rijsdijk
door rijsdijk Aug 11, 2008 om 19:58
Huishouden & energie

Vieze geur tijdens het wassen

Als ik een was draai, komt er altijd een hele vieze geur vrij..alsof ik vis heb gebakken.. ik heb een vaatwasser, die op dezelfde afvoer en wateraanvoer zit..maar als die aanstaat ruik ik niks. Het is niet het filter van de wasmachine. Wie heeft er een idee wat dit zou kunnen zjn?

6926 54 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte mogelijk verstoppingen in de labirinten van de vaatwasser te hoge dosering blokjes/poeder en op een te lage temperatuur wassen.

Groet T

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank u wel. Maar ik was altijd met vloeibaar wasmiddel. EN qua temperaturen was ik altijd of op 40° of op 60°... is dat te laag?

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag rijsdijk,

Het is niet onverstandig om de machine 1 keer per maand op 90 graden te laten draaien.

Sukses, groeten, Read3.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook in vloeibaare zeep zit vet dit lost niet op bij lage temperaturen.Zeker 1 x per maand op 90c een witte was doen,Mocht u in het verleden wel zeep in het zeepbakje hebben gebruikt haal deze er maar eens uit maak m schoon plaats deze terug en mik er maar eens een keteltje heet water door heen.Wat vele gebruikers niet weten is dat de zeepbak leeggespoeld wordt met koud leidingwater.,Zeep/Vet lost niet op in koud water maar zet zich af.

T

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe het zeepbakje regelmatig schoonmaken..maar ik zal er es goed heet warer doorheen laten lopen. En ik ga hem nu direct even op 90° laten draaien. Zonder wasmiddel dan maar.. of moet ik er wel wasmiddel bij doen?

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag rijsdijk,

Je moet er juist helemaal niks bij doen. Wel denk ik dat je het vandaag moet doen en nog een keer over 2 weken. Daarna kun je volstaan met 1 keer per maand of 1 keer per twee maanden, naargelang de ervaring.

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de wasmachine inmiddels aangezet, zonder wasmiddel...ruik de geur weer.. ik hoop echt dat ik er van af kom.
Heel erg bedankt voor het goed advies!!

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag rijsdijk,

Gebruikt u Witte Reus?
Dat gaat erg snel stinken, weet ik uit ervaring.

Spoel eens met een kopje azijn op het moment dat verzachter erin zou gaan.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 03:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo het is dat kookelement die gaat stinken,ik weet dat van de monteur die bij ons thuis kwam voor een ander akkefietje aan de machiene. Hij rook het meteen en ging gelijk naar het kookelement. Hij vertelde ons moeder dat ie helemaal vol kalkaanslag zat en dat ie maar eens vervangen moest worden.Een ontkalkingsmiddel kon dat niet meer voor mekaar krijgen.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 07:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een regelmatig terugkerende vraag op Kassa en dus een veel voorkomend probleem zou je zeggen.
Regelmatig op 90 graden wassen, want fabrikanten willen je doen geloven dat je op steeds lagere temperaturen kan wassen, maar dan gaat je machine stinken en verstoppen.
Niet alleen vloeibaar wasmiddel, want schijnt veel meer aan te koeken dan poeder en een paar keer per jaar machine draaien met een reiniger op basis van citroenzuur, want dat breekt de aanslag en vettigheid af.
Machine ruikt dan stukken beter en zo ook je was......

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

90 graden met een scheut azijn erbij wil nogal eens helpen. Althans bij mij. Ik was meestal op 30 graden, maar zeker eens per maand gooi ik een witte was op 90 graden met azijn, nadat ik dit probleem ook een keer had.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 09:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ macwouter:

En is de lucht nu echt over?

Dat het aan de Backerbuis zou liggen lijkt me raar. Ik denk dat de monteur handig ingespeeld heeft op de Calgon TV-reclame, om uw moeder wat extra geld uit de zak te kloppen.

Met onze ruim 30 jaar oude AEG Turnamat was en spoel ik al 15 jaar met regenwater en er is geen spoortje van kalk in de machine te bekennnen. Ook niet op de Backerbuis. Maar met die Witte Reus poeder moet ik af en toe extra maatregel tegen de vieze lucht nemen.
De poeder is gelukkig bijna op. Daarna nooit Wittte Reus meer.
"Wast een berg, kost een beetje". Poeh, dan moet het maar iets meer kosten..... Dat doet het nu ook door de azijn.;-)

H.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ik gebruik inderdaad Witte Reus. Maar het ruikt dan meer naar Witte Vis.
Dat verwacht je toch niet zeg.. goed dat ik hier mijn vraag heb gesteld..

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor reiniger dan? Afwasmiddel, allesreiniger?

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was ook een keer per maand de was op 90 graden. En ben weer waspoeder gaan gebruiken ondanks alle reclames over vloeibaar. Ik vind het wel vreemd dat het vloeibare zo wordt aangeprijsd ook voor vaatwassers, want als ik hoor dat monteurs van diezelfde machines het af raden. Gewoon ouderwetse poeders voor allebei en ik laat ze ook allebei ooit leeg draaien met soda.

groetjes van tedjek

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi
ik doe zelf 2x per jaar flink veel azijn in de wasmachine, wel een liter of 2, laat het 1 nacht weken. en draai daarna een hete was. dus op 90 graden. zonder wasgoed. helpt goed tegen de kalkaanslag.
misschien helpt het bij jou ook wel
s6 jansje

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel. Ga ik ook doen.
Maar ik heb last van een vieze geur als ik was...maar toch bedankt voor de tip. De was schijnt ook schoner te worden toch, als je minder kalk hebt..? Dus dat ga ik zeker ook doen.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeert u eens met Soda en op 90 graden een volle was draaien

Mocht dit ook niet lukken dan kan u ook proberen met wc eend energie gebruiken of een flinke kop met dikke bleek en laat dit een nachtje staan.

Kalk aanslag kunt u verwijderen met azijnzuur, dit is bij de meeste bouwmarkten te verkrijgen dit is beduiden sterker dan azijn en het is dan ook aan te raden om slechts een kopje te gebruiken (+/- 50 tot 75 ml) laat hierbij de wasmaschine op een kleine was draaien maar dan nog steeds op 90 graden.

Bij alle tips geldt flink naspoelen.

Evt een spoeling met een geurtje kan maar hopelijk hoeft dit niet.

ps. er kan ook rommel in de trommel zelf zitten en dat is er heel erg moeilijk uit te krijgen evt met een stevig stuk ijzerdraad met aan het eind een gebogen stuk ( niet te groot ongeveer een vinger dikte is voldoende) door de onderzijde halen kan een oplossing zijn

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit 'euvel' ook meegemaakt. De wasmachine-monteur had een hele goede oplossing:

wassen zonder was maar met twee vaatwastabletten.

Voordeel: geur is weg en een hele hoop vet van de wasmachine ook

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf doe elk halfjaar een fles(1ltr) schoonmaakazijn( geen gewone azijn) in de wasmachine, en laat deze 1 lang wasprogamma op 40 graden draaien, dat is voldoende.

Probeer het en je zult geen last meer hebben van nare geurtjes en andere ergenissen, werkt ook in de vaatwasser, als je die hebt.

Gebruik geen Calgon, is duur en onnodig!

Gr. Ellen

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.s.Doe de schoonmaakazijn in een lege machine!!!!

Gr. Ellen

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat bij mij hielp is: een was draaien op 90 graden zonder wasgoed met een half zakje soda.

Helpt ook tegen de kalk en zeepresten.

Succes.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik had ook zo'n stinkende was en bij mij was het niet alleen het zeepbakje, eromheen (in de machine, waar het zeepbakje zit dus) zat ontzettend veel aangekoekt vuil. kijk maar eens goed als het zeepbakje eruit is wat er allemaal rondom nog voor vuil zit. verder is wassen regelmatig wassen op 90 graden zeker goed.

succes met alle tips en hoop dat je er wat aan hebt, niets is zo erg als was die stinkt!

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een speciaal middel bij de ''onderdelenhandel'' voor te kopen.

Wat ook heel goed en niet duur is: SODA, werkt perfect!!

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een 90 graden was draaien met soda of schoonmaakazijn. Ik heb ook wel eens gelezen tabletten waar je een kunstgebit mee reinigt (steradent). Of dit laatste helpt weet ik echter niet. Ik gebruik altijd soda.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

  1. ik ken dat wel ,hoe oud is je wasmaschine,heb je weleens de wasmaschine schoongemaakt,dan zet je hem op de hoogste temperetuur stand en was je het hele progamma,voor en hoofdwas dan doe je er zout,azijn en soda in ,en dan is de wasmaschine weer lekker fris, hoop dat je hier wat aan hebt groetjes van marjan

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

rijsdijk, ik gebruik altijd Una machinereiniger van de Aldi.
Spul is er niet altijd, maar paar keer per is het daar te koop en het is een doosje met 6 zakjes reinigingspoeder op basis van o.a. citroenzuur, het kost erg weinig en werkt als een speer.
Om de drie maand zo'n zakje door de wasmachine draaien is genoeg om hem fris te houden, maar vergeet niet je afvoerbakje en filter zo nu en dan schoon te maken, maar dat lijkt me logisch.
Zuur breekt de vetresten af en maakt de machine superschoon en hij ruikt weer als nieuw.
Soda ook wel eens geprobeerd, maar dat helpt niet echt, want de vieze geur is zo weer terug.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dutchbootsy

Giet je die schoonmaakazijn gewoon in de trommel, of in het waspoederbakje?

Een hele liter lijkt me n.l. veel om in het wasmiddelbakje te gooien.

Groetjes, Wilma.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, het is echt verschrikkelijk zo'n geur maar volgens onze oude monteur, moet je 1x per maand een AH Vaatwastablet op 90 graden in een lege wasmachine doen en dan moet de geur verdwenen zijn.

Veel suc6!!!!!!

PS WEET IEMAND TOEVALLIG OOK WAT JE AAN STINKENDE HANDVAATWAS MOET DOEN, IK HEB GEEN VAATWASSER EN DOE ALLES MET DE HAND, IK GEBRUIK DREFT OF WITTE REUS AFWASMIDDEL EN IEDERE DAG EEN SCHONE THEEDOEK.

ALVAST BEDANKT

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ervaring die ik heb gehad met een electrisch apparaat waar ook een vislucht vandaan kwam.

een electrische waterkoker .Bij nader onderzoek bleek de steker heet te worden.dat was het gevolg van de verbrande binnendeel van de inbouw wandcontactdoosmet randaarde.De bussen van het (stopcantact)waren uitgegloeid waardoor het binnendeel van het stopcantact zachtjesaan verbrandde.het isolatiemateriaal van dit type gaat inderdaat naar vis stinken als het heet wordt.Voel eens aan de steker tydens de wasbeurt na het opwarmen van het water dan heb je het hoogste verbruik

GL

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Rijsdijk, gebruikt u ook wasverzachter? Zou de oorzaak van de vieze lucht niet daar kunnen liggen?

Wasverzachter gaat in het laatste spoelwater, en de restanten worden dus niet weggespoeld. Ja, en die kunnen zich dan gaan ophopen, het is toch een ietwat vettige substantie.  Bij de volgende waslading zou dat dan wel eens kunnen gaan stinken.

Probeer het eens uit, wasverzachter weglaten. Ik gebruik het nooit!

