st
door star777 Apr 30, 2016 om 15:43
Huishouden & energie

Wasmachine of koelkast kopen

Bij een site als 'kieskeurig' wordt niet vermeld of zo'n winkel mijn bestelling wil brengen naar de derde verdieping of dat ze het gelijk bij de voordeur van het pand dumpen. Ik, alleen, kan toch zo'n zware machine niet naar boven tillen! Ik houd er ook niet van om mensen, om mij heen, telkens te bedelen om mij te helpen. Ik kan zo'n zware machine niet kopen, indien ik niet weet of het tot aan mijn woningdeur op 3-hoog, of zo, wordt gebracht.  Indien de winkel hier geld voor wil hebben, wat is redelijk? Trappenhuis is ruim.

Het betreft slechts het naar boven tillen, of mij daarmee te willen helpen. Aansluiten, kan ikzelf wel. Eerlijk gezegt vind ik € 20,- al vrij prijzig...

2769 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 30, 2016 om 15:51
16845 Antwoorden / 108 Vragen

BCC en MM hebben vaste prijzen om het witgoed boven af te leveren en aan te sluiten. Lag een jaar geleden rond de €50,00. Moet er wel een lift zijn. Zonder lift weet ik niet wat men betaald.

gerbera
door gerbera - Apr 30, 2016 om 15:56
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn genoeg winkels die dergelijke apparaten plaatsen en eventueel aansluiten (wasmachine). Informeer daar en vermeld dat ze er de trap mee op moeten. U hoort dan vanzelf of daar eventuele kosten aan verbonden zijn. Over het algemeen worden de apparaten, gekocht via internet, tot de voordeur geleverd dus bij u beneden.

st
door star777 Apr 30, 2016 om 16:09
11 Antwoorden / 4 Vragen

Helaas, kan ik niets met een koelkast die slechts tot bij het pand wordt geleverd,op de begane grond, ik bewoon de derde verdieping... Ik vermoed dat zeer veel mensen dit probleem kennen... Ooit, was het vanzelfsprekend dat het bij jou thuis, op de derde etage, werd gebracht! Heden, zijn die lui, eerder lui dan moe...

gerbera
door gerbera Apr 30, 2016 om 16:15
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Nogmaals er zijn genoeg zaken die wel tot binnen afleveren. Informeer daar. Ik snap dat u niets met een koelkast of wasmachine kan als die beneden aan de voordeur staat. Daar is het snoer gewoon te kort voor.

ja
door jackyh Apr 30, 2016 om 16:18
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is geen faire opmerking star777. Heeft niets met luiheid te maken. De winstmarges op witgoed zijn heus niet van dienaard dat men ook nog manuren kan betalen.

br
door bravehenk - Apr 30, 2016 om 16:04
206 Antwoorden / 0 Vragen

B.V. die koele blauwe website brengt hem tot de 4e etage zonder extra kosten.
Mag geen reclame maken  vandaar ned. vertaling

gr Henk

Cookies
door Cookies Apr 30, 2016 om 16:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maar Coolblue is vaak weer wat duurder dan andere webshops. Niet altijd natuurlijk. Dus TS moet gewoon even zelf aan de slag. Overigens koop ik veel bij Coolblue, altijd zeer tevreden.

Cookies
door Cookies - Apr 30, 2016 om 16:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op de site van de webshop waar je hem koopt, staat ALTIJD vermeld a) of hij zonder lift naar boven wordt gebracht en b) hoeveel je dat kost. Even verder kijken dan de neus lang is.

Standaardlevering (goedkoopste optie) is gewoon tot aan de voordeur (dus begane grond).

Wat wij redelijk vinden, is totaal niet belangrijk. De prijzen staan gewoon vast.

ja
door jackyh - Apr 30, 2016 om 16:15
953 Antwoorden / 4 Vragen

Wat doet u eigenlijk met de oude? Kunt u die wel alleen naar beneden brengen? Mocht daar nu geen sprake van zijn dan loopt u toch toekomstig daar tegen aan. Ik vind het heel normaal dat men geld vraagt voor het naar boven brengen. Zoiets moet je ook altijd bij de aankoop al vragen.

holstein
door holstein - Apr 30, 2016 om 16:22
922 Antwoorden / 16 Vragen

Bij een lokale winkel kopen, daar valt vaak wel iets te regelen, die schermen meestal niet met vaste tarieven.
Trouwens als u 20 euro al te duur vind om een wasmachine naar de 3e etage te brengen vind ik onredelijk van u.

st
door star777 Apr 30, 2016 om 16:33
11 Antwoorden / 4 Vragen

Koelkast! Ongeveer 60kg...

Cookies
door Cookies - Apr 30, 2016 om 16:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@jackyh: nooit een nieuwe wasmachine, koelkast e.d. gekocht? Oude apparaten nemen ze mee, moet je wel melden  bij de shop. Wasmachine mag geen (rest)water meer in zitten.

st
door star777 - Apr 30, 2016 om 16:30
11 Antwoorden / 4 Vragen

Een keer kwam een man van de winkel mij een tv brengen. Ik vroeg hem mij te willen helpen de tv omhoog te dragen... Neen, dat wou hij niet want hij had last van zijn rug!

Cookies
door Cookies Apr 30, 2016 om 16:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat wilde je dan vast gratis gedaan hebben.

st
door star777 Apr 30, 2016 om 16:48
11 Antwoorden / 4 Vragen

"Dat wilde je dan vast gratis gedaan hebben." Wat wil jij? Dat ik mijzelf ga betalen? Zijn deel bevindt zich reeds -- inclusief -- bij de aankoop! Indien ik een auto koop, dan ga ik ervan uit dat er een motor in zit...

Cookies
door Cookies Apr 30, 2016 om 17:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je vergelijking met een auto en een motor slaat nergens op. In de wasmachine die je koopt, zit iig ook een motor.

reflecs
door reflecs - Apr 30, 2016 om 16:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

st
door star777 - 30 Apr 2016 om 16:30
8 Antwoorden / 3 Vragen
Een keer kwam een man van de winkel mij een tv brengen. Ik vroeg hem mij te willen helpen de tv omhoog te dragen... Neen, dat wou hij niet want hij had last van zijn rug!

En had u bij het bestellen aangegeven dat het drie hoog was?

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 30, 2016 om 16:41
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Star777,
Antwoord van Coolblue klantenservice:

Wil je weten wanneer je jouw koelkast in huis hebt? Volg de verzending online met de Track & Trace code uit je verzendbevestiging die je per mail hebt gekregen.

Wist je trouwens ook dat je zelf niet met de koelkast hoeft te zeulen? Wij komen jouw koelkast gratis bij je thuis afleveren en aansluiten. Heb je geen lift? Geen probleem! Wij leveren tot op de 4e verdieping.

http://www.koelkaststore.nl/category/207884/koelkasten.html?_ga=1.200496745.673706266.1462026366

Cookies
door Cookies Apr 30, 2016 om 17:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sjoppie, alle info staat gewoon op hun site, net als op andere sites.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 30, 2016 om 17:22
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Carola, dat had ik niet gezien.

diumenge
door diumenge - Apr 30, 2016 om 17:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Star is een goed alias voor je. Het lijkt er op of je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, zonder enige consessie te doen.

Je koopt een apparaat, niet een volledige service. Voor dat laatste zal je extra moeten betalen.

Verder mag je zelf ook nog wat moeite doen om er achter te komen hoe ze bezorgen en wat de kosten zijn. Je kan op de website kijken, je kan bellen, mailen, langsgaan, etc.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 30, 2016 om 17:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik citeer TS
Ooit, was het vanzelfsprekend dat het bij jou thuis, op de derde etage, werd gebracht! Heden, zijn die lui, eerder lui dan moe...

Ooit kochten mensen bij een winkel in hun buurt en was dit service. Verschil is dat de dealer toen nog een goede boterham kon verdienen.
Nu bijna iedereen op internet kijkt/koopt en de marges erg klein zijn worden alle extra's gewoon doorberekend, en bij elkaar opgeteld ben je soms weinig voordeliger uit als bij de lokale winkel die ook nog zelf de service verleent.

Maar U wilt de ouderwetse service voor de nieuwerwetse prijs en die combi gaat niet op.
Diewilik

tenormin
door tenormin - Apr 30, 2016 om 18:59
16845 Antwoorden / 108 Vragen

@star777, u moppert maar wat "en vroeger was"; het is geen vroeger meer, toen bestond ook de ARBO wet nog niet. Ja, er zijn zaken die ook zonder lift de boel boven brengen:  met een speciake trap-roller, weet niet hoe zo'n ding heet. En ook: dan kan men beter bij een lokale wirgoewinkel kopen. Waar de service (meestal) navenant is. En dat u €20,00 meer dan genoeg vind? Vreemd hoor. Maar goed, het dubbeltje op de eerste rang is al genoemd.