donkschr
door donkschr Apr 8, 2010 om 18:02
Vakantie & reizen

Abonnement leesmap opzeggen

Ik wil mijn langjarige abonnement op de leesmap van De Leeskring Reijners G.L.P. BV opzeggen. In de leesmap staat vermeld dat opzegging kan geschieden 13 weken voor einde enig contractperiode. Op hun website staat echter "opzeggen wanneer u wilt". Via internet heb ik de vraag gesteld per wanneer ik mijn abonnement op kan zeggen. Hierop wordt niet gereageerd. Vervolgens heb ik telefonisch contact gehad en kreeg ik te horen dat hiervoor 13 weken geldt. Overigens werd tijdens dit telefoongesprek ontkend dat zij een website hebben. Vreemde zaak allemaal.
Het abonnement loopt al vele jaren en is aan de deur afgesloten. Wat er toen is verteld weet ik nu niet meer.
Wie kan mij vertellen wat nu de eigenlijke opzegtermijn is?

10195 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 8, 2010 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank Read voor je antwoord. Ik had ook al bedacht beter de veilige weg te kunnen bewandelen. Ik zal dus per 1 augustus opzeggen per aangetekende brief met ontvangstbevestiging.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2010 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

donkschr

Hou zelf gewoon de termijn van 13 weken aan. Dus brief weg op 20 april houdt in dat de feitelijke opzegdatum 1 augustus 2010 is. Schrijf een brief naar deze fraaie firma en deel hen mede dat je de overeenlomst per 1-8-2010 opzegt. Vraag in elk geval in die brief om een schriftelijke bevestiging van de opzegging. Het is overigens heel erg belangrijk dat je de brief aangetekend en met bewijs van ontvangst verstuurt. Dan heb je altijd een bewijs dat je de opzegging tijdig hebt verstuurd. Gewone opzegbrieven komen in het huidige bedrijfsleven standaard niet aan.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2010 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site staat inderdaad vrijblijvend abonnement.
Gezinsmap leeskring reijne
Reijne > Gezinsmap leeskring reijne

De Gezinsmap van Leeskring Reijne bevat elke week 10 weekbladen en 3 verschillende maandbladen. De winkelwaarde van deze leesmap is rond de 40 euro! Dit is de meest populaire leesmap van leeskring Reijne. Aan de rechterkant ziet u wat de prijzen zijn van deze leesmap. Als u de leesmap wilt bestellen klikt u meteen op “bestel”. Bij de leeskring kiest u altijd voor een vrijblijvend abonnement. Geen opzegtermijn!

Bron: Hier

Ik zou een screenprint maken en nu opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden.
Uitgaande van 1 mei als eerste kalendermaand, juni, juli. Dus aangeven per 1 augustus 2010.
Verzoek om schriftelijke bevestiging einde overeenkomst binnen 10 werkdagen toe te sturen.

Screenprint bijvoegen.

Schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging opzeggen, kopie van brief, screenprint + verzend- en ontvangstbewijs bewaren

ve
door verwijderd - Apr 10, 2010 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voorbeeld brief

Afzender:
Naam
Adres
Postcode en woonplaats
E-mail
Aan:
Naam
Adres
Postcode en plaats

Betreft: opzegging abonnement

Geachte heer, mevrouw,
Hierbij maak ik u kenbaar mijn abonnement op [product of dienst] te willen opzeggen,
[maak een keuze]

met ingang van [datum afloop van de contractsperiode] waarbij ik de opzegtermijn van [weken/maanden] in acht neem.
[of]
per eerst mogelijke datum, met inachtneming van de opzegtermijn.
Ik zou graag binnen twee weken na dagtekening van deze brief een bevestiging van mijn opzegging ontvangen per post/per mail (mailadres)
Mocht ik binnen 2 weken geen reactie van u ontvangen dan beschouw ik de opzegging als definitief.

Met vriendelijk groet,
[Uw naam en handtekening]
[datum]

Bijlagen : ( ….)

ve
door verwijderd - Apr 15, 2010 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opmerking : dat er nu abbo's worden aangeboden zonder opzegtermijn wil niet automatisch zeggen dat dit op uw (oude) abbo van toepassing is.

Dit verklaart waarschijnlijk waarom ze u geen antwoord konden geven: ze weten het zelf ook niet.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2010 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

user123 schreef op donderdag 15 apr 2010, 17:46: Opmerking : dat er nu abbo's worden aangeboden zonder opzegtermijn wil niet automatisch zeggen dat dit op uw (oude) abbo van toepassing is.

Dit verklaart waarschijnlijk waarom ze u geen antwoord konden geven: ze weten het zelf ook niet.

De opzegtermijn mag maximaal 3 maanden zijn. Ik ben ervan overtuigd dat bedrijven waarop dit van toepassing is hiervan gebruik zullen maken om de klanten zo lang mogelijk te binden.