va
door vanhout Jun 22, 2008 om 13:48
Huishouden & energie

Muggen onder veranda

Help. Onder mijn veranda zitten wel meer dan 100 (misschien wel 200 muggen), ook op ramen en deuren. Wie weet hoe is deze beestjes weg krijg.

22468 16 Rapporteer

soepkiep
door soepkiep - Jun 22, 2008 om 14:11
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik gebruik zelf altijd: van die body spree van het kruitvat voor muggen . een paar keer spuiten en je hebt er geen last meer van. zelf spuit ik dat spul ook op de slaapkamers

aquarius
door aquarius - Jun 22, 2008 om 14:20
259 Antwoorden / 63 Vragen

Spuiten met een antimuggenspray. Te koop in supermarkten en drogisterijen. Doe dit overdag meerdere keren gezien de grote hoeveelheid. Hou ramen en deuren voorlopig dicht. Doe zelf een middel op de huid met Deet erin zodat u tijdens dit klusje niet geprikt wordt, citronella is ook goed. En bedek zoveel mogelijk huid.

Maar hoe komt het dat er zoveel muggen zijn onder de veranda? Is het daar vochtig, warm, beschut? Weet dan dat muggen wind en tocht haten. Misschien kunt u daar een paneel of een wanddeel verwijderen zodat de tocht/wind z'n werk kan doen. Sukses.

stacey
door stacey - Jun 22, 2008 om 14:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Misschien heb je iets aan dit artikel ;

Muggen Kansloos met nieuwe vinding

Succes,

va
door vanhout - Jun 22, 2008 om 14:33
2 Antwoorden / 41 Vragen

Dat vraag ik me dus ook af, waarom er hier onder de veranda zoveel zitten. Het is er inderdaad warm (doorzichtige koepels) en lekker beschut, maar andere jaren heb ik hier helemaal geen last van gehad.

mi
door mike50 - Jun 23, 2008 om 12:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Muggen leggen eieren in stilstaand water of in erg natte modder het kan zijn dat het onder de veranda nat is evt. door een lekkende regenbuis. Zorg dat het onder de veranda droog is en evt. door kan waaien insecten houden niet van tocht.

ne
door nessie66 - Jun 23, 2008 om 13:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

beste vrager. hier dan je ultieme oplossing.je hebt tegenwoordig heel veel schoonmaakspullen [glassex of zo] in spuitlessen of als je een lege spuitfles hebt  dan ga je als volgt te werk 1glas schoonmaakazijn in de spuitfles en de rest tot de nog met water vullen goed mengen en spuiten maar doe dit elke dag vermijd wel dat het in je ogen nevelt. is een milieuvriendelijke oplossing. azijn houdt ongedierte en vliegende steekgrage beesten weg. succes nessie

op
door opaar - Jun 23, 2008 om 14:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Plaats een ventilator, als dat mogelijk is, daar hebben ze een broertje dood aan.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 23, 2008 om 14:30
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag van Hout,

Heeft u planten in de veranda welke u regenwater geeft? Giet het water eerst door een fijne zeef, zodat de muggenlarven daarin blijven en smak ze naar buiten. Een deksel op de regenton doet wonderen, maar als de larven al in de dakgoot zitten, kunt u het water in de ton laten lopen via een stuk nylonkous, dat geregeld even gedrukt moet worden om ze dood te drukken. Of gooi ze in een vijver met goudvissen of andere karperachtigen, die zijn er gek op.

Muggen hebben inderdaad een hekel aan tocht, maar je krijgt ze met een ventilator niet weg. Ze gaan in een hoekje zitten waar het niet tocht.
Hardware ERror MAN.

audb
door audb - Jun 23, 2008 om 14:40
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Citroen-geranuim op de veranda zetten of citornella sprenkelen (o.a verkrijgbaar bij Dirk v/d/ broek 0.79 ct per liter)

Maar muggen willen overdag wel eens op een warme plek gaan zitten waar het ook nog eens vochtig is.

Het verhaal dat muggen op licht af komen is onzin een lamp die maar net aan is of koud blijft komen geen of weinig muggen op af het gaat echt om de temparatuur.

op
door oplossing - Jun 23, 2008 om 16:25
119 Antwoorden / 1 Vragen

HAARLAK spuiten. Koop de goedkoopste bus die het meeste plakt je zal zien bij vochtig weer begint alles te plakken en de muggen kunnen geen kant uit, het vocht komt altijd savonds dus succes verzekerd.

mi
door mia_1 - Jun 23, 2008 om 18:55
12 Antwoorden / 7 Vragen

Een wierrook stokje branden onder de verranda doet wonderen.
Doe het zelf ook en het werkt echt.
Een bijkomend voordeel is dat het goedkoop is, niet chemisch en het ruikt nog lekker ook.

Succes

jo
door joke500 - Jun 24, 2008 om 19:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

steek kruitnagels in een sinaasappel en de muggen blijven weg.

Goetjes

blizzz
door blizzz - Aug 6, 2009 om 10:39
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt: het grootste probleem wordt veroorzaakt door de verhouding vocht/temperatuur en het feit dat het aantal muggen in de afgelopen jaren ongestoord heeft kunnen aangroeien. Dit omdat er na de bouw van het huis direct al muggen zaten - maar het aantal nog geen overlast veroorzaakte. Een dergelijk probleem kan worden aangepakt met chemicalien, of met een oplossing die de toekomstige populatie verminderd. De oplossing van de de ventilator is welliswaar een goede (omdat het de grond droger maakt) maar er zullen ook eerder eitjes uitkomen - hiernaast moet je nogal een blower hebben om genoeg luchtstroming te kunnen maken. Kijk voor een werkende oplossing eens op http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/33069-muggen-en-hoe-je-ze-kunt-vangen.html

Succes Cor

aurora1
door aurora1 - Aug 6, 2009 om 10:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Muggen zijn niet echt dol op lavendel.

vr.gr.

vladja
door vladja - Aug 6, 2009 om 11:17
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De vraag is al een jaar oud.

aurora1
door aurora1 - Aug 6, 2009 om 11:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Sorry Vladja, even niet goed opgelet: ik had alleen de voorlaatste reactie w.b. datum bekeken en die was van vandaag.....

vr.gr.