sn
door sneppie Jun 6, 2005 om 13:53
Huishouden & energie

Vastzetten energieprijs

Wij zijn onlangs door RWE benadert om een contract af te sluiten voor 3 jaar. De energieprijs zou dan 3 jaar vast blijven staan.Nu twijfelen we of dit een verstandige keuze is of niet.

Misschien dat er iemand is die hier enige ervaring cq expertise in heeft?

495 6 Rapporteer

freya
door freya - Jun 6, 2005 om 14:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo sneppie,

Dit is tegenwoordig de manier waarop energiebedrijven aan klantenbinding doen. Als je er op in gaat weten ze zeker dat je de komende 3 jaar klant bent. Of het verstandig is? Dat weet niemand. Het is niet te voorspellen wat de energieprijzen doen. Gaan de prijzen omhoog, dan heb je er voordeel van. Gaan de prijzen omlaag, dan heb je pech. De keuze is aan jou, daar kan niemand je in adviseren.

Suc6 met de keuze, Freya

johandv
door johandv - Jun 6, 2005 om 16:16
94 Antwoorden / 4 Vragen

zoals regelmatig hier te lezen is komen er vaak problemen bij het overstappen naar een andere energieleverancier (veel te late en verkeerde eindafrekeningen enz. ). Ik zou rustig blijven zitten  bij je huidige leverancier, ook omdat niet te voorspellen is wat de prijzen gaan doen. !

lc
door lcanters - Jun 6, 2005 om 16:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf een contract voor 3 jaar bij RWE afgesloten, voor zowel gas
als groene stroom. Ben zonder enig probleem overgestapt van Essent naar
RWE(betreft alleen stroom, RWE was al mijn gas leverancier). Of het
vastzetten van de ptijs verstandig was, weet ik waarschijnlijk pas over
3 jaar. Ik heb me laten leiden door de stijgende olieprijs.

Leon

medewerker
door medewerker - Jun 8, 2005 om 06:23
120 Antwoorden / 2 Vragen

een meerderjarig contract is altijd in het voordeel van de leverancier
omdat u tussentijds niet kunt overstappen naar een andere
leverancier....

Of het uw voordeel is kan niemand zeggen. Dit hangt af van wat de
energieprijzen en mn de olieprijzen gaan doen in de komende periode...

Bijvoorbeeld de mensen die een jaar geleden een contract hebben
afgesloten lachen sinds de stijgingen hoogstwaarschijnlijk in hun
vuistje... Maar behaalde resultaten in het verleden enzzzzzzz....

U kunt het een beetje vergelijken met de aandelenmarkt of de
onroerendgoedmarkt (beetje) immers u koopt iets waarvan u hoopt dat het
winst oplevert, maar niemand kan u daarvoor een garantie geven...

kw
door kweettniet - Jun 13, 2005 om 22:10
10 Antwoorden / 8 Vragen

Kenners van de energiemarkt voorspellen over het algemeen een stijging van de gas- en stroomprijzen. Dat heeft veel te maken met de stijgende olieprijs. Waarschijnlijk is het dus verstandig om je prijs nu voor drie jaar vast te laten zetten.

RWE is overigens niet de voordeligste als het gaat om driejarige contracten. Oxxio biedt bijvoorbeeld een lager tarief. Dat zegt niet alles: het is ook belangrijk om de service in ogenschouw te nemen wanneer je overweegt om over te stappen. Energiewaakhond DTe en de Consumentenbond zijn onafhankelijke partijen die bijhouden hoeveel klachten de verschillende stroombedrijven genereren.

In het energieforum van Kassa staan veel tranentrekkende verhalen van mensen bij wie de overstap mis ging; cijfermatig bekeken vormen zij maar een klein deel van het totaal aantal overstappers. M.a.w.: meestal gaat het goed!

re
door reitsema - Jun 20, 2005 om 08:32
1 Antwoorden / 2 Vragen

Is moeilijk antwoord op te geven de energieprijs an je vastzettten maar de bijkomende zaken zoals transportkosten etc (dit item is aan bod geweest in kass) niet