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat is makelijk een monteur die dat zegt geloof dat maar niet hoor dat gaat je anders lekker veel geld kosten,mijn element was ook vol met kalk ,en ik heb het wel goed gekregen zonder dat de wasmaschine gerepareerd hoefde te worden,veel azijn en zout met soda is de oplossing en is niet duur

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

  1. het helpt alleen als je een vet oplosser indoet en dat is soda en flink heet wassen,met wat zout en azijn los je dan gelijk de kalk op

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook last gehad van stinkend wasgoed.......je moet inderdaad 1 x p.mnd. 90o wassen, verder het zeepbakje regelmatig schoonmaken, als je een voorlader hebt ook het rubber schoonmaken en wat veel mensen vergeten, aan de voorkant van de machine zit onderin een bakje waar pluizen, knopen etc. in opgevangen worden, moet je ook af en toe leeghalen, PLUS onderin aan de voorkant...tenminste bij mijn AEG en mijn vroegere Bosch ook, zit een aftappunt, kan klein slangetje zijn òf een afsluitdop, hiermee kan je restwater aftappen, dat is stilstaand water, kan behoorlijk stinken als je dat nooit doet..........wel even opletten met het uitstromende water.            succes

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

vergeet ik nog te vermelden - zeepfabrikanten geven altijd enorm grote bakjes om het wasmiddel in af te meten - je kunt gerust de helft gebruiken.......die tip heb ik van een wasmachinemonteur gekregen

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

wat iedereen vergeet is dat zeep /wasmiddel geen bacterien dood dit doet alleen de temp boven de 65 graden vandaar regelmatig heet wassen.

wasmiddel maskeerd muffe lucht en lijkt fris te ruiken tot je in de schoone droge kleding zweet: een lucht niet te harden.

heet wassen is de enige oplossing.

de machines zijn tegenwoordig energie zuinig en gebruiken weinig water waardoor er ook maar weinig water hoeft worden opgewarmd dus dit mag best  (vroeger per wasbeurd 120 liter nu nog maar 48 liter gemiddeld.

mvg Otjes

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Doordat we op een lage temperatuur wassen 30 of 40 graden heb je na verloop van tijd allemaal vieze smurrie in de wasmachiene, kijk maar eens hoe vies het zeepbakje is, en waar het zeepbakje inzit is zwart, door nu 1 maal per maand de machiene op 90 of 95 graden te zetten en een scheut schoonmaak azijn toe te voegen en zo de machiene zonder was te draaien zal de vieze put lucht verdwijnen. Ook het zeepbakje iedere maand scoonmaken.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Draai een kookwas met daarin een halve fles schoonmaakazijn, zonder was natuurlijk, en de vieze lucht is weg.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Duw de afvoerslang wat dieper in de afvoerpijp, wil ook wel eens helpen.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd dat niemand aan wasverzachter denkt als mogelijke oorzaak van de vieze geur...

Nogmaals: wasverzachter gaat in het laatste spoelwater, en de restanten worden dus niet weggespoeld. Ja, en die kunnen zich dan gaan ophopen, het is toch een ietwat vettige substantie. Bij de volgende wasladingen zou dat dan wel eens kunnen gaan stinken.

Probeer het eens uit, Rijsdijk: wasverzachter weglaten! Wellicht is al dat gedoe met azijn en 95 graden en zo helemaal niet nodig!

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die vislucht komt door de riem die slipt van de trommel,
heb hetzelfde probleem.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry... dus niks te maken met vet en vuil en kalk, maar de riem... hoezo dan? Is da machine dan kapot? Hij doet het verder goed hoor..

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen stinkend wasgoed. Mijn was ruikt gewoon fris. Het is echt alleen TIJDENS het draaien dat ik die vieze geur ruik, alsof ik lekkere scholletjes heb staan bakken..dus de was zelf niet.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar als het dat stilstaande water zou zijn, dan zou ik dat toch altijd moeten ruiken? En niet alleen tijdens het draaien..?  toch?

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga alles proberen. Te beginnen met de 2 vaatwastabletten op 90graden. Daarna zal ik een was zonder wasverzachter draaien, met een scheutje azijn om de was toch een beetje zacht te maken.. dit MOET gewoon goed komen. Iedereen super bedankt! En ook veel succes met jullie wasmachines.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 23:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi rijsdijk......ook ik heb een stinkende wasmachine.....en die is let wel gloednieuw....ik heb dit probleeem al jaren.....heb diverse wasmiddelen uit geprobeert...en alles wat de mensen als reactie geven

dus soda en azijn......90 graden was......afvoer helemaal schoongemaakt ook azijn en soda er door heen gegooit.....90 graden gedraait......ga zo maar door......

<:AtomicElement>en nog STINKT mijn was..naar een viese grondwater lucht......

<:AtomicElement>er is helemaal niz tevinden, geen verstopping .....er is dus nix aantedoen.....ondertusse zit ik nog steeds met een stinkwas

<:AtomicElement>Gr qwertyuiopas

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

het antwoord op een stinkende wasmachine is hieronder al gegeven en het is naar mijn idee de enige manier die helpt; heb het zelf ondervonden: naar gelang je wast 1 keer per week een was draaien op 90 graden zonder voorwas met 1 a 2 vaatwastabletten en alle vetaanslag die dat stinken veroorzaakt wordt opgelost! dit probleem wordt niet alleen veroorzaakt door poederwasmiddel maar ook door vloeibaar wasmiddel!ik was maar 1 keer in de week alle machine op zaterdag (als alleenstaande) en doe het 1 keer in de maand, werkt perfect!

NOOIT DE DEUR VAN DE WASMACHINE DICHT DOEN TUSSEN DE WASBEURTEN DOOR!!!!!!!!!!!!!! altijd op een kiertje laten staan!!!!!

Tip; kalk zit altijd in je water en daarvan wordt je zwarte wasgoed vaal; gebruik daarvoor altijd bij de zwarte was een scheut vloeibaar calgon of een flinke scheut azijn; ik gebruik daarvoor calgon en heb na 2 jaar nog mooie zwarte was die niet verkleurd is.

succes verzekerd!!!!!!!

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit komt vaker voor omdat we op lagere temperaturen wassen. Wat u kunt doen (heb ik zelf ook gedaan en het werkt) is soda kopen en dit in het bakje doen waar u normaal uw waspoeder in doet. Dan op 90 graden programma draaien, maar met niets in de trommel. Eventueel herhaalt u dit. De vieze lucht zou dan moeten verdwijnen.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank u wel. Heel aardig van u. Dit antwoord heb ik reeds vele malen gekregen.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb onlangs een nieuwe wasmachine gekocht en daar werd mij aangeraden om ieder half jaar en als je vaak wast iedere 3 maanden een kookwas (met of zonder was) te draaien. Dit omdat er tegenwoordig minder wasmiddel nodig is om te wassen en wij vaak nog te royaal zijn. Deze restanten blijven op de bodem liggen en gaan naar verloop van tijd stinken.

Succes!

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geloof je... maar wat ik niet snap... als dat gaat stinken, zou dat toch altijd moeten stinken..? En niet alleen TIJDENS het wassen....het moet iets met het wassen en de warmte ofzo te maken hebben..

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Wilma(orgelmuts), je doet de schoonmaakazijn voor een deel in het waspoedervakje, doorgaan naar het andere vakje daarna het wasverzachtervakje zodat ook die een schoonmaakbeurt krijgen.

De schoonmaakazijn zal niet teveel blijken(het loopt gewoon je machine in, maar wel opletten met het wasverzachtervakje want dat is een gesloten vakje wat pas op het laatst wordt leeggespoelt.

Gr.Ellen

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

  1. als ze vaker de wasmachine schoonmaakt heb je daar geen last van en net wat veel mensen ook zeggen afentoe 90 gr wassen is goed want de bacterieen worden dan gedood en die bacterieen die veroorzken die vieze lucht,wasverzachter kan wel maar net wat ik zeg vaker het bakje schoonhouden.en wel met zout en azijn ,hoeft geen schoonmaak azijn te zijn,het is duurder dan gewoon azijn en het doet het zelfde,en wat citroen helpt ook

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb je al citroentabletten geprobeerd die je ook voor de afwasmaschine kan kopen,dat ontkalkt en ruikt fris proberen maar,en anders nog een keer met azijn en zoutwel een hele fles en een heel pak zou hoor.en op 90 graden laten draaien, succes en laat het me horen als het goed gaat,wat ik wel zeker weet .groetjes