Nlenergie
heeft iemand ervaring met nlenergie van de nederlandse energie
maatschappij.heb vanaf vandaag 8 dagen bedenktijd want moest gelijk
aanmelden en daarna kreeg ik pas een folder.
He, dit wilde ik ook net vragen. Heb me nog niet aangemeld. Ik zit nu bij Greenchoice, want die hebben het milieukeur, dus zijn het milieuvriendelijkst. Aanbod is inderdaad verleidelijk, maar ik vind dat de beloften niet goed onderbouwd worden. Bovendien vind ik de 'digitale telemeter' een beetje eng (nieuw, werkt het wel?)
Ik wil best een goedkopere energieleverancier, maar dan moet het milieu er niet op achteruit gaan. Bovendien ga ik niet voor een paar euro omschakelen, want dan kan ik elke week wel overstappen.
Ik blijf deze vraag dan ook met veel aandacht volgen.
Met vriendelijke groet,
Floor
Ik heb zojuist iemand aan de deur gehad die mij lid wilde maken van deze club. Ik ben nog niet op dit aanbod ingegaan.
Kan iemand mij vertellen wat die 'digitale meter' is en mag een bedrijf zomaar de gas en electrameter in mijn (huur)woning vervangen?
Het verzorgen van het netwerk ( de leidingen en meters e.d.) is in andere handen dan de verschillende energiebedrijven. VB: Ik zit bij Echte Energie maar Essent is de netwerkbeheerder. Dus dat nlenergie bedrijf gaat/mag niet fysiek uw meters aanpassen. Digitaal zal wel betekenen dat u ieder jaar via internet de stand kan opgeven, wat trouwens ook bij bv Essent kan;)
@ drpc,
Nee hoor, ze hebben echt een compleet ander systeem. Kijk maar op www.nlenergie.nl. Dat vind ik ook een beetje eng
Volgens de persoon aan de deur hoefde ik niet langer de meterstanden op te nemen want deze zouden automatisch verstuurd worden. Om dit mogelijk te maken zouden zij een 'digitale meter' aansluiten. Het staat ook op hun site
http://www.nlenergie.nl
Wat ik me dan ook afvraag is of ik wel weer terug kan naar een andere maatschappij als het me niet bevalt. Ik heb dan immers die digitale meter.
ALS U zou besluiten met deze club in zee te gaan. Kijk dan HEEL GOED naar de kleine lettertjes waarin ongetwijfeld zal staan dat indien U weer overstapt naar een ander bedrijf, de kosten van het verwijderen en het plaatsen van een nieuwe meter voor Uw kosten zullen zijn. Kijk goed uit en lees eerst het contract, niet alleen de grote letters maar vooral de kleine. Succes.
we hebben het hier over de "slimme meters". Daar zijn al proeven mee gedaan die tot goed resultaat leiden...
De meters zijn op afstand uitleesbaar... Meteropnemer hoeft dus niet meer langs te gaan en meter hoeft niet meer opgenomen te worden. Echter, controleer wel of de meter die geplaatst gaat worden ook daadwerkelijk een kemakeur draagt.. dit betekent dat ze geijkt en goedgekeurd gaan worden...
Wie is de eigenaar van de meter? Moet u m kopen (dat is iets anders als gratis installatie !!!) Of huurt u m ? (dat is iets anders als gratis installatie !!!)
Dit bedrijf is overigens niet het enige bedrijf dat dit soort meters gaan plaatsen. In 2006 gaan er meer bedrijven op grote schaal op afstand afleesbare meters installeren… Ze zijn niet de eerste en er lopen al proeven/hebben gelopen.
Je zit bij dit bedrijf sowieso een jaar vast aan je contract.
Er staat inderdaad dat de installatie gratis is, maar nergens staat wat de huur van de meter is.
Er staat niet aangegeven wat er gebeurt als je weer naar een ander overstapt.
Conclusie: Ik wacht nog even tot een en ander duidelijker is en er ervaringen over vermeld staan
Wat de meeste mensen niet weten, maar nu steeds duidelijker wordt is dat er altijd sprake is van 3 partijen… De leverancier, de netbeheerder en …………………… het meetbedrijf. Theoretisch is het mogelijk om je levering van leverancier A te krijgen, het netbeheer van B en de meter van C…
Men vond echter twee facturen al verwarrend blijkt uit vele vragen hier… Als u van nlenergie weer zou overstappen naar een ander krijgt u dus voortaan 3 facturen. Een van uw nieuwe leverancier, een van meetbedrijf nl energie (die moet uw meterstanden verwerken en doorgeven aan de netbeheerder) en een van de netbeheerder…
Maak dus uw keuzes weloverwogen en onthoud dat wanneer u een ander meetbedrijf kiest als uw netbeheerder (dus bijv via een leverancier) Dat u dus de posten voor netbeheer en meetbedrijf scheidt…
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer