Expedia weigert mijn reis te vergoeden in geval van annulering, wat nu?
Ik heb deze maand 2 retourtickets + hotel geboekt naar Bali met expedia. Tijdens het boeken was duidelijk te zien dat de tickets restitueerbaar zijn (ik heb hier bewijs van, namelijk meerdere foto's van het hele boekingsproces). Maar na het boeken vind ik ineens informatie die dit tegenspreekt. Expedia beweert dat mijn foto's niet aantonen dat ik dit om mijn boeking gaat terwij de foto's erg duidelijk voor zich spreken. Wat kan ik nu het beste doen?
Onduidelijke vraag, je wilt de hele reis annuleren? En je denkt o.b.v. een foto van "Tickets zijn restitueerbaar." te kunnen annuleren en alles terug te krijgen?
Heb je bij het boeken de "Belangrijke vluchtgegevens" gelezen? Daar staat o.a.:
Ik neem toch aan dat ergens, voordat je tot de definitieve bevestiging over bent gegaan is aangegeven welke voorwaarden er precies gelden?
Expedia is lid van de ANVR dus kunt u daar mogelijk navraag doen.
Maar het lijkt mij dat ook dat negatief zal zijn. Ik ken uitsluitend annuleringsregelingen waar onder overeengekomen voorwaarden annulering kan plaats vinden of beter gezegd om goede redenenen. Zie artrikel 2.3 van de voorwaarden van Expedia.
M.i. overduidelijk: https://www.expedia.nl/p/support/websiteterms. Wat u het beste kunt doen, gewoon gaan!
Je hebt een pakketreis geboekt, vliegtickets met hotel. Bij annulering kunt je de prijs van je vliegtickets terugkrijgen.
Voor het hotel gelden andere regels. Wat je kunt doen is kijken of je nog een annuleringsverzekering kunt afsluiten. Afsluiten binnen 14 dagen na boeking.
Maar ook als je nu een annuleringsverzekering afsluit moet je goede redenen hebben om te annuleren . Ziekte, sterfgevallen lees de polis maar door.
Het is nu te laat om een verzekering af te sluiten. Een brandend huis is ook niet te verzekeren
Is dit een vraag om te weten te komen hoe het zit, of wilt u écht annuleren? Annuleren zonder kosten zult u dan bedoelen neem ik aan.
Heeft u een annuleringsverzekering? Zo ja, valt uw reden om te willen annuleren binnen de voorwaarden om e.e.a. vergoed te krijgen?
Ik zal proberen iets meer informatie te verschaffen voor de duidelijkheid,
Ja, ik heb een annuleringsverzekering. Nee, ik wil de reis nu niet annuleren.
Het punt voor mij is dat ik graag reizen boek die te wijzigen zijn ivm met mijn werk waar ik flexibel voor moet zijn. Juist daarom heb ik goed gekeken of de tickets en het hotel annuleerbaar zijn. Ik heb meerdere foto's van het hele boekingsproces gemaakt om vast te leggen dat er duidelijk staat dat de tickets annuleerbaar zijn. Juist omdat restitueerbare tickets zledzaam zijn en het zo kon doorsturen aan vrienden.
Overigens is de hele reis die ik heb geboekt nog steeds te boeken via de site en er staat nog steeds bij dat de tickets restitueerbaar zijn. Als ik de reis samenstel met andere airlines staat er bij dat de tickets niet te annuleren zijn, en bij Garuda Indonesia expliciet wel.
Het enige wat ik dus wil is dat expedia erkent dat ze mij tickets hebben verkocht die restitueerbaar zijn, zoals ze duidelijk aangevan op hun boekingssite.
Ik hoop dat iemand weet waar ik dergelijke problemen kan aankaarten en dat Expedia zelf de informatie op hun website veranderd om misleising te voorkomen.
voor de geintreseeerde, hier is de link van de website waar het nog steeds staat:
https://www.expedia.nl/Details?action=UnifiedDetailsWidget@showDetails&forwardOutTo=UDP&referringProduct=package&packageType=fh&c=1027a106-f4de-47f9-b9c4-acdb9d3e40c3&misId=058700b4-d495-4456-becc-42fa85848e02
Ik neem aan dat de ANVR voorwaarden van toepassing zijn, dus klaag daar eens.
Er is ook een geschillencommissie reizen. Kunt u ook een klacht indienen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan
maar geen antwoord
Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer