ka
door kaatjekraai May 4, 2016 om 16:12
Huishouden & energie

Wel of geen reclame?

Ik werd afgelopen week gebeld met de vraag of ik mee wilde doen aan een onderzoek over energie. Na een paar vragen over onze leverancier wefd mij gevraagd of ik na het onderzoek informatie wilde ontvangen. Na mij ja ontving ik gelijk een mail van "gezinsenergie". Ik zie dit als een reclame mail. Onderstaand voeg ik de mailwisseling toe. Gaat het hier om reclame of niet? Ik hoor graag wat uw mening is over dit soort praktijken?

Met vriendelijke groeten,
Karin Kraaijvanger.

Bedankt voor uw vrijblijvende deelname!

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw geheel vrijblijvende inschrijving voor ons energiecollectief! In de komende weken hopen wij ten minste 15.000 inschrijvingen binnen te hebben. Samen met de 7500 deelnemers die wij al hebben zijn we dan hard op weg om 1 van de grootste energiecollectieven van Nederland te vormen. In mei 2016 zullen wij dan een collectief bod aan u voorleggen. Dit aanbod zal voor u op maat gemaakt worden, aan de hand van de door u verstrekte gegevens. Heeft u bijvoorbeeld nog een lopend contract? Dan zorgen wij ervoor dat u een aanbod krijgt waarbij een eventuele boete vergoed wordt. Zoals gezegd is uw inschrijving volledig kosteloos en vrijblijvend! U beslist zelf of u straks op ons aanbod in gaat!

Maar er is meer!

Als dank voor uw vrijblijvende inschrijving mag u tot en met 30 juni 2016 profiteren van alle ledenvoordelen. Zo kunt u via www.gezinsenergieshop.nl tegen inkoopsprijzen speelgoed, huishoudelijke apparatuur en electronica inkopen. U hoeft alleen maar even een account aan te maken. Verder organiseren wij geregeld dagjes uit voor onze leden. Per mail zullen wij u van deze acties op de hoogte brengen. Uiteraard kunt u van alle voordelen blijven profiteren als u besluit in te gaan op het collectieve aanbod van Gezinsenergie.

Uw tegoedbon van 5 EUR!

Zoals besproken ontvangt u als dank voor uw vrijblijvende inschrijving een tegoedbon van 5 EUR die tot en met 30 juni 2016 te besteden is op onze ledenvoordeelshop www.gezinsenergieshop.nl. Op deze site kunt u tegen kostprijs electronica, speelgoed en huishoudelijke apparatuur aanschaffen. U kunt eenvoudig even een account aanmaken en vervolgens uw bon besteden. Alvast veel shopplezier toegewenst!

Uw kortingscode is: 4FSFE4WO

Hartelijk dank voor uw vertrouwen en we hopen in mei 2016 u een bijzonder scherp aanbod te kunnen doen!

Met vriendelijke groet,

bekijk in browser | afmelden | update inschrijvingsvoorkeuren

  -

/

Helaas heb ik mij nooit bij u aangemeld maar ben ik onder valse voorwendselen in uw mailing terecht gekomen. Ik wil hier per omgaande uit verwijderd worden

Met vriendelijke groet

Karin Kraaijvanger

Helaas heb ik mij nooit bij u aangemeld maar ben ik onder valse voorwendselen in uw mailing terecht gekomen. Ik wil hier per omgaande uit verwijderd worden

Met vriendelijke groet

Karin Kraaijvanger

-------- Oorspronkelijk bericht ————

Geachte mevrouw Kraaijvanger,

Bedankt voor uw bericht!

Uiteraard verwijderen we u gelijk uit ons bestand. Echter, mijn collega heeft u netjes te woord gestaan en gevraagd of we binnenkort u het collectieve aanbod mochten mailen. Dat mocht van u, en onderstaande mail is slechts een korte bevestiging van het feit dat we u binnenkort geheel vrijblijvend het aanbod gaan versturen.

We zullen u in ieder geval uit het bestand halen.

Met hartelijke groet,

Gezinsenergie

Geachte mevrouw Kraaijvanger,

Dank voor uw mail! Ik heb toch het gesprek nogmaals beluisterd, omdat ik het vervelend vind als we iets doen wat naar uw gevoel tegen de afspraak ingaat. U heeft in het gesprek zelf aangegeven dat we vrijblijvend het aanbod mochten mailen (waar onderstaande mail een bevestiging van is), maar dat u niet nog "6" keer gebeld zou worden en allemaal andere mails zou krijgen.

Er is geen onjuiste informatie of valse informatie verstrekt, en er is niet netjes of niet-netjes gelogen. Ik kan mij overigens heel goed voorstellen als u zich niet meer de exacte tekst herinnert van het gesprek. Nogmaals: ook bij ons worden wel eens fouten gemaakt echter in dit geval is er echt conform afspraak met u gehandeld.

Met hartelijke groet,

2530 5 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - May 4, 2016 om 16:55
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Karin Kraaijvanger,
u hoeft zich geen zorgen te maken, u wordt uit het bestand verwijdert. U hebt toestemming gegeven voor het mailcontact en uw mailadres gegeven. Dat zij u een aanbod doen mag als reclame gezien worden maar is onschuldig.

tijger1
door tijger1 - May 4, 2016 om 17:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u doet mee aan een vraaggesprek en geeft uw mailadres voor informatie. Die informatie hebt u toch gekregen? Wat voor andere informatie verwachtte u dan?

Voortaan wat zuiniger zijn op uw gegevens en die onzin telefoontjes afkappen.

diumenge
door diumenge - May 4, 2016 om 18:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze handelen dat keurig netjes af. Je kan het slechter treffen.

ha
door halex - May 4, 2016 om 19:40
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Maar wat is nu uw probleem? Dat u een e-mail ontving waar u zelf om gevraagd hebt?

gerbera
door gerbera - May 5, 2016 om 16:55
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ja het gaat hier om reclame van energiecollectief waar niets mis mee is. Echter u heeft hier zelf mee ingestemd door uw e-mailadres te verstrekken. Verder zie ik geen enkel probleem, het gaat hier om een vrijblijvend aanbod waar u ja of nee op kunt antwoorden. Het feit dat u ja heeft gezegd voor het toezenden van informatie betekend, voor hun, dat u interesse had. Die hebben ze netjes gestuurd dus moet u achteraf niet klagen over wel of geen reclame. Ook ik vindt dat ze u netjes hebben behandeld en u zeker niet onder valse voorwendselen hebben binnengehaald.