ad
door adilson tavares Jun 8, 2016 om 22:39
Vakantie & reizen

Boeking Annuleren

Ik heb op 20-05-2016 een retouvliegticket van Ams/Lis bij de site vliegtarieven gekochte  met een Annuleringsverzekering en op 1-06-2016 heb ik contact met klantenservice  genomen om mjjn boeking te annuleerd  ondat ik po robleem heb momenteel  met JUSTITIE  en zit met een enkelband  thuis .Ik kan niet meer vliegen en mijn vraag aan jullie is.
Wat is de beste manier om een deel van mijn geld terug krjjgen ? Of hoe moet ik dit aanpakken .
Want ik ben bang mijn hele ticket bedraag te verliezen en dat is verl voor mijn.
Rond € 320.

1432 9 Rapporteer

ja
door janf43 - Jun 8, 2016 om 22:44
733 Antwoorden / 0 Vragen

Wat staat er in de voorwaarden van de annuleringsverzekering? Waarschijnlijk niets over een enkelband en problemen met justitie. Was dat probleem er al toen u de verzekering afsloot?

tenormin
door tenormin - Jun 8, 2016 om 22:55
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Je hebt op 20 Mei geboekt. En die enkelband kan niet uit de lucht zijn komen vallen, lijkt mij dan. Een annuleringsverzekering dekt eigenlijk niet veel: dood eerste graads familie of ziekte, door een arts of specialist op papier gezet. Enkelband komt daar absoluut niet op voor. €320,00 ben je dus 'gewoon' kwijt. Het valt n.l. nooit onder overmacht.

ja
door jan_walters - Jun 8, 2016 om 23:37
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dit zijn veelal geaccepteerde redenen:

  • Medisch noodzakelijke ingreep die jij , je partner of kind onverwacht moet ondergaan;
  • Overlijden, ernstige ziekte of letsel van personen bij wie u zou verblijven;
  • Echtscheiding;
  • Complicaties bij zwangerschap;
  • Onverwacht ter beschikking krijgen van een huurwoning;
  • Werkloosheid als gevolg van een onvrijwillig ontslag;
  • Aangaan van een nieuw dienstverband na werkloosheid;
  • Ernstige schade aan huis of bedrijf;
  • Onverwacht niet verkrijgen van een noodzakelijk visum;
  • Diefstal of uitval van een voertuig waarmee je op vakantie zou gaan binnen 30 dagen voor vertrek;
  • Een familielid in de 1e graad die zorg nodig heeft;
  • Verlies of diefstal van noodzakelijke reisdocument op de dag van vertrek.
Maar alleen U kent de voorwaarden van uw overeenkomst.

Succes!

tenormin
door tenormin Jun 9, 2016 om 00:08
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@jan walters, dat is heel goede onderbouwing; ik ging kort door de bocht, maar dat is omdat ik een beetje 'door de wol geverfd' ben. Maar helemaal goed beantwoord.

marita5
door marita5 - Jun 8, 2016 om 23:54
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Adilson Tavares ,

Annuleren door reiziger

De hoogte van de annuleringskosten staat vast bij ANVR leden. Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:

  • Bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling.
  • Bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom.
  • Bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.

Reisorganisaties die niet zijn aangesloten bij de ANVR vermelden meestal in de algemene voorwaarden welke kosten zij bij annulering berekenen. Indien er niets vermeld is over annuleringskosten mag de reisorganisatie, afhankelijk van de schade die ze lijdt, maximaal de reissom in rekening brengen

Bron : reisverzekeringkorting.nl

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 10, 2016 om 00:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

ANVR? Er is een ticket geboekt, geen reis. Sorry maar deze reactie is vulling.
Mvg Diewilik

marita5
door marita5 Jun 10, 2016 om 07:04
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Er is een ticket geboekt , geen reis !!! wat is het dan ? toch geen marathon . Vliegtarieven is aangesloten bij ANVR .

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 10, 2016 om 17:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een reis is met accommodatie een losse ticket is geen reis!
Diewilik

marita5
door marita5 - Jun 9, 2016 om 00:02
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Adilson Tavares ,

Wat zijn mijn rechten?

Je hebt volgens de wet de mogelijkheid om je reis over te dragen aan iemand anders. Dit betekent dat iemand anders in jouw plaats de reis maakt. Het overdragen van een reis doe je door contact op te nemen met de reisorganisator. Dit kan tot 7 dagen voor vertrek. Ook moet de plaatsvervanger voldoen aan de voorwaarden voor de reis. Je kunt bijvoorbeeld wel een jongere, maar niet een oudere persoon mee laten gaan met een jongerenreis. De reisorganisator mag hiervoor administratiekosten in rekening brengen.

Wat kun je het beste doen?

  • Bekijk bij de leveringsvoorwaarden van jouw reisorganisatie welke kosten bij annulering in rekening gebracht worden.
  • Bekijk of je de reis kunt/wilt overdragen aan iemand anders.
  • Als je de reis wilt overdragen of annuleren, neem dan direct contact op met je reisorganisatie .
Bron : consumentenbond.nl

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 10, 2016 om 00:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wederom, er is geen reisorganisaties. Ticket is online geboekt en niet kosteloos overdraagbaar.
Diewilik

marita5
door marita5 Jun 10, 2016 om 07:11
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Bij een aantal lowcostmaatschappijen is het wel mogelijk om een naamswijziging tegen kosten plus een eventueel tariefsverschil door te voeren. bron : vliegtarieven.nl

testcase
door testcase - Jun 9, 2016 om 00:10
189 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas pindakaas. ik ken geen verzekering waar dit onder valt.

costnix
door costnix - Jun 9, 2016 om 14:46
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

marita5
door marita5 Jun 9, 2016 om 14:49
11534 Antwoorden / 15 Vragen

dure enkelband .

jo
door jorisw - Jun 9, 2016 om 22:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Troll alert... (of z'n calendar staat verkeerd en denkt hij dat het al vrijdagmiddag is)

gerbera
door gerbera - Jun 10, 2016 om 11:53
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Of hoe moet ik dit aanpakken .

Zo snel mogelijk zorgen van die enkelband af te komen. Van het geld bent u al af daar komt niets van terug.