pe
door pegasuss Jan 7, 2013 om 13:00
Huishouden & energie

Showroom artikel twee keer verkocht

Beste Kassa-vara forumleden,

In oktober vorig jaar heb ik een showmodel wastafelmeubel gekocht. Ik heb aan verkoper aangegeven dat het enige tijd zou duren voordat ik het meubel op kwam halen ivm monteur. Deze had nog geen gaatje in de agenda dus meubel kon nog niet geplaatst worden. Ik heb gevraagd of er een aanbetaling gedaan moest worden. Maar verkoper gaf aan dat dit niet nodig was. En dat ik een dag van te voren kon bellen en dat het meubel dan uit de showroom gehaald zou worden. Ik kreeg een factuur mee.

Ik heb vrijdag gebeld en ze zouden hem af monteren zodat ik hem op zou komen halen. Einde van de dag werd ik door verkoper gebeld en werd mij verteld dat het meubel aan een ander iemand verkocht is. Dit omdat ze niets van me hadden gehoord.

Uit coulance (dat zijn hun woorden) willen ze het zelfde meubel bestellen en aanbieden voor de showmodel prijs.
Ik vraag me af waarom dit uit coulance zou zijn, als je op papier een factuur hebt is deze dan niet rechtsgeldig en moeten ze dan niet leveren voor de afgesproken prijs?

Ik zit alleen met het probleem dat ik twee keer kosten maak voor de monteur omdat hij nu voor niets komt.
Kan ik hier nog iets mee?

827 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

jo
door jorisw - Jan 7, 2013 om 13:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Had je bij de aankoop duidelijk vermeld (en is dit ook schriftelijk vastgelegd) dat er wel bijna 3 maanden overheen konden gaan voordat de monteur kwam?

Als de verkoper er van uit ging dat jij direct na aankoop een monteur ging regelen en dus hoogstens een paar weken verwachtte kan ik me voorstellen dat ze de boel aan iemand anders hebben verkocht omdat ze niks meer van jou hoorden.

Communicatie is bij vrijwel alle problemen de oorzaak van de ellende.

zoekster
door zoekster - Jan 7, 2013 om 13:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Je kunt het ook van de positieve kant bekijken, in plaats van een showmodel, krijg je nu een nieuwe wastafel.

pe
door pegasuss - Jan 7, 2013 om 13:21
36 Antwoorden / 12 Vragen
0

[quote=jorisw schreef op maandag 7 jan 2013, 13:08]Had je bij de aankoop duidelijk vermeld (en is dit ook schriftelijk vastgelegd) dat er wel bijna 3 maanden overheen konden gaan voordat de monteur kwam?

Als de verkoper er van uit ging dat jij direct na aankoop een monteur ging regelen en dus hoogstens een paar weken verwachtte kan ik me voorstellen dat ze de boel aan iemand anders hebben verkocht omdat ze niks meer van jou hoorden.

Communicatie is bij vrijwel alle problemen de oorzaak van de ellende.


Hartelijk dank voor je reactie jorisw,

Om je vragen te beantwoorden: Ja, er is schriftelijk vastgelegd op de factuur dat dit inderdaad enige tijd kon duren. Dat ik zou bellen als de monteur kwam en dat hun dan het meubel zouden af monteren.

De verkopende partij heeft tijdens het verkoopgesprek aangegeven dat zij ook konden plaatsen en hebben aangegeven wat de kosten hiervan waren. Ik heb aangegeven dat ik al een monteur had en dat ik dat daarmee wilde gaan regelen. En dat ik geen gebruik wilde maken van hun aanbod.

Ik heb inderdaad direct na aankoop de monteur gebeld voor een afspraak. Maar deze werd afgebeld door familieomstandigheden. Ik heb de verkopende partij dit dan ook medegedeeld en zij deelden mij mede dat dit geen probleem was. En dat ik kon bellen wanneer het dan wel plaats kon vinden.

Ik merk dat inderdaad. Terwijl ik dacht alles ondervangen te hebben.

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2013 om 13:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Niet te geloven dit! Gaan mensen nu ook al topics openen over het woordje coulance???

Het wordt verdorie zeer netjes opgelost door de winkelier, hadden ze echt niet hoeven doen. Je laat ze notabene 3 maanden wachten en dan ook nog zonder tussentijds contact?! Een winkel is geen opslagplaats hoor.

pe
door pegasuss - Jan 7, 2013 om 13:23
36 Antwoorden / 12 Vragen
0

@zoekster, dank je voor je antwoord en daar heb je inderdaad gelijk in.
Ik moet dingen wat meer van de positieve kant bekijken, ook al vind ik dat soms moeilijk.

pe
door pegasuss - Jan 7, 2013 om 13:24
36 Antwoorden / 12 Vragen
0

@carola83

Er is tussentijds contact geweest van mijn zijde, zie antwoord op jorisw.'
Daarnaast is het schriftelijk vastgelegd

tenormin
door tenormin - Jan 7, 2013 om 13:30
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

De monteur is dan toch niet geweest door privé omstandigheden. Zie dan niet waarom je schrijft 2 maal een monteur te moeten betalen. Evengoed, veel plezier met je spiksplinternieuwe wastafelmeubel.

dearagain
door dearagain - Jan 7, 2013 om 18:43
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*als je de monteur heb moeten afzeggen omdat de koop in eerste instantie niet doorging, dan is de verkoper daarvoor verantwoordelijk en hij dient dan ook jouw ekstra kosten te vergoeden

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer