he
door heidi72 Dec 10, 2005 om 15:42
Huishouden & energie

OXXIO

September 2004 zijn wij naar een andere woning verhuisd.

Jan.2005 heb ik Oxxio (Durion ) een mail gestuurd met de vraag of mijn verhuizing wel goed gegaan is. Reden hiervan was de eindafrekening die ik van de vorige bewoners ontvangen had.

Na lang wachten kreeg ik als antw per mail dat alles akkoord was en ik me geen zorgen hoefde te maken. In april 05 merkte ik op dat er die maand geen geld afgeschreven werd. Dus trok ik meteen aan de bel. Ik kreeg maar geen gehoor. Inmiddels was ik ook met Essent bezig om mijn meterstand van het stroom door te geven. Na veel bellen heeft een dame van Essent het opgepakt en uitgezocht en kwam er achter dat Oxxio ons in september aangemeld heeft op het nieuwe adres maar einde van die maand ook weer afgemeld.

Ik belde naar Oxxio en zij bevestigde het verhaal. Als ik stroom wilde moest ik maar naar Essent want ons contract was ook ontbonden... raar ik heb daar nooit geen opdracht (inmiddels wel) toe gegeven.

Dus heb ik me laten registeren als klant bij Essent m.i.v septmeber 2004, met gevolg dat ik de komende 5 maanden 300 euro moet betalen. Dat wil ik zelf hoor ik had kunnen wachten op de eindafrekening maar dat wilde ik niet.

Het geld wat 8 maanden onterecht van mijn rekening afgeschreven is, 339,- moet ik nog steeds ontvangen.

Ik dring maar niet tot ze door, wat denken jullie, ga ik het geld nog krijgen of zijn echt dieven en betalen ze me niets uit?

Ze hebben wel aangegeven dat ik dus over 1 maand, september, nog een eindafrekening zal ontvangen en dan verrekenen ze dat geld. IK heb ook een gezin, 339,- is een hoop geld#

Hoor graag wat mede slachtoffers van dit bedrijf me als advies kan geven!

Dat spotje op tv... Betrouwbaar... ONbetrouwbaar!

Dank jullie wel

Heidi

801 4 Rapporteer

door 450693 - Dec 20, 2005 om 12:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Heidi,

Wij zijn zelf ook de dupe geworden van OXXIO alleen op een andere manier (dubbele lasten i.v.m. opzegging oude leverancier, incassobureau in opdracht van OXXIO).

Ik kan mensen alleen maar het advies geven om zich niet als klant aan te melden bij deze club en als je er voortijdig van af wilt, dan moet je dus de boete betalen.

De afrekening van september hebben wij in december ontvangen.

(Het teveel betaalde hebben wij ook nog niet ontvangen).

Hier staat in dat wij 7x een betaling (vanaf febr. t/m sept) hebben verricht, maar na controle van onze afschriften blijkt dit 10x te zijn geweest (praat ik ook nog niet over de gemaakte incaasokosten van hun deurwaarder).

Succes en alvast fijne dagen en een goed 2006,

Patrick Heijne.

wi
door wippie - Dec 20, 2005 om 13:30
260 Antwoorden / 0 Vragen

OXXIO ik ben blij dat ik er af ben, alhoewel dat dacht ik. Jaarcontract wat ik had per 05-09-2005 per aangetekend schrijven opgezegd. Van OXXIO kreeg ik 17-10-2005  een bevestiging dat het contract per 06-10-2005 beëindigd was.Tot zover alles goed. Per 20-10-2005 kreeg ik de jaarafrekening en die is ook netjes automatisch afgeschreven. Zoals ik het begrijp uit vele forums was dit wel snel. Ik blij, daar ben ik vanaf en hoef geen tig maal te verzoeken de eindafrekening naar mij toe te zenden. OXXIO was over. Nee, toch niet, op 28-10-2005 hebben ze geld van mijn rekening afgeschreven, die ik direct heb laten storneren en een blokkade voor OXXIO heb opgezet. Het vervolg........ 07-10-2005 krijg ik van OXXIO een herinnering voor de storno, ja dag ik heb met jullie gelukkig geen moer meer te maken. Oh ja nog e-mail contact gehad en het bedrag zou met de eindafrekening wel vereffend worden. Ja hallo, 28-10-2005 onterecht een bedrag afschrijven en verrekenen met de eindafrekening van 220-10-2005. Even bellen en uitleggen denk je dan. Een hoogst onbeschoft persoon aan de telefoon die op een gegeven moment de hoorn er zo maar opflikkert, Sorry voor het taalgebruik maar je kan met dit soort mensen toch niet netjes blijven. En HOERA 14-12-2005 een incasso van onze vrienden van INTRUM JUSTITIA. Ik reageer niet eens meer en hoop dat ze dit door zetten. Kan ik de rechtbank even laten lezen wat een ontzettend verschrikkelijk bedrijf dit is. Misschien helpt het mensen die ook door dit wanbeleid zich in een hoek gedrukt voelen. Wordt hier zelf niet zenuwachtig van want ik heb alle bewijzen in handen. Nu wordt het tijd dat ze een keer gigantisch op der bek gaan.

vh
door vhemert - Mar 21, 2006 om 08:52
7 Antwoorden / 0 Vragen

zoek op internet www.boycot.nu op en leg daar je klacht neer,mij hebben ze ook goed geholpen met oxxio het was zo opgelost,ik zat anderhalf jaar te wachten op de eindafrekening van 2003-2004

vladja
door vladja - Mar 21, 2006 om 09:07
8293 Antwoorden / 27 Vragen

3 maanden oud draadje.