kenwel2
door kenwel2 Apr 23, 2009 om 12:09
Huishouden & energie

Patientline duur?

Goedemorgen, vorige week heeft mijn vrouw 3 dagen in het UMC gelegen voor operatie, telefoon gehuurd, moest een 9 draaien, en telefoon werd geactiveerd,(tijd aanmelding 11.00 s'morgens) echter: Nergens stond in de folder, die Patientline daar heeft liggen, dat je aansluitkosten moest betalen, alsook administratiekosten, mijn vrouw heeft daar gelegen van wo 15 Apr. tot vr 17 April, als je de telefoon opzegde voor 11.30u s'ochtends, dan werd die dag niet meegeteld meer, huur per dag 1,75.

Nu heb ik de rekening hier liggen, en is ook al betaald , maar , heb wel enige vraagtekens: Er zijn 3 dagen in rekening gebracht: 5,25, gesprekskosten 2x buiten regio 1,12 (vindt ik normaal hoor) maar dan: Aaansluitkosten 1,50 Administratiekosten 1,50 (Automatische incasso, heeft inmiddels plaatsgevonden: 9,37)

Zelf had ik verwacht dat deze rekening wel wat lager zou zijn, mede doordat er bij het aanmelden in het ziekenhuis werd gezegd, dat als je vrijdags voor de middag de telefoon deed afmelden, je deze dag niet in rekening zou worden gebracht...wat ze dus nu wel hebben gedaan, vinden jullie dit niet erg duur? voor echt geen 3 dagen?

En, als je gaat rekenen: bijv 30x 1,75= 52,50, da's natuurlijk nogal wat, alleen aan huur van telefoon dan,eventuele gesprekskosten komen daar (uiteraard) dan nog bij..

Omdat mijn vrouw niet overweg kan met een gsm, had ik voor deze optie gekozen, volgende keer, want ze moet nog een keer daar worden geopereerd, dan toch maar een mobieltje met wat tegoed er op....Mijn vrouw vond het nogal wat: 2x gebeld, ca. 5 min, 1,12 en dan uiteindelijk 9,37 afrekenen....

We gaan niet verder klagen bij Patientline, want dan moet je een duur 0900 nr gaan bellen....(30 ct per min.)we laten het er maar bij.

En oh ja, Patientline verhuurt ook tv kanalen, op zo'n klein tv'tje met 37 cm beeldbuisje, kosten 3,50 per dag (30x3,50=105 euro!)...

Vinden julllie het niet erg duur, of ligt het nu aan mij, zie ik het verkeerd? TV hebben we uiteraard niet gehuurd van Patientline...

Bedankt alvast voor het meedenken, Henri

8711 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 23, 2009 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Henri,

Hoe kom je aan die 30 bij je berekeningen?

Dat Patientline niet goedkoop is weet ik uit ervaring, maar je moet toch wat om de tijd die je daar doorbrengt wat draaglijker te maken?

En dan helpt het natuurlijk ook niet dat je als patient zo goed als geen keuze-vrijheid hebt in de aanbieder van dit soort diensten.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2009 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo frans75, die 30 staat voor een maand, even een berekening op maandbasis gemaakt, vandaar. Het kunnen er dan ook 31 zijn, bijv. de maand mei, heeft 31 dagen.

TV kijken ging niet, mijn vrouw heeft ernstige staar, daarvoor is ze nu aan een oog geopereerd(nieuwe lens), en ze heeft nog (zoals de specialist het zei) nastaar, daarvoor moet ze nog gelaserd worden, over zo'n 5 -6 weken....

Zelf wonen we in Eindhoven, telefoon in ziekenhuis: heb je standaard aan elk bed, je hoeft alleen de gesprekskosten maar te betalen.

TV is gratis (nog wel)

Bedankt voor je reaktie.

Gr. Henri

ve
door verwijderd - Apr 23, 2009 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit eigen ervaring weet ik dat Patiëntline inderdaad niet goedkoop is, maar er bestaan ook alternatieven. Op veel afdelingen in het UMC mag u tegenwoordig mobiel bellen, dat scheelt al een hoop in de kosten. Aangezien uw vrouw daar moeite mee heeft zou u er ook voor kunnen kiezen om zelf naar haar te bellen, dat scheelt al gesprekskosten.

Voor mensen die langere tijd of regelmatig in het UMC liggen bestaat er een speciaal verlaagd tarief.

Met vriendelijke groet,

Marbia

ve
door verwijderd - Apr 23, 2009 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag henri,

Allereerst wens ik je vrouw een spoedig herstel toe, alhoewel er nog een tweede keer langs komt en dat blijft dus spannend. Ik vind jouw bericht een bericht, dat beter op het KassaFORUM zou passen. Daar krijg je meer respons van een breder publiek. Wel wil ik hier even kwijt dat de infrastruktuur van de voorziening een forse investering vergt, die uiteraard moet worden terug verdiend. En op zulke speciale dagen moet je niet op een dubbeltje kijken. Het gaat dan om de kwaliteit van het leven op dát moment en dat mag naar mijn mening wel wat kosten.

Met collegiale groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2009 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allen bedankt voor het meedenken, @read, natuurlijk kijk ik niet op wat geld, geld is niet zo belangrijk, zeker niet als het om ogen gaat! Het probleem wat zich momenteel voordoet, is dat mijn vrouwtje (1,45 kort) haar mobieltje nu niet zo goed kan bedienen, en ja, ze mocht op de afdeling met een mobiele telefoon bellen, ze heeft een nokia 2610, en weet niet hoe ze deze van de toets-ontgrendeling kan doen, ook alweer omdat ze (bijna) niets ziet, ja voor 20%...Onze zoon heeft genoeg andere mobieltje liggen, en kijkt of daar een wat simpeler toestelltje tussen ligt (gsm freakje) een met een schuifje of iets dergelijks. In Juni moeten we terug, dan krijgt ze aan haar rechteroog een nabehandeling (lens is inmiddels geplaatst, staar zat erg diep, vandaar laserbehandeling verder, ivm 'nastaar') Wat ik wilde aangeven, dat Patienline niet zo erg duidelijk was voor wat betreft de kosten. natuurlijk kijken we niet naar de kosten op zich, we rijden heel wat keertjes van Eindhoven naar Utrecht, geloof me maar, omdat ze er hier in de omgeving werkelijk een puinhoop van hadden gemaakt, ze 'zou blind worden' en 'ze konden niets meer doen' vandaar onze stappen naar UMC Utrecht, alwaar een professor ernstige staar vasstelde (Nov 2008) In eerste instantie werd hier in de buurt in een ziekenhuis gezegd dat ze md zou hebben (Macula Degeneratie) vandaar de second opinion, want wij vonden het onaanvaardbaar, want er werd verder medisch niets onderbouwd op de uitspraak hier, in de omgeving van Eindhoven.

Bedankt! Gr. Henri!

ve
door verwijderd - Apr 23, 2009 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag henri,

off topic,

Gelukkig dat jouw vrouw nu in goede handen is, want redelijk goed kunnen zien is feitelijk wel een eerste levensbehoefte. Ik zou mijn energie nu richten op het zoveel mogelijk ondersteunen van jouw vrouw en de triviale zaken van het leven maar even achter het behang stoppen.

Wens jouw vrouw veel sterkte toe en pik zelf ook nog een graantje mee.

Nogmaals met collegiale groet, ReadAC/Ton.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2009 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Henri,

allereerst uiteraard beterschap voor je vrouw! Ik hoop dat er nu wel herstel komt en ze je weer écht in de ogen kan kijken....

Wellicht info die je al weet, maar bij de meeste telefoons zit bij 1 van de toetsen een klein puntje. Net als op je computertoetsenbord meestal op de F, de J en de 5. Dit is zodat slechtzienden zich kunnen oriënteren. Als je zoon een geschikte telefoon gevonden heeft, wil ik je vrouw adviseren hieraan te wennen.
Zelf gebruik ik het met mijn computertoetsenbord. Ik kijk dus zelden nog naar mijn toetsen, typ alles blind! Maar ik moet wel bekennen dat ik op school blind typen geleerd heb...

ve
door verwijderd - Apr 23, 2009 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zal ik zeer zeker doen read (Ton)

Alle aandacht gaat nu ff geheel naar mijn vrouwtje (73)

Gr. Henri, thanx!

ve
door verwijderd - Apr 23, 2009 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh ja, en wat ik nog wilde vertellen: ik weet uit ervaring dat mensen met slechte ogen soms het scherm beter kunnen zien door de kleurinstellingen te veranderen

ve
door verwijderd - Apr 23, 2009 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ook deinert bedankt, onze zoon verblijft op dit moment in Jamaica, in het aankomende weekend is hij weer thuis, en zal dan proberen een geschikter toestelletje met hem te gaan vinden, volgens mij heeft hij  wel zo'n 20 stuks liggen....Mijn vrouw heeft een pre-paid sim kaartje van Telfort, met zo'n 50 euro beltegoed, bij Telfort moet je wel een keer per jaar opwaarderen, om je tegoed te kunnen behouden, ik schrijf dit altijd op de kalender, en dan waardeer ik tegen het einde van de looptijd van dat jaar, het op, met 10 euro, het minimale bedrag dat je dan moet doen bij Telfort. Telfort werkt wel redelijk goed verder.In ieder geval goed genoeg voor ons.

Gr. Henri

ve
door verwijderd - Apr 24, 2009 om 02:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ kenwel:

Bij deze wens ik je echtgenote spoedig beterschap. Dat de m.d. gestopt mag worden. Hoe lang de grijze staar operatie duurt weet ik niet, maar ik heb begrepen dat er ook ziekenhuizen zijn die deze operatie poliklinisch uitvoeren, zodat je dezelfde dag weer naar huis mag met een afgedopt oog.

Over de kosten van telefoon en t.v. heb ik geen andere mening dan dat een instelling als een ziekenhuis en hotel mag vragen voor deze faciliteiten wat ze wil.

Het laatste halfjaar zijn mijn echtgenote en ik 14 keer in het Oogziekenhuis te Rotterdam geweest. Ze is nu aan beide ogen met succes geopereerd aan de oorzaak van groene staar (glaucoom). Niet dat glaucoom zelf te opereren is. Uitval in stukken gezichtsveld is irreparabel. En dat heeft ze jammer genoeg al. De operatie is bedoeld om blindheid zo lang mogelijk uit te stellen.

Steeds wanneer ze geopereerd was gingen we 's avonds wel naar huis (Oldenzaal) ondanks dat we de volgende dag weer voor controle terug moesten komen. Doch nergens slaap je zo goed dan in je eigen bedje..... Dan maar 850 km in 2 dagen, met de auto.

Gelukkig treffen we in het Oogziekenhuis veel begrip v.w.b. reistijden en files. Met de afsprakentijd wordt steeds rekening gehouden met de mogelijkheid te reizen na de ochtendspits en terugreizen vòòr de middagspits. Zo kunnen we steeds om ongeveer 08:30 van huis en zijn we tussen 16:00 en 17:00 uur weer thuis. Behalve op de operatiedagen. Dat werd 's avonds pas terug. Nog een maal of 5 moet ze terugkomen en dan jaarlijks een keer. Zo ziet ze nog eens wat van Nederland, zo lang het nog kan.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2009 om 07:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Herman, bedankt voor je meedenken, wat de staaroperatie van mijn vrouwtje betreft: Vanwege haar conditie, was besloten om haar op te nemen, en onder algehele narcose deze ingreep uit te voeren.

Ook heeft ze aan het rechteroog, wat nu behandeld is, een ontsteking, waardoor ik nu 4x per dag 2 druppels in haar rechter oog moet doen (een antibiotica-druppel) die als 2e toe te dienen.

Maandag wordt ze gebeld door een arts. Ze ziet nog maar weinig met het behandelde oog, hebben daarover gebeld, maar dat schijnt normaal te zijn, mede doordat ze nog 'nastaar'heeft.

Voor wat betreft het op en neer rijden van Eindhoven naar Utrecht: Ik heb het er heel graag voor over, als ze straks weer wat beter kan zien! Kan mij niet schelen hoe vaak ik moet rijden, ik kan het tenminste (nog) Geld speelt geen rol, absoluut niet! Heb een lcd tv staan van 52 inch, en ze kan nog niet eens kijken naar tv, te vermoeiend voor haar ogen. Op een gegeven moment ziet ze alleen maar streepjes....

Eerst maar eens zorgen dat haar rechteroog helemaal genezen is, dan pas het linker oog aan bod (20% zicht)

Herman bedankt voor je medeleven, ook u van harte beterschap met uw vrouw.

Je ogen kun je echt niet missen, het is zeer belangrijk, zoniet het allerbelangrijkste..

Gr. Henri

ve
door verwijderd - Apr 24, 2009 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Kenwel:

Wij kozen het Oogziekenhuis Rotterdam, omdat deze op internet voor ons het beste uit de bus kwam voor de glaucoom operatie. En je wilt alleen het beste.
Achteraf in het Oogziekenhuis, tijdens het wachten tot ze van de OK terugkwam (ook volnarcose, maar eigen keuze) hoorde ik van een Eindhovenaar dat je een vergoeding voor reiskosten kunt krijgen van de zorgverzekeraar. Thans €0,28/km. Weet je dat?
Het zal je niet om de kosten gaan, doch geld laten liggen dat je rechtens toe komt is ook jammer.

H.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2009 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Herman, hartelijk dank voor je tip, als alles weer een beetje bij het oude is, zal ik wat meer tijd hebben, en zal dan zeer zeker op informatie uitgaan, hoe deze reiskosten dan eventueel vergoed te kunnen gaan krijgen, voorlopig zijn we beiden er op gefocussed, dat ze aan beide ogen volledig is geholpen, dat zal zeker nog wel een hele poos aanlopen, heb vanaf Nov 2008 al heel wat keertjes een ritje Eindhoven/Utrecht gemaakt en visa versa dan, maar goed...een tankje diesel is niet onbetaalbaar, maar ik neem je tip wel graag aan natuurlijk, eerst haar ogen, dan de rest...

Overigens: Parkeren is daar ook best wel prijzig: het eerste halfuur gratis, daarna voor elk uur een euro....maar ook dat komt wel goed.

Bedankt Herman! Groeten, Henri

ve
door verwijderd - Apr 24, 2009 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ kenwel:

Mijn zorgverzekeraar (Zilveren Kruis Achmea) geeft een vergoeding voor zittend vervoer van een patiënt. Ook eigen vervoer. Mits je aanvullend verzekerd bent met een 3 of 4 sterren aanvulling. Dat zijn wij. De eigen bijdrage per kalenderjaar is bij 3 sterren €86,- (2008) en bij 4 sterren geen.

Max. vergoeding per enkele reisafstand van 200 km via de kortste afstand. De kortste afstand Oldenzaal-Rotterdam is 198 km. via Utrecht. Doch die rijden we niet wegens nog teveel file oponthoud zelfs na 10:00 uur en de weg is veel drukker. We gaan via Tiel en dan is het 214 km. Er is per bezoek aan het Oogziekenhuis steeds 400 km vergoed à €0,25/km (2008). De rest betaal jij ook aan mee via de fiscus ;-)

Je moet vooraf een machtiging voor dit vervoer aanvragen bij de Vervoerslijn. (Werkdagen van 08:00 tot 17:00 op 0900-2302340, €0,10/minuut) Naar ik begrepen heb zijn meerder zorgverzekeraars hier bij aangesloten. Vraag er naar!

Dat vooraf aanvragen deed ik niet, omdat ik er 17 november '08 pas van hoorde tijdens de operatie en toen waren we al voor de 3-e keer in Rotterdam. Tijdens het wachten in het Oogziekenhuis heb ik de aanvraag voor de vervoersmachtiging gedaan. Er werd niet moeilijk gedaan en 3 dagen later had ik de declaratieformulieren thuis. De eerste declaratie, ruim €800,-- tot 12-12-08, deed ik 20 maart 2009 weg en 7 april had ik het geld op de rekening.

Ik zou even een kwartier minder op deze site zitten en de zorgverzekeraar vragen naar zijn vergoeding.

H.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2009 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Herman, gisteren mijn zorgverzekeraar gebeld, ze sturen een aanvraagformulier op, wat dan eerst goedgekeurd moet worden door de afdeling machtigingen (CZ, aanvullend TOP verzekerd)

Omdat mijn vrouw rolstoelgebonden is, moet ze altijd zittend vervoerd worden, daarvoor heb ik dan ook een (zelf)aangepaste H200 (oprijplaten, omvormer, om tijdens het rijden haar electrische rolstoel te laten laden, speciale vastzetbeugels, special handgrepen)

De huisarts of de behandelende arts, moet nog wel even een handtekening zetten, en hoogstwaarschijnlijk zal het CZ dan wel gaan vergoeden, het aantal keren dat we op en neer gereden zijn, is makkelijk te achterhalen, we houden beiden een dagboek bij....dan nog even uitvissen wat de afstanden precies zijn, die we gereden hebben, we rijden via de A2, stukje A27, en stukje A28, doordat er aan de A2 momenteel veel werkzaamheden aan het verrichten zijn, is de rijstijd wel wat lange, maar daar houden we dan ook rekening mee, een H200 (2,5 TD) is niet echt zuinig te noemen, deze verbruikt zon 1 liter op 8 kilometer...

Inmiddels is deze H200 zo'n 10jr. oud, maar rijd nog als nieuw, wel wat vreemde onkosten gehad, zoals een kapotte cardan..en na 7 jr. geheel verrotte kokers, onder de portieren, dit allemaal laten maken, door een kennis van me, die een auto uitdeuk/autospuiterij heeft. Hij heeft alles netjes gemaakt, tegen een acceptabele prijs.

Groeten, bedankt. en ik ga even op de site kijken, wat de vergoeding nu precies is per km bij cz,

Moet wel heel veel tijd besteden aan mijn vrouwtje, want ze mag absoluut niet te veel doen, ivm druk op haar oog, en 4x per dag moet ik druppelen bij haar: 2 druppels, waarvan een antibiotica, omdat haar oog ook nog eens ontstoken bleek. Dit moet ze zeker 4 weken doen.

Henri

ve
door verwijderd - Apr 25, 2009 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

........en weet niet hoe ze deze van de toets-ontgrendeling kan doen........

Waarom schakel je die van tevoren niet uit dan? (Toetsblokkering opheffen).

Het beste met je vrouw.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2009 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Birdies, goedemiddag. Dank voor uw meedenken.

Ze heeft vorig jaar gepresteerd, (vraag me niet hoe) om in een dag een beltegoed te 'verspelen' doordat ze (blijkbaar) haar telefoontje in haar tas had gestopt, en daarmee (per ongeluk) is die gsm zijn eigen leven gaan lijden, dwz. per ongeluk is er gebeld. Had er toen ook (prepaid, Telfort) 50 euro tegoed opgezet, (ze was een dagje weggeweest met een bootreisje van de zonnebloem uit) s'avonds bleek, dat er voor zo'n 30 euro verbeld was....toetsvergrendeling zat er niet op...niet erg, kan gebeuren, vandaar mijn verhaal, en weet je, als je maar erg weinig ziet, dan kan dat gebeuren natuurlijk....zeker in dit geval.

Bedankt in ieder geval, Gr. Henri

ve
door verwijderd - Apr 25, 2009 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kenwel met een niet vergrendelde telefoon kunnen inderdaad nummers gekozen worden zonder dat je het merkt.

Zo had een vriend van mij (registeraccountant zijn toestel niet vergrendeld , wat gebeurde er ik werd op mijn mobiel gebeld en nam op ik kreeg aande anderekant een gesprek tehoren dat duidelijk over financieen ging op een gegeven moment hoorde ik een mij heel erg bekende stem, die dus dudelijk onderhandeling voerde mbt een accountants controle.

Ondanks mijn fluiten en schreeuwen werd er niet gereageert.

Later op de dag heb ik hem gebeld en inderdaad zijn toestel was hij vergeten uit tezetten en ook niet te vergrendelen, omdat de tel in zijn broekzak inde weg zat had hij hem naar zijn borstzakje verhuist en daar bij perongeluk de voorkeurkeuze toets waaronder mijn nummerzat ingedrukt.

Dat is hem nooit meer overkomen denk ik.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2011 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou graag zien dat een ieder die in het ziekenhuis komt te liggen Patientline
boycot. Even door de zure appel heen bijten....
Organisaties die een smak geld verdienen over de rug van zieke mensen mogen van mij acuut failliet gaan. Je zou er voor werken...nou ik zou mij kapot schamen.
En dan hebben ze aan de woekerprijzen nog niet eens genoeg, want ze maken standaard fouten in de facturering. Kan je bellen - 0.30 ct/min en verdienen ze weer geld aan je terwijl zij een fout maken.
Daarom wordt er ook zo langzaam gesproken in het menu en krijg je lange wachttijden met muziek. Kassa!!
Meld je je om 12:01 af dan kost die minuut je nogeens een dag € 3.95 televisie.
Ik snap echt niet dat de overheid zulke dingen toelaat.