vlinder279
door vlinder279 Feb 3, 2015 om 23:18
Huishouden & energie

Overstappen energiemaatschappij

Ik wil gaan overstappen naar een andere energie leverancier.
Is het op dit moment met de lagere oliekosten aan te raden om te kiezen voor vast tarief
en zo ja voor 1 jaar of voor 3 jaar?
Of ziet het er naar uit dat de prijzen nog verder dalen?

806 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2015 om 23:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Drie jaar is in principe onverstandig. Dan betaalt u meer dan nu voor een jaar, terwijl u niet zeker weet dat de prijzen gaan stijgen.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 3, 2015 om 23:55
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Verder dalen van de olie prijs nu al achterhaalt de prijs is de dagen flink omhoog gegaan.

door 1953 - Feb 4, 2015 om 01:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zelf zou als contractant geen langlopend contract willen hebben.

ho
door hopetobehelping - Feb 4, 2015 om 06:32
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vlinder279,

achteraf weet u altijd pas of u de juiste keuze heeft gemaakt.
Persoonlijk zou ik niet de keuze maken voor een vast tarief. De verwachting in de energie markt is dat de prijzen nog verder gaan dalen. Maar dat weten we achteraf pas zeker uiteraard.

gompy2
door gompy2 - Feb 4, 2015 om 08:14
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op woensdag 4 feb 2015, 06:32]
Persoonlijk zou ik niet de keuze maken voor een vast tarief. De verwachting in de energie markt is dat de prijzen nog verder gaan dalen.
Olie wordt duurder na berichten over afname investeringen
Gepubliceerd: 02 februari 2015 16:30

De olieprijs is maandag verder gestegen na de stevige opmars van vrijdag. Beleggers reageren mogelijk op signalen dat de stevige prijsdaling van de afgelopen maanden doorwerkt op de productie.

De prijs van Brentolie stond aan het begin van de middag 3 procent in de plus op 54,55 dollar. Amerikaanse olie werd ruim 2 procent duurder en kostte 49,32 dollar per vat. De afgelopen maanden zakten de olieprijzen met zo’n 60 procent. Amerikaanse olie bereikte daarbij vorige week nog een dieptepunt van 43,58 dollar. Brent zakte eerder deze maand tot 45,19 dollar per vat.

Vrijdag liepen de olieprijzen al met 7 procent op. Analisten schreven die sterke stijging onder meer toe aan berichten dat het aantal boorinstallaties in de Verenigde Staten vorige week is afgenomen tot het laagste niveau in drie jaar.

Bron: Z24 - Zakelijk nieuws & ondernemers tools
Nr. 1 in zakelijk nieuws & ondernemerstools

Bron: Olieprijzen schieten omhoog – wordt de productie teruggeschroefd?
Gepubliceerd: 30 januari 2015 22:01

vlinder279
door vlinder279 - Feb 4, 2015 om 09:52
14 Antwoorden / 10 Vragen

Dank u allen voor het meedenken en informatie geven!
Zou ik dan beter voor een variabel contract kiezen?

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2015 om 10:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo vlinder279,

Wat is wijsheid?
Helaas hebben we geen glazen bol.
Als we alles vooruit wisten .....
Zou een contract voor één jaar aangaan.
Kun je gebruik maken van welkomstpremies etc.
Dat kan je het jaar daarop weer doen.

Suc6 met je keuze.

ja
door jannekeje - Feb 8, 2015 om 05:01
28 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 4 feb 2015, 10:15]Hallo vlinder279,

Wat is wijsheid?
Helaas hebben we geen glazen bol.
Als we alles vooruit wisten .....
Zou een contract voor één jaar aangaan.
Kun je gebruik maken van welkomstpremies etc.
Dat kan je het jaar daarop weer doen.

Suc6 met je keuze.

ja
door jannekeje - Feb 8, 2015 om 05:15
28 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het eens met edrick3. Elk jaar je contract vergelijken en eventueel overstappen op een beter contract. Vergelijkingssites als Gaslicht.com maken het je gemakkelijk door je via een reminder te herinneren aan het aflopen van je contract. Kies je voor een energiecontract met variabele tarieven, dan wijzigen ze doorgaans twee keer per jaar: op 1 jan en 1 juli. Kies je voor een 1 jarig contract met vaste tarieven dan staan ze vast gedurende de looptijd van dat contract. Maar let op: na afloop van je contract verval je doorgaans in een contract met veel hogere variabele tarieven. Blijf dus alert.

ro
door ron530 - Feb 8, 2015 om 07:27
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een contract voor één jaar vast is nu nog niet aan te raden variabel is nog steeds de beste optie. Het blijft koffiedik kijken maar de voorspellingen zijn dat de gasprijs in dit jaar nog licht gaan dalen. Het tijdstip van overstappen is belangrijk doe dit direct na de jaarrekening en niet halverwege het jaar. De kans op een nabetaling is dan groot zeker als het stookseizoen er bij zit. Staar u ook niet blind op een laag termijnbedrag want aan het eind van de rit wordt u afgerekend op het totale gebruik.
Succes met u keuze.