fe
door fera Jan 18, 2013 om 09:50
Huishouden & energie

Wie weet een goed, niet lekkend koffiezetapparaat

Ik ben op zoek naar een koffiezetapparaat. Een 'ouderwets' apparaat met filterzakjes. Met een thermoskan die niet lekt bij het inschenken en een inhoud van minimaal 1,2 liter = 10 koppen. We hebben nu een Philips en dat is een drama bij inschenken. Wie heeft een goed advies?

6977 19 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 18, 2013 om 09:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Al op www.kieskeurig.nl gekeken? KLIK

fe
door fera - Jan 18, 2013 om 10:06
22 Antwoorden / 5 Vragen

Op Kieskeurig heb ik al meerdere malen gekeken maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Ik heb de indruk dat de meeste apparaten slechte kannen hebben. Er sprong er een positief uit en dat was een Siemens. De reacties op dat apparaat waren zeer positief; eindelijk een kan die niet lekt, en hete koffie!!! Helaas heeft deze maar een kan van 1 liter en daar kan je als je visite, klanten hebt geen 8 kopjes uit halen. Tussendoor bijzetten doen we als dat niet nodig is liever niet. Zelfs al contact gehad met Siemens maar ze hebben geen apparaten met grotere kannen. Vandaar deze poging om hier iemand te treffen die een oplossing heeft.

f.weele
door f.weele - Jan 18, 2013 om 10:18
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Ik heb de Braun Aromaster KF47. Gebruik deze al zeker 20 jaar (oude typebenaming 947) en funktioneert nog prima zonder lekkage.
m.vr.gr.

rapil
door rapil - Jan 18, 2013 om 10:25
433 Antwoorden / 0 Vragen

Hema!

fe
door fera - Jan 18, 2013 om 10:31
22 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 18 jan 2013, 10:18]Ik heb de Braun Aromaster KF47. Gebruik deze al zeker 20 jaar (oude typebenaming 947) en funktioneert nog prima zonder lekkage.
m.vr.gr.

Deze lijkt een glazen kan te hebben. Heb gezocht naar een Braun met een thermoskan maar daar zijn de reviews erg slecht van. Dus bedankt voor de tip maar helaas.

pino123
door pino123 - Jan 18, 2013 om 10:37
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Eventueel inderdaad een koffiezetapparaat met thermoskan? Een thermoskan lijkt mij iets minder te lekken.

@rapil,

Wat bedoel je met HEMA!? Welk model of wat dan ook?

fe
door fera - Jan 18, 2013 om 10:46
22 Antwoorden / 5 Vragen

Het lekken is vooral bij het schenken. Je hebt een doek nodig om te voorkomen dat de tafel of je gasten onder de koffie komen te zitten. Ik kan natuurlijk kiezen voor een glazen kan en een losse thermoskan maar dan heb je weer een extra kan in de keuken en door het overgieten gaat er weer warmte verloren.
Die kan je kan natuurlijk wel weer voorspoelen met warm water maar dat kost weer extra energie en zo blijf je aan de gang. Ik zou graag een goede alles in 1 oplossing hebben.

rapil
door rapil - Jan 18, 2013 om 10:55
433 Antwoorden / 0 Vragen

@pino123. Gewoon even bij de Hema binnen lopen. Het zijn kwalitatief prima apparaten. Misschien staat er een model tussen dat aan de wensen voldoet.

pino123
door pino123 - Jan 18, 2013 om 10:57
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=rapil schreef op vrijdag 18 jan 2013, 10:55]@pino123. Gewoon even bij de Hema binnen lopen. Het zijn kwalitatief prima apparaten. Misschien staat er een model tussen dat aan de wensen voldoet.

Dat begrijp ik, ik dacht dat je een goed model bij de Hema wist. Je kan overal naar binnen lopen voor een koffiezetapparaat, maar dan kan het nog wel een lekkende kan hebben.

TS vraagt naar modellen zonder lekkende kan en of iemand een goed merk weet.

freya
door freya - Jan 18, 2013 om 13:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo fera,

Wat is het typenummer van het koffiezetapparaat dat je nu gebruikt? Ik gebruik al sinds 2008 de HD7692 (1,2liter met thermoskan) en ik moet zeggen dat ik nooit last heb van 'lekken' bij het schenken....

m.vr.gr. Freya

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 18, 2013 om 13:38
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Gewoon 1 kopen, en vraag of je deze in de winkel mag testen!
Dan 1x vullen en tappen in wasbak.

Anders vragen of je geld terug kan krijgen als hij lekt met tappen.
Dus geen koffie zetten maar alleen water in de kan doen.
De Thermosfles die ik kocht werd ook getest in de winkel en daar waren ze verbaast dat van de 4 modellen alleen de goedkoopste goed was.

Ze moeten een deugdelijk product leveren en helaas accepteren vele een slecht te tappen pot.
Dus ook gewone kunnen lekken.

Cookies
door Cookies - Jan 18, 2013 om 13:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 18 jan 2013, 10:18]Ik heb de Braun Aromaster KF47. Gebruik deze al zeker 20 jaar (oude typebenaming 947) en funktioneert nog prima zonder lekkage.
m.vr.gr.

Die heb ik jaren geleden al gedumpt vanwege lauwe koffie.

Zie dat Freya me net voor is met de vraag over welke Philips topicstarter het heeft. Ben ook benieuwd namelijk.

fe
door fera - Jan 18, 2013 om 13:49
22 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb de Philips Essence HD 7632,
Verder is het een prima apparaat, heerlijke koffie van altijd dezelfde kwaliteit door strenght control maar gebruiksvriendelijkheid is ne tzo belangrijk

freya
door freya - Jan 18, 2013 om 14:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@fera:

Als ik het goed heb begrepen is de HD7632 eigenlijk de voorloper van de HD7692. Wat specificaties betreft zijn ze volgens mij odentiek. Of het ook dezelfde kan is, durf ik niet te zeggen.
Je zou eens in de winkel kunnen kijken of je ergens de HD7692 kunt vinden en dan de kan vergelijken met de jouwe. Als die een iets andere vorm schenktuit heeft, kun je wellicht volstaan met de aanschaf van een nieuwe kan.

Freya

Cookies
door Cookies - Jan 18, 2013 om 14:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Goeie tip van Freya! HD7692 is o.a. bij BCC, Modern, De Block, Megapool te koop.

@freya: Als ik heeeeel even mag inbreken op dit topic: zegt het wattage ook maar iets over de warmte van de koffie?

freya
door freya - Jan 18, 2013 om 14:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 18 jan 2013, 14:14]....
@freya: Als ik heeeeel even mag inbreken op dit topic: zegt het wattage ook maar iets over de warmte van de koffie?
Het wattage zegt naar mijn mening meer iets over de snelheid van het koffiezetten. Dus hoe lang duurt het voor de hele pot is 'gezet'. En bij dit type koffiezetapparaat, met een thermoskan, slaat het apparaat af als de koffie gezet is, dus dan heb je niets meer aan al dat 'vermogen'.

Freya

dirck
door dirck - Jan 18, 2013 om 16:27
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Heb zelf geen ervaring met deze koffiezetters, maar hier een aantal die volgens de reviews toch goed schijnen te zijn.

Philips HD7546 (1.2 L)
Philips HD7544 (1.2 L)
Philips HD7692 (1.2 L)
Siemens TC8650 (1 L)
Braun KF 610 (1 L)
Bosch TKA 8653 (1 L)

Zo zijn er ook nog een aantal andere merken waar niet zoveel over te vinden is, qua reviews. De Russell schijnt trouwens niet zo goed te zijn.

Russell Hobbs Cottage Digital (1.5 L)
Russell Hobbs Stylo (1.25 L)
Bodum Bistro (1.2 L)
WMF Nero Thermos (1.25 L)
WMF Thermo STELIO (1.2 L)
WMF Thermo Genio (1.25 L)
WMF Skyline Thermos 1.25 L
Technivorm Moccamaster KBT741 (1.25 L)

Dan zijn er ook nog de 1.5 liter uitvoeringen:
Russell Hobbs Cottage Digital (1.5 L)
Horapro K3070618 (1.5 L)
Magimix La Cafetiere (1.5 L)
Cuisinart DGB900BCE (1.5 L)

Waarschijnlijk heb je deze al allemaal bekeken bij je zoektocht naar een koffiezetter met thermoskan, maar desalniettemin hoop ik toch dat je er wat aan hebt.

Groet, Dirck

fe
door fera - Jan 18, 2013 om 18:55
22 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk dat ik eerst ga kijken naar een andere kan. Freya en Carola bedankt voor de tip. Best mogelijk dat de opvolger van mijn koffiezetter een betere kan heeft. In het begin was het niet zo slecht als de laatste tijd. Wie weet is toch iets van 'slijtage' aan de kan waardoor het erger is geworden.
Dirck: een aantal van de door jou genoemde apparaten heb ik nog niet gezien en ook daar ga ik mee bezig.De Bodum en Moccamaster zijn me te duur. De Russel heeft inderdaad slechte kritieken. Heel jammer want ik heb een rode Russel waterkoker die erg goed bevalt en had daar graag dezelfde kleur koffiezetter van gehad. Maar ik ga toch voor kwaliteit in plaats van uiterlijk.
Iedereen heel erg bedankt voor de hulp en een fijn weekend gewenst.

dirck
door dirck - Jan 18, 2013 om 19:39
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ook een fijn weekend en ik zie dat ik er ook 1 vergeten ben neer te zetten, die ik wel in mijn lijstje had staan. Namelijk de nieuwe Philips HD7698/50 Avance.

Groet, Dirck