f.
door f.pettinga Nov 14, 2021 om 15:23
Huishouden & energie

Woon cooperatiet , ik graag zonnepanelen op mijn dak maar de coöperatie weiger dat

zou graag 10 zonnepenelen op mijn dak ,maar de woo cooperatie weiger dat als er lakage is kunnen ze er niet bij ,maar nieuwe woningen mogen dat wel is dat geregtigheid ?

4556 12 Rapporteer

getty
door getty - Nov 14, 2021 om 15:27
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Jammer,  maar helaas. Zij zijn de eigenaar en willen het niet. Dan houdt het op.

Donuts
door Donuts - Nov 14, 2021 om 15:52
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als je zonnepanelen op een dak wilt, zul je een eigen woning moeten kopen. Het dak is helemaal niet van jou, maar van de woningbouw. Terecht dat je verzoek geweigerd wordt.

me
door mein33 - Nov 14, 2021 om 16:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zonder instemming van de verhuurder blijft uw dak verschoond van zonnepanelen.
Mogelijk zijn meerdere bewoners van uw staat, wijk of buurt geïnteresseerd en kunt u gezamenlijk een aanvraag doen bij verhuurder.
U zult een dergelijk buurtonderzoek wel zelf moeten opzetten.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 14, 2021 om 16:16
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@Mein33, in dit geval hebben de leden van de Bewonershuurdersorganisatie via hun bestuur inspraak en is het dus een kwestie van dat bestuur te benaderen en lid te zijn (Bij veel HBO's zij de hoofdbewonsr al statutair allemaal lid maar dat behoeft niet.)

Donuts
door Donuts Nov 14, 2021 om 16:17
1203 Antwoorden / 2 Vragen

En dan? Dan mag de wbv opdraaien voor alle ellende / schade die het kan opleveren? Geen wbv geeft daarvoor toestemming.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 14, 2021 om 16:14
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd is het uw verhuurder die bepaalt. Het lijkt mij wel zinvol dat u contact opneemt met het bestuur van de Huurdersbelangenorganisatie die ook uw verhuurder verplicht moet hebben. Na in ieder geval de voorgenomen vermindering van de huursdersheffing zou er ook meer geld kunnen vrijkomen om o.a. zonnepanelen te plaatsen.

Ter info, ik woon ook in een woning met schuindak recht op het zuiden gericht evenals mijn buren. Mijn verhuurder (ook een corporatie) is druk doende met ook plaatsen van zonnepanelen volgens plan en ik (wij) zijn nog niet aan de beurt.

Donuts
door Donuts Nov 14, 2021 om 16:19
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Is het nou echt teveel moeite om even de - vele - taalfouten eruit te gooien voordat je een reactie plaatst?

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 14, 2021 om 16:29
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Bent u niet ff. te snel? Ik had het algezien. (Bij reageren via mijn telefoon heb ik, spijtig genoeg, af en toe problemen met 'dikke' vingers en raak dan naastliggende toetsen aan. Na verzenden controleer ik dan normaliter.)

panter22
door panter22 - Nov 14, 2021 om 16:38
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je schriftelijk aangevraagd via het speciale formulier? En ook schriftelijk antwoord gekregen?
Wil je die zonnepanelen zelf aanschaffen?
Soms kun je bij een verhuurbedrijf die met de woningbouw samenwerkt, de zonnepanelen huren.
Heb je al op de website van de woningbouw gekeken of daar wat op staat over zonnepanelen?
Heb je een woning met zo'n slecht dak dat er regelmatig lekkage is?
Of wordt je woning binnenkort verbeterd en komen meteen zonnepanelen op het dak.
Als je geen toestemming krijgt, dan houdt het op.

pe
door peentjes - Nov 14, 2021 om 18:16
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil ook wel graag 10 zonnepanelen op mijn dak, maar ik kan ze helaas niet betalen...

mahadma
door mahadma - Nov 14, 2021 om 19:33
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zou wel zonnepanelen willen, maar woon beneden met nog 3 bovenburen, dus geen optie om die dingen te plaatsen.

Be
door Bewaklu - Nov 14, 2021 om 21:44
133 Antwoorden / 1 Vragen

U hebt niets te willen. U bent huurder en geen eigenaar. Die bepaalt.

mo
door mof - Nov 15, 2021 om 11:40
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja. DAt mag de woningbouwvereniging zo doen. Zij zijn eigenaar van de woningen.

co
door contigo1948 - Nov 15, 2021 om 12:21
21 Antwoorden / 0 Vragen

De woningbouw mag dit weigeren want zij zijn eigenaar van de woning, u niet. Ik heb het zelfde probleem. Mijn woningblok (8 woningen) heeft zonnepanelen en dat wilde ik ook graag maar..........ik krijg ze niet omdat volgens de woningbouw de woning van mijn buren aan de linkerkant een stuk zon bij mij weghaalt. Ik dacht waarom dan niet schuin op het dak van mijn schuur zetten maar dat gaat ook niet gebeuren want de woningbouw vindt dat te duur, dus zowel u als ik moeten ons verlies maar nemen ben ik bang, geen zonnepanelen.

gerbera
door gerbera - Nov 15, 2021 om 13:39
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Dat het op nieuwe woningen wel mag zal komen dat daar met het dak rekening is gehouden voor plaatsing van panelen. Heeft dus niets met gerechtigheid maar met technische voorziening te maken. En om in uw eentje naar de Huurdersbelangenclub te stappen is nutteloos, dat heeft pas zin als meerdere huurders panelen willen hebben en dit gezamenlijk aanvragen.

borg queen
door borg queen - Nov 15, 2021 om 13:48
127 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, die vraag heb ik 10 jaar geleden ook aan mijn woningbouwvereniging gesteld en kreeg hetzelfde antwoord: Ze moeten er bij kunnen in geval van reparatie. Nu houden ze ons ook al 10 jaar aan het lijntje met renovatie, die iedere keer weer wordt opgeschoven. Geen isolatie, alleen schilderen van de buitenkant, voor het oog ziet het er dan goed uit.