cyberbabe
door cyberbabe Nov 16, 2006 om 11:10
Huishouden & energie

Wat voor matras?

Onze dochter van (bijna) drie krijg binnenkort een groot bed. En nou is de vraag: wat voor matras is goed voor zo'n ukkie? In haar ledikantje, waar ze nu nog in slaapt, ligt een binnenveringmatrasje. Maar is een binnenveringmatras goed voor zo'n uk? Of moet ik toch voor een foam-matras kiezen? Of latex? Of misschien een pocketvering? En gaan die allemaal lang mee? We willen natuurlijk geen matras waar een kuil in onstaat.

Zelf slapen wij al jaren op een waterbed. Wij kregen op elke andere matras last van onze rug. Dus we hebben werkelijk geen idee.

Iemand hier wel?

Ben benieuwd!

Cyberbae

17577 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag cyberbae,

Wellicht vind je hier

Kind en matras

informatie die je zoekt.

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Read,

Dank voor je reactie, maarruh ... via die link kom ik op een google-resultatenpagina op zoekwoorden "kind" en "matras". Was dat je bedoeling? Want daar heb ik ook al op gezocht. Wordt er niet echt heel wijs uit.

Cyberbabe (in m'n vorige ondertekening was de 2e b weggevallen)

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag cyberbae,

Dat was inderdaad de bedoeling. Meestal zet ik in zo'n verwijsberichtje: "als je dat al niet zelf gedaan hebt". Hopelijk komen er nog wat meer reacties waaraan je wel wat hebt.

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tot aan mijn adolescentie heb ik op een fouter dan fout bed gelegen: een polyesther matras op een springveren bodem van 1.90m lang(kort) mét kuil. Voor zover ik weet heb ik daar niks aan overgehouden. Ik zou me dus niet zo druk maken en gewoon de "Beste koop" of de "Voordelige keus" nemen. Ikea scoort altijd goed geloof ik.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Ik denk dat u beter bij een beddenwinkel kunt binnen lopen die kan u advies hier over geven.groeten Pascal

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Hier kun je info vinden over bed en matras voor de kids ;

http://www.mijnkind.com/content/home.asp?page=beddengoed_vervolg

Succes,

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Matras
Het best is een stevige matras voor je baby en dreumes, Lees verder. ........(dit stond op vorige pagina)

http://www.mijnkind.com/content/home.asp?page=Slapen

ve
door verwijderd - Nov 20, 2006 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ruim 30 jaar werkzaam geweest in de beddenbranche.

Vast staat, dat ook bij een kind de rugwervel op een natuurlijke wijze moet worden ondersteund. Zeer belangrijk bij de groei.

Gezien het lage gewicht is op dit moment de z.g. traagschuim ideaal, omdat deze ook op lage gewichten toch steun geven. Meestal is er een toplaag aangebracht op een basis matras van b.v. koudschuim (dit is een verbeterde polyether en door de open celstructuur veel beter ventilerend en ook duurzamer) of binnenvering/pocketvering.

Is uw dochter kouwelijk, dan is een binnenvering niet aan te raden. Deze matrassen zijn ideaal voor mensen die sterk transpireren en het snel warm hebben.

Bij kouwelijke personen is daarom latex of traagschuim op koudschuim geplakt het beste.

Bij latex wel een soft uitvoering nemen.

Bij traagschuim een hoog sg. bv 65. Dit soepeler te maken omdat er meer materiaal in zit en daardoor ondanks dat het soepeler is niet snel zal gaan kuilen.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2006 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

voor uw dochter en voor kinderen onder de twaalf in het algemeen, geldt dat de matras niet te hard en zeker niet te zacht moet zijn. Dus een polyethermatras in HR of koudschuimuitvoering is meer dan voldoende. Het kind heeft namelijk te weinig gewicht (nog) om de matras in te duwen. Een Soortelijk Gewicht van rond de 50 is ruim voldoende. Als kinderen in de groei komen, zeg maar van hun 12 a 13 jaar, dan is het verstandig een Bonell vering te nemen ( ook wel Anti Hernia matras genoemd) Latex is traagschuimen is nu absoluut niet nodig. Inverstreer eventueel liever extra geld in een goede bedbodem. Let wel op de dikte van rond de 16 cm. Ikea is zeker geen aanrader als u gek met u dochter bent.