Ombouwen tesla thuisbaterij van eneco
Ik ben in het bezit van een tesla thuisbaterij, geleverd door Eneco met daaraan aantrekkelijk voorwaarden verbonden..
Sinds begin vorig jaar zijn deze voorwaarden afgekocht en zou eneco de batterij zo laten omvormen dat deze voor thuisgebruik te gebruiken zou zijn.
Ik heb al meer dan 10 keer gebeld en net zo veel mails verzonden maar ze reageren niet.
Zijn er mensen met de zelfde ervaring?
Dus Eneco heeft een batterij geleverd (en geïnstalleerd?) Dan is er iets afgekocht en iemand reageert niet als je ze belt. Het is best onduidelijk wat nu de situatie is en wat het probleem.
Ik sluit niet helemaal uit dart een van ons, vrijwilligers die op deze site consumenten vragen proberen te beantwoorden hier ervarin mee hebben resp. een Tesla batterij beschikken zoals u bedoelt..
Indien u bewijs heeft dat Eneco de batterij zou kunnen omvormen voor thuisgebruik (als ik uw vraag meen goed te lezen is het toch een thuisbatterij?/) is het toch aan Eneco om u hierop te antwoorden en indien dat axchterwege blijf is er mm.i. toch nog een andere weg en dat is per aangetekend te verzenden schrijven om antwoord vragen (antwoord vorderen). Het adres, zie: Adresgegevens:
Eneco Hoofdkantoor
Marten Meesweg 5
3068 AV Rotterdam
Wat ik niet begrijp is dat de batterij geschikt moet worden gemaakt voor thuisgebruik. Standaard zijn deze accu's gemaakt om thuis energie in op te slaan. Ook kon ik bij Eneco niet zo snel iets vinden waaruit speciaal aantrekkelijke voorwaarden gelden.
Heeft u de accu eerst zakelijk gebruikt en moet deze nu naar een consumenten-accu worden omgebouwd?
Inmiddels ( 4 mei 2022) is mijn thuisbatterij omgebouwd voor thuisgebruik.
Volgens de monteur dient er alleen nog maar een "boost" te worden gegeven om op te starten. ( deze "boost" is mij door zijn leidingevende telefonisch toegezegd)
Na meerdere malen en bellen ( ik denk meer dan 20 keer) nog steeds geen aktie door ENECO ondernomen om de thuisbatterij zo te maken dat deze werkt.
Inmiddels een aangetekende brief, wat mij ook weer 9,50 euro koste naar het hoofdkantoor gestuurd.
Geen reactie...
Ik ben ten einde raad, zijn er mensen die deze ervaring ook met ENECO hebben????
En wat zou ik nog kunnen proberen om ENECO zo ver te krijgen dat wat ze beloofd hebben uitvoeren.
Wellicht kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie.
Als een leverancier u iets levert dat niet werkt is de geeinde weg dat u ze in gebreke stelt, ik ga er vanuit dat u dat in uw aangetekende brief hebt gedaan en dan een procedure begint, of bij de kantonrechter of bij de geschillencommissie. Het kan gezien de prijs van zo'n ding lonen een advocaat in te schakelen.
Misschien krijgt u antwoord door de vraag via een contactformulier te stellen.
https://www.eneco.nl/zzp-mkb/klantenservice/contact/contactformulier/
https://nieuws.eneco.nl/grootste-batterij-van-eneco-ziet-het-licht-in-2024/
Nou lees ik dit verhaal nog een keer maar eigenlijk snap ik steeds minder van. Wat heeft Eneco dan eigenlijk afgekocht, was dat een decharge van alle verplichtingen en doen ze daarom niets meer?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer