kw
door kweettniet Feb 3, 2005 om 11:40
Huishouden & energie

Strepen/vlekken na het schilderen

Ik wil de muren van mijn huis schilderen.

In het verleden liet ik bij het schilderen vaak van die lelijke strepen/vlekken achter. Heeft iemand tips om dat te voorkomen, zodat ik mooi egaal geschilderde wanden krijg?

90718 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 3, 2005 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij vuile muren eerst de muren schoonmaken, dat wil zeggen afwassen of nevelen met ijvoorbeeld Sint Marc of een ammoniakoplossing. Dan gewoon met een roller (kijk welke je nodig hebt) de muren gelijkmatig verven. Beetje kwaliteitverf scheelt ook al veel.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2005 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag weettniet,

Voorgaande suggesties zijn prima tips. Wat ik er aan toevoeg is dat hollanders vaak veel te schraal werken met de rol. Dus veel verf op je rol is erg belangrijk om strepen te voorkomen. Zorg dus altijd dat je een flinke bus extra verf hebt. Werk in vlakken van ongeveer 1 tot 1,5 m2 en zorg dat de randen bij het begin van een nieuw vlak nog enigszins nat zijn. Het beste is om van te voren te bepalen welke muur je gaat doen. Ben je daaraan eenmaal begonnen dan moet je dat stuk helemaal afmaken en niet tussentijds rusten. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2005 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de tip ook weer via via, maar het werkt in ieder geval bij het
witten van het plafond, bij de aanzet. Heel simpel, een scheutje
dubro/dreft/ ...

door je latex mengen. Niet te veel op een 10 l emmer 2 eetlepels.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2005 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het met Read eens. Denk er ook aan dat je niet alles in één richting schildert. Eerst kruislings verf aanbrengen en dan in één richting afrollen (horizontaal of verticaal; wat je prettiger vindt). Begin met de muur waar het meeste licht opvalt en werk vandaaruit de rest van de ruimte door.

Succes.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2005 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vraag steller ,    vlekken in schilderwerk kunnen verschillende oorzaken hebben namelijk :nicotine  dus als er gerookt word of een andere mogelijkheid water schade .in deze beide gevallen zult u de plekken eerst van te voren moeten behandelen  met een primer

uw tweede probleem de stepen dit kan komen door de verf die u gebruikt meestal is het zo dat een goedkopere saus of verf niet in een keer dekt , dit is meestal het geval bij verf van een bouwmarkt     . voor het beste resultaat kunt zich het beste eerst even voor laten lichten bij een schilders zaak

ik hoop dat u iets aan deze info hebt...

ve
door verwijderd - Feb 15, 2005 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn ook verven die nicotinevlekken bedekken. Deze heb ik ooit zelf moeten gebruiken en het dekte meteen.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2014 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben alle muren strak laten stucen en kwamen ook op dat probleem. De langste muur in onze huiskamer kregen we maar niet strak, 5 keer geprobeerd en we werden steeds wanhopiger. Ik wilde zelfs behang gaan kopen. Ook nog een keer met z'n tweeën geprobeerd , om nat in nat te verven, maar niets hielp. Ik ben toen op internet gaan zoeken en kwam een product tegen dat je door de verf kan mengen, waardoor je geen strepen meer krijgt. Het is te krijgen bij de betere verfhandel. Ik weet niet of ik hier productnamen mag noemen, maar het gaat om Floetrol. Superspul. Ik heb alleen wel het idee dat de verf lichter wordt, want het spul is wit. Dus in elk blik evenveel doen en je krijgt een superstrakke muur ZONDER strepen. Bij onze verfhandel wisten ze niet van dit product, dus google even. Veel succes!

ve
door verwijderd - Jan 7, 2014 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@astrid2668,

Denk dat vraagsteller wel al lang geschilderd zal hebben, maar misschien is-ie na 9 jaar aan een nieuwe schilderbeurt toe en heeft-ie nog wat aan je advies. ;-)