Showroom artikel twee keer verkocht
Beste Kassa-vara forumleden,
In oktober vorig jaar heb ik een showmodel wastafelmeubel gekocht. Ik heb aan verkoper aangegeven dat het enige tijd zou duren voordat ik het meubel op kwam halen ivm monteur. Deze had nog geen gaatje in de agenda dus meubel kon nog niet geplaatst worden. Ik heb gevraagd of er een aanbetaling gedaan moest worden. Maar verkoper gaf aan dat dit niet nodig was. En dat ik een dag van te voren kon bellen en dat het meubel dan uit de showroom gehaald zou worden. Ik kreeg een factuur mee.
Ik heb vrijdag gebeld en ze zouden hem af monteren zodat ik hem op zou komen halen. Einde van de dag werd ik door verkoper gebeld en werd mij verteld dat het meubel aan een ander iemand verkocht is. Dit omdat ze niets van me hadden gehoord.
Uit coulance (dat zijn hun woorden) willen ze het zelfde meubel bestellen en aanbieden voor de showmodel prijs.
Ik vraag me af waarom dit uit coulance zou zijn, als je op papier een factuur hebt is deze dan niet rechtsgeldig en moeten ze dan niet leveren voor de afgesproken prijs?
Ik zit alleen met het probleem dat ik twee keer kosten maak voor de monteur omdat hij nu voor niets komt.
Kan ik hier nog iets mee?
Had je bij de aankoop duidelijk vermeld (en is dit ook schriftelijk vastgelegd) dat er wel bijna 3 maanden overheen konden gaan voordat de monteur kwam?
Als de verkoper er van uit ging dat jij direct na aankoop een monteur ging regelen en dus hoogstens een paar weken verwachtte kan ik me voorstellen dat ze de boel aan iemand anders hebben verkocht omdat ze niks meer van jou hoorden.
Communicatie is bij vrijwel alle problemen de oorzaak van de ellende.
Je kunt het ook van de positieve kant bekijken, in plaats van een showmodel, krijg je nu een nieuwe wastafel.
[quote=jorisw schreef op maandag 7 jan 2013, 13:08]Had je bij de aankoop duidelijk vermeld (en is dit ook schriftelijk vastgelegd) dat er wel bijna 3 maanden overheen konden gaan voordat de monteur kwam?
Als de verkoper er van uit ging dat jij direct na aankoop een monteur ging regelen en dus hoogstens een paar weken verwachtte kan ik me voorstellen dat ze de boel aan iemand anders hebben verkocht omdat ze niks meer van jou hoorden.
Communicatie is bij vrijwel alle problemen de oorzaak van de ellende.
Hartelijk dank voor je reactie jorisw,
Om je vragen te beantwoorden: Ja, er is schriftelijk vastgelegd op de factuur dat dit inderdaad enige tijd kon duren. Dat ik zou bellen als de monteur kwam en dat hun dan het meubel zouden af monteren.
De verkopende partij heeft tijdens het verkoopgesprek aangegeven dat zij ook konden plaatsen en hebben aangegeven wat de kosten hiervan waren. Ik heb aangegeven dat ik al een monteur had en dat ik dat daarmee wilde gaan regelen. En dat ik geen gebruik wilde maken van hun aanbod.
Ik heb inderdaad direct na aankoop de monteur gebeld voor een afspraak. Maar deze werd afgebeld door familieomstandigheden. Ik heb de verkopende partij dit dan ook medegedeeld en zij deelden mij mede dat dit geen probleem was. En dat ik kon bellen wanneer het dan wel plaats kon vinden.
Ik merk dat inderdaad. Terwijl ik dacht alles ondervangen te hebben.
Niet te geloven dit! Gaan mensen nu ook al topics openen over het woordje coulance???
Het wordt verdorie zeer netjes opgelost door de winkelier, hadden ze echt niet hoeven doen. Je laat ze notabene 3 maanden wachten en dan ook nog zonder tussentijds contact?! Een winkel is geen opslagplaats hoor.
@zoekster, dank je voor je antwoord en daar heb je inderdaad gelijk in.
Ik moet dingen wat meer van de positieve kant bekijken, ook al vind ik dat soms moeilijk.
@carola83
Er is tussentijds contact geweest van mijn zijde, zie antwoord op jorisw.'
Daarnaast is het schriftelijk vastgelegd
De monteur is dan toch niet geweest door privé omstandigheden. Zie dan niet waarom je schrijft 2 maal een monteur te moeten betalen. Evengoed, veel plezier met je spiksplinternieuwe wastafelmeubel.
*als je de monteur heb moeten afzeggen omdat de koop in eerste instantie niet doorging, dan is de verkoper daarvoor verantwoordelijk en hij dient dan ook jouw ekstra kosten te vergoeden
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer