ne
door netti Mar 12, 2024 om 11:46
Vakantie & reizen

Bagage beschadigd

Mijn bagage is na een vlucht beschadigd teruggekomen uit Frankrijk met KLM.
Ik heb dit gemeld met bijbehorende foto's en kreeg een bevestiging van melding.
Ik hoorde er niets meer op en heb gemaild, geen reactie terug.
Nu vulde ik mijn boekingsnummer in en zag dat de status van de klacht "afgehandeld" is.
Maar ik heb geen reactie of vergoeding gekregen.
Ik heb weer gemaild, maar krijg geen reactie.
Wat kan ik het beste doen?

3855 8 Rapporteer
sira
door sira - Mar 12, 2024 om 12:15
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Dan maar even naar KLM bellen (020 - 649 9123)

U heeft toch wel een reisverzekering, dit soort zaken zit meestal in de standaarddekking.

jewee
door jewee Mar 13, 2024 om 12:01
61 Antwoorden / Vragen

De reisverzekering vergoed de dagwaarde, dat was bij mij € 6,- terwijl Transavia mij de hele koffer ( Princess traveler van 4 jr oud) vergoed heeft.
Ik zou nogmaals telefonisch contact zoeken bij KLM. Vraag bij beschadiging/ kwijtraken altijd een P.I.R. formulier

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 12, 2024 om 12:47
7191 Antwoorden / 3 Vragen

Als uw bagage ernstig beschadigd is zou u een vergoeding kunnen krijgen.

Beschadigde bagage

Soms raakt uw bagage helaas beschadigd tijdens het vervoer. Een normale omgang met uw tas kan krassen, vlekken, kleine deukjes en andere gebruikssporen achterlaten. Voor deze kleinere schades zijn wij niet aansprakelijk. Is uw bagage erger beschadigd? Meld dit dan zo snel mogelijk bij de bagagebalie op de luchthaven.

Heeft u de schade ontdekt na het verlaten van de luchthaven? Geef dit dan binnen 7 dagen na aankomst aan ons door.

https://www.klm.nl/information/refund-compensation/baggage-compensation

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 12, 2024 om 13:12
2058 Antwoorden / Vragen

U zult uit moeten zoeken wat er aan de hand is, er bestaan geen instaties die dat vóór u gaan doen, dus mailen, chatten en/of bellen.

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2024 om 13:47
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Gelet dat wij uw gegevens en de foto's van de schade niet hebben zult U in actie moeten komen.
Kunt u omschrijven wat de schade was? (Of foto ervan sturen?)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 13, 2024 om 11:22
16851 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd, contact op nemen met de KLM en zonodig schriftellijken eventueel aangetekend. Strikt formeel kunt u stellen dat men bij KLM in gebreke is om uw klacht naar behoren en zoals door KLM zelf aangegeven af te handelen. U kunt daarvoor dit als voorbeeld benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  Heeft u een rechtsbijstandsverzekering en/of reisverzekering , schakel dan de verzekeraar in.

mo
door mof - Mar 15, 2024 om 13:13
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Kan zijn dat de schade niet door KLM is veroorzaakt en dat u ergens anders moet zijn.

ne
door netti - Mar 19, 2024 om 13:15
67 Antwoorden / 29 Vragen

Ik heb KLM gebeld met het genoemde telefoonnummer.

Ik had de schade moeten melden na 7 dagen, maar ik heb het pas na 9 dagen gemeld.
Vandaar dat het niet vergoed is.
De tas is gescheurd en de elektrische tandenborstel gebroken.
Weer een les voor een volgende keer.

Ik had de reisverzekering aan kunnen schrijven, maar wilde het eerst met KLM oplossen, omdat daar de fout lag.

Bedankt voor de reacties!

ne
door neodutchio Mar 19, 2024 om 14:26
5152 Antwoorden / 12 Vragen

U praat over een tas en een gebroken tandenborstel. Heeft u zich wel eens verdiept hoe de lopende banden werken? Niet bepaald slim om dan met een zachte tas te gaan reizen. Bagage word opgestapeld in de karretjes naar het vliegtuig en worden in het ruim echt niet naast elkaar gelegd. Waarom dan een ander de schuld geven als uw bagage eigenlijk niet geschikt is?

sira
door sira Mar 19, 2024 om 22:04
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Bedankt voor het terugmelden, en ja, neem volgende keer een stevig koffertje.

ne
door netti Mar 20, 2024 om 10:12
67 Antwoorden / 29 Vragen

Bedankt voor de tips en reacties!