Sp
door Sportfan1998 Apr 24, 2024 om 07:51
Huishouden & energie

Onderbuurman haalt stroom eraf

Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.

Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan ik eventueel terecht om dit te stoppen?

7981 11 Rapporteer
Franske1958
door Franske1958 - Apr 24, 2024 om 08:29
429 Antwoorden / 2 Vragen

Neem contact op met uw rechtsbijstands verzekering en laat die een aangetekende brief met rekening naar uw buurman sturen wegens een bedorven inhoud van uw diepvriezer en te laat komen op uw werk wegens het niet meer werken van uw wekker en dat U daarvoor een schadevergoeding gaat eisen bij een rechter.

mahadma
door mahadma - Apr 24, 2024 om 09:07
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Klaag bij uw verhuurder. Echter, wij horen het verhaal van 1 kant. Wat hij doet is zwaar illegaal, iets met eigen rechter spelen wat hem zwaar kan komen te staan, hoe dan ook. U kunt ook de politie inschakelen, geen 112. Anders is er ook nog een rijdende rechter. Vooralsnog zie ik nu 2 kijven 2 schuld zonder verdere info. Zit de electra kast bij hem in of uitpandig? Als uitpandig zou ik een ander slot laten plaatsen. U behoort toegang tot de kast te hebben.

1paul
door 1paul - Apr 24, 2024 om 09:19
3161 Antwoorden / 0 Vragen

je verhuurder verhuurt jouw de woning, is dit incluis deze voorzieningen of zonder? incluis moet je echt bij de verhuurder zijn.

tegelijk, ga in gesprek met je onderbuur, dit ontstaat niet zomaar, vraag waar hij prcs last van heeft en wat je nog kunt doen om hem te ontlasten.

begrip werkt vele malen beter dan de hakken in het zand.

werkt echt helemaal niets zul je echt naar de rechter moeten om de onderbuur te sommeren dit niet meer te doen...

Pe
door Pensioen1954 - Apr 24, 2024 om 11:37
21 Antwoorden / Vragen

Dat hoeft hij bij mij maar 1x te doen. Zet er zelf een slot bij dan komt hij vanzelf wel naar boven. Of breek die deur open.

Ge
door Gert Moes - Apr 24, 2024 om 12:14
12 Antwoorden / 2 Vragen

werdt hem zijn eigen huis te klein , zal het verder niet invullen

Mi
door Michael Smeer - Apr 24, 2024 om 12:36
2 Antwoorden / Vragen

Alle advies is wel al gegeven

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 24, 2024 om 14:16
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Zo, de verhuurder wil niets doen? Zelf oplossen dus? De verhuurder kan regelenn dat u een aparte metyerkast heeft en afgezien daarvan, uw onderbuurman handelt volstrekt onrechtmatig en lijkt het mij erg zinnig om hiervoor ook advies te vragen bij de politie. (Meldin, geen aangifte) en u kunt ook de Home | Woonbond benaderen hoewel men dan waarschijnlijk wel zal vragen of u daar lid van bent of wilt worden. Een optie is ook nog:

Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0800-8020 (gratis), zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

mahadma
door mahadma Apr 24, 2024 om 15:14
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Als er geen sleutel is, dan gaat die deur er snel via de draaipunten met de pinnen er uit heeeeeel snel open.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 24, 2024 om 17:39
16870 Antwoorden / 202 Vragen

? dat is nog maar de vraag, de deur in kwestie kan ook zodanig beveiligd zijn dat dat niet kan. Afgezien daarvan, de onderbuurman handelt onrechtmatig door zijn bovenbuurman af te sluiten. En waarom deze reactie op mijn reactie die aan vraagsteller is gericht  en niet als uw antwoord/reactie op de vraag van de vraagsteller? (Is een vraag doch antwoorden behoeft niet, dit is geen discussie forum. .

gerbera
door gerbera - Apr 24, 2024 om 15:20
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik het goed begrijp gaat het hier om dubbele bewoning van een pand waarvan de stroomvoorziening ivan boven en beneden zich in een groepenkast bevinden. Hoe zit het dan als u een electra storing heeft en alleen de buurman in de kast kan. U bent dan afhankelijk van de buurman om in de kast te kunnen hetgeen natuurlijk van de zotte is. Wat de buurman doet met uw stroon af te schakelen is belachelijk en ik zou hem zeker voor de kosten laten opdraaien. Wat u kan doen is ook een sleutel opeisen zodat u ten allertijden in de kast kan en als de stroom weer uitgeschakeld wordt de kast openbreken desnoods in bijzijn van politiie. Zou ook de verhuurder melden dat u de politie er bij haalt en de kast openbreekt als ht weer zover is. Overigens, voor zover mij bekend is moet u of het energiebedrijf ten alle tijden in de kast kunnen en daarbij niet afhankelijk moet zijn van het al of niet aanwezig zijn van de buurman.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 24, 2024 om 15:44
2074 Antwoorden / Vragen

Moet iedere huurder van een kamer zelfstandig toegang hebben tot de meterkast? Ik zou eerder verwachten dat de verhuurder de toegang tot de meterkast juist aan iedereen ontzegt en dan kan de buurman er dus ook niet meer bij.

gerbera
door gerbera Apr 24, 2024 om 15:48
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Effe lezen wat ik schrijf, het kgaat hier niet over kamer maar verdieping welke afzonderlijk verhuurd worden.

Franske1958
door Franske1958 Apr 24, 2024 om 17:07
429 Antwoorden / 2 Vragen

Dan moet de verhuurder toch zorgen dat de huurder daar ook bij kan. Anders zou de huurder bij een gesprongen
zekering moeten wachten totdat de verhuurder weer terug is van zijn vakantie van 3 maanden op een luxe zeecruise.

Wo
door WoefZegger Apr 24, 2024 om 19:03
1 Antwoorden / Vragen

Waar gaat het om: kamerverhuur of een zelfstandige woning?

agapon1951
door agapon1951 - Apr 24, 2024 om 17:50
173 Antwoorden / Vragen

Een ieder heeft recht op Woonplezier, zodat u ongestoord geniet van uw woning. Bij ingebreke stellen behoort de verhuurder, hier aangesproken te kunnen worden.  De  onderbuurman is niet de verhuurder, dus behoort de verhuurder de toegang van de buurman tot de gemeentschappelijke stroom en watervoorziening weg te houden en toegang te ontzeggen. Zo staat het in de wet omschreven en kan zowel de buurman als verhuurder aangesproken worden op hun gedrag.

Wo
door WoefZegger - Apr 24, 2024 om 19:20
1 Antwoorden / Vragen
vo
door vogelhuis - Apr 24, 2024 om 19:37
7 Antwoorden / 0 Vragen

politie bellen U wordt onthouden van een eerste levensbehoefte en dat lijkt mij strafbaar.