ma
door mandykevin Dec 9, 2013 om 10:56
Huishouden & energie

Mogen de prijzen gigantische omhooggegooid worden om erna te zeggen mega korting (eigenlijk geen korting'

Ik heb voor de zoveelste keer een grote aankoop gedaan bij de leenbakker en wederom pissen we gewoon weer naast de pot ! Eerst hebben wij een grote aankoop van glas gordijnen gedaan bij leenbakker ongeveer 1 jaar geleden en toen was de tablet actie ook maar omdat we niet beide bestellingen op 1 factuur hadden staan konden ze niets voor ons betekenen. Ook was er een heel gedoe met de gordijnen ivm advies en levering. Deze zal ik u nu besparen. Wij hebben 1 week geleden wederom een grote bestelling bij leenbakker gedaan voor meubels. Deze meubels worden eerst in prijs omhoog gegooid waarna jullie dan klanten lokken met de zogenaamde grote kortingen. Deze kortingen schelen 35 cent tot 10 euro afhankelijk van welk product.
Ik vind het schandalig dat zo klanten worden getrokken terwijl er eigenlijk geen sprake is van mega korting en dat we er nu weer naast pissen met de tablet. Je zou een tablet krijgen bij een besteding van 1000 euro en ons bestede bedrag bij leenbakker was 1486,89 Euro. Tussen deze 2 acties zitten 8 dagen tussen.

Kan ik hier mee verder gaan bij Leenbakker ? of zou dit onbezonnen werk zijn ?
Graag had ik jullie advies.

1142 12 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Dec 9, 2013 om 11:09
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor dat mag. Maar waarom blijf je naar Leen Bakker gaan als je vindt dat ze het niet goed doen?

edrick3
door edrick3 - Dec 9, 2013 om 11:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mandykevin,

Tja, prijzen veranderen nogal eens.
Dat VAN - VOOR stelt niet zoveel voor.
Gewoon goed rondkijken en las de prijs je aanstaat aanschaffen.
Dat heb je dus al gedaan.
Voor wat betreft dat tablet: vragen staat vrij.
Gewoon even in de winkel naar vragen.
Heb daar goede ervaringen mee.
Maar RECHT heb je er niet op!.

Suc6

ma
door mandykevin - Dec 9, 2013 om 11:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 9 dec 2013, 11:09]Ja hoor dat mag. Maar waarom blijf je naar Leen Bakker gaan als je vindt dat ze het niet goed doen?

Omdat we opzoek waren naar grijzen meubels die we zelf konden samen stellen. Dit was voor ons helaas alleen mogelijk bij de Leenbakker. Daarom dat we hun nog een kans hadden gegeven.

pino123
door pino123 - Dec 9, 2013 om 11:11
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik sluit mij geheel aan bij pieter.. Waarom teruggaan?

pino123
door pino123 - Dec 9, 2013 om 11:12
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Berichten hebben elkaar gekruisd. De prijzen.... Tja daar mogen ze mee doen wat ze willen.

ma
door mandykevin - Dec 9, 2013 om 11:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 9 dec 2013, 11:10]Hallo mandykevin,

Tja, prijzen veranderen nogal eens.
Dat VAN - VOOR stelt niet zoveel voor.
Gewoon goed rondkijken en las de prijs je aanstaat aanschaffen.
Dat heb je dus al gedaan.
Voor wat betreft dat tablet: vragen staat vrij.
Gewoon even in de winkel naar vragen.
Heb daar goede ervaringen mee.
Maar RECHT heb je er niet op!.

Suc6

Bedankt voor u reactie.
De prijzen waren zowat gelijk aan de prijzen in september/oktober na de Mega Korting waar ze dan mee promoten. Maar we hadden de meubels nodig we wonen net samen sinds 18 november en hebben beide nog niets van meubels. Eventjes is dat niet erg ivm klussen. Maar naderhand is het toch wel fijn als je ze hebt haha.

hutch
door hutch - Dec 9, 2013 om 11:21
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Bedrijven die dit soort 'acties' hanteren, zijn per definitie ongeloofwaardig en dat zegt alles al over dat bedrijf.

U wordt dus gewoon voorgelogen / voor de gek gehouden. Dat impliceert dat u dus beter geen zaken kunt doen met dat soort bedrijven.... zeer wel mogelijk wordt u dus ook op een andere wijze voor de gek gehouden, dan wel voorgelogen.

Mijden als de pest! De klant heeft meer 'macht' dan men zelf weet.

tenormin
door tenormin - Dec 9, 2013 om 12:03
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Wel, aan prijzen verlakkerij kun je toch niet alleen Leen Bakker voor laten hangen? Zou het bijna willen omdraaien: welke winkelier doet er niet aan mee. Van kruidenier tot bankstellen specialist; van brillenwinkels tot schoenzaken...enz.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 9, 2013 om 12:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het is nu eenmaal zo dat als de 1 ermee begint dan gaan vanzelf de mee, anders vallen ze buiten de boot. Men moet opvallen en ook nog winst maken en dat is de reden van deze actie's

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2013 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of het onbegonnen werk is, weet ik niet, maar u kunt er altijd om vragen. U hebt toch de meubels die u wenste? Het gaat toch niet om die tablet.

vliegenderob
door vliegenderob - Dec 9, 2013 om 12:39
292 Antwoorden / 1 Vragen

kijk nooit naar korting, dit is een jaren geleden ingevoerde trend omdat in veel andere landen altijd over de prijs onderhandeld wordt. Omdat er steeds meer buitenlanders hier komen en om korting vragen is men dat (helaas) ook gaan invoeren, prijs omhoog en dan korting geven, dat geeft de klant het gevoel dat hij voordelig uit is.
Ik herinner me nog jaaaaren geleden een brief van de importeur van Zanussi wasmachines waarin stond dat zij alle verkoopprijzen in advertenties met honderd gulden hadden verhoogd, dan kon de winkelier honderd gulden extra korting geven!
Een goed voorbeeld daarvan is ook Dixon, die importeert zelf, dus stelt zelf de prijzen vast, daar is dus geen vaste prijs van bekend dus korting waarop?
Gewoon kijken naar de prijs.

costnix
door costnix - Dec 9, 2013 om 13:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die van/tot prijzen werken zo: de leverancier wil voor de meubels 1000 Euro hebben. Dit is de tot-prijs. Vervolgens verhoogt hij dit tot 1486 Euro. Dit is de van-prijs. In de reclameuiting lijkt het nu een reuzenkorting. De leverancier heeft zijn gewenste prijs voor de meubels.
Het is gewoon: "Veel beloven, weing geven, doet de klant (gek) in vreugde leven."