aerts169
door aerts169 Mar 3, 2008 om 15:03
Huishouden & energie

Zonnecolector

ik heb sinds 1999 een zonnecollector op het dak liggen.

sinds december zijn er vier monteurs geweest om probleem te verhelpen.

wat is het geval? in december bleef de pomp van de collector de hele dag doordraaien zonder dat het warme water van de collector naar het vat getransporteerd werd.

de eerste monteur zei dit is de sensor die kapot was.

probleem niet verholpen de pomp blijft draaien zonder transport.

de tweede monteur sensor vervangen die kapot was.

wederom niet verholpen zelfde probleem lag niet aan de sensor.

derde monteur heeft weer sensor vervangen met de oude die er in gezeten heeft, water bijgevuld want de ketel was leeg?????

na een dag zelfde probleem pomp blijft draaien.

vierde monteur komt langs op 3 maart en monteerd de sensor terug vast vult water bij en zegt de printplaat is defect.

ik kruip uiteindelijk via het badkamerraam naar de dakgoot en ik zie het water uit de collector stromen en ik zeg tegen de monteur dat de collector lekt.

hij zegt dan is voor mij dit probleem opgelost en ik zal instalateur waarschuwen.hij zei ook nog dat er al meerdere mensen met dat probleem zitten.

de garantie voor de collector is vijf jaar.

er word niet over het dak gelopen er er zijn ook geen weersinvloeden van kracht geweest.

nu mijn vraag wat moet ik nu allemaal betalen? garantie,verzekering,

of laten repareren

500 1 Rapporteer

tonnieboy
door tonnieboy - Mar 4, 2008 om 14:03
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Voorzover mij bekend is dient het water uit de zonnecollector op afschot in het boilervat terug te stromen. Waarschijnlijk werkte dit bij uw systeem niet naar behoren, waardoor er mogelijk een vorstschade aan de collector is ontstaan. Check uw opstalpolis of dat gedekt is en stuur de nota's dan ter beoordeling op. De monteurs hadden overigens al direct de collector op eventuele lekkage of beschadigingen moeten controleren, zodat zij in gebreke zijn gebleven.