Ger Hoenen
door Ger Hoenen Apr 5, 2024 om 16:41
Huishouden & energie

Subsidie blokverwarming

Goedemiddag,

Dat blokverwarming niet zuinig is voor je portemonnee wisten we natuurlijk allang.
Maar gelukkig heeft de overheid afgelopen jaar de mensen een subidie toegekend.

Vandaag hebben we eindelijk de eindafrekening mogen krijgen.
Van deze eindafrekening zijn we afhankelijk van Duurzaam Opgewekt en Woningbedrijf Velsen.

De vraag die ik hierover heb is dat er verschil zit in de verschillende eindafrekeningen. Er zijn woningeigenaren die €400,00 subsidie krijgen maar er zijn er ook die €2000,00 krijgen.

Volgens de informatie die ik kan vinden is de subsidie toch voor elke aansluiting gelijk??
Ik kan me wel indenken dat er verschil zit in de subsidie die over het prijsplafond gaat.
Kunnen jullie me verder helpen?

1918 3 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 5, 2024 om 16:55
2074 Antwoorden / Vragen

Ik weet niet beter dan dat die subsidie voor blokverwarming in 2023 voor iedereen €380 was en in 2024 niet meer bestaat. Of bedoelt u wellicht de energietoeslag?

Ja
door JannyBoe - Apr 5, 2024 om 17:23
520 Antwoorden / Vragen

Hallo Ger, hier staat de tijdelijke regeling 2023 Tegemoetkoming hoge energieprijzen voor huishoudens met blokaansluiting.
Als het goed is heeft uw verhuurder de eindafrekening energie gesplitst van de tegemoetkoming van de regeling blokaansluiting.

Die enorme verschillen die u schetst herken ik niet: de tegemoetkoming bedraagt voor de eerste helft van 2023 een bedrag van 731,13 euro.
Voor de tweede helft van 2023 bedraagt die tegemoetkoming 307,63. Dat alles voor zelfstandige wooneenheden.
Als u er het jaar rond heeft gewoond zou uw tegemoetkoming dus ruim 1000 euro moeten zijn.

Als u twijfelt dan zou ik de verhuurder raadplegen en om nadere specificatie vragen.