Geld terug booking.com
In juli heb ik via booking.com vluchten geboekt naar Thira. Dit is eerst mislukt. Het geld is wel van de rekening afgetrokken.
Booking.com heeft dit nooit weer overgemaakt. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Tussen partij Adyen geeft aan het geld over te hebben