijderd - May 28, 2006 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het valt inderdaad op dat de wereld sterk verandert. Misschien moet je wel kijken of je niet zonder energie kan! Vroeger droegen vrouwen tig rokken over elkaar aan. De binnenste en de buitenste rok werden dan af en toe gewassen de al die rokken ertussen fungeerden als isolatie. Zo kan het ook. Wie schetst de wijze waarop al die voorafgaande generaties het hebben overleefd? Nou spreek ik wel over tienduizenden jaren, waarin nog geen nette woninkjes voorhanden waren! Een vuurtje is bovendien altijd eenzijdig..

Zojuist merkte ik dat de macaroni (spaghetti etc.) vanzelf gaar wordt als je die tevoren een poos in het water zet...

Het wordt tijd dat de kernfusie komt. Tot die tijd, een jaar of vijftif, moeten we nog dooormodderen. Of zouden de bezitters van kernfusie deze energie voor zichzelf willen houden en de rest van de wereld uitroeien?

De aarde lijkt beter af zonder mensen -die hun verstand graag verbergen! - en de natuur herstelt zich altijd vanzelf.

Fondsen. Ja, dat loop ik ook te overwegen. Maar.. eerst geld voor je beleggen kan!

Met groeten en bedankt, Alex (haspidizo)

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij wonen in een wijk waar geen gas is, uitsluitend electiciteit dus. Gisteren zijn er mensen van Oxxio aan de deur geweest om ons een contract te verkopen. Zou het voor ons dan wel de moeite waard zijn?