ca
door camomila Oct 3, 2013 om 12:21
Huishouden & energie

Thundershirt

Onze hond is totaal panisch bij onweer .
Nu las ik op internet over het thundershirt .

Heeft iemand hier ervaring mee?

22802 8 Rapporteer

costnix
door costnix - Oct 3, 2013 om 13:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen ervaring met zo'n dondershirt, maar het zou best wel eens kunnen werken. Mijn ouders hadden een dwergpincher, die voor allerlei geluiden bang was. Het enige wat hielp wat het STEVIG vasthouden, tot de hond kalmeerde. Maar om een hond steeds stevig vast te houden is veel werk.

sp
door spikkel - Oct 4, 2013 om 12:22
148 Antwoorden / 5 Vragen

Het Thundershirt werkt inderdaad door druk op de hond. Dit shirt is afgeleid van de Tellington Touch (TT) methode. Wat je met bondage heel precies kan doen kan dat shirt niet waardoor het meestal niet werkt. Om de maat te bepalen moet je de borstomvang net achter de voorpoten meten. Dan heb ik dus pech met mijn Whippet. Die heeft verhoudingsgewijs een grote borstomvang = grote maat. Verder is ze heel iel waardoor het achterste stuk van het shirt veel te ruim is. Iedere hond heeft een andere lichaamsbouw, die shirts zijn allemaal hetzelfde van vorm. In december hebben dierenwinkels vaak Thundershirt acties, niet goed - geld terug. Alleen als het shirt perfect past zou ik de gok wagen.

Ik heb hele goede ervaringen met L-Theanine. Bij de dierenarts te koop als Telizen maar dat is belachelijk duur. Onder de stofnaam L-Theanine is het veel goedkoper. Mijn hond wilde met onweer echt niet naar buiten, na een paar maanden L-Theanine reageerde ze niet eens op een zware onweersbui die 2 km verderop lag.

ze
door zeemannetje - Oct 4, 2013 om 12:50
121 Antwoorden / 0 Vragen

Het schijnt bij ong 30 % van de honden te werken.

gabriele
door gabriele - Oct 4, 2013 om 13:38
107 Antwoorden / 2 Vragen

zou mij verbazen als het bij mijn poedel werken zou,vuurwerk is ook zo een crime verheug me nu al op december veel geblaf van 2 honden zet ik de radio gewoon tikkie harder!

ca
door camomila - Oct 4, 2013 om 16:43
15 Antwoorden / 7 Vragen

Dank je wel voor jullie reacties, daar heb ik veel aan.
Onze hond heeft nl. nooit zo paniekerig gereageerd , pas bij het laatste verschrikkelijke onweer (Portugal)gekomen, het probleem is dus voor ons nieuw .
Alle ervaringen helpen mee een juiste oplossing te vinden .

af
door aflierman - Oct 4, 2013 om 16:59
128 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een cd gekocht op Internet met onweer en vuurwerk geluiden.
Het heeft even tijd nodig maar het werkt wel degelijk.(steeds wat harder zetten)
Mijn hond een St.Bernard is nog nauwelijks bang,binnen zeker niet meer.
Zij denkt nu dat ik het doe want gek zijn ze niet .
Ze heeft het precies door als ik er mee begin,maar het werkt.
CD koste dacht ik €10,---
Maar werkt echt.
A.F.

aurora1
door aurora1 - Oct 4, 2013 om 17:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De tip zoals van zo'n cd schijnt vaak goed te werken. Wat je vooral niet moet doen is de hond dan sussen enz. en zelf zenuwachtig worden. Negeren en doen of er niets aan de hand is en vooral ook niet naar hem kijken en op hem letten.

ca
door camomila - Oct 5, 2013 om 14:14
15 Antwoorden / 7 Vragen

Zo'cd ga ik zeker kopen , zag het ook op internet maar dacht : tja ...
Maar weer heel prettig dat iemand er ervaring mee heeft en het goed werkt.
Weer heel erg bedankt .
allemaal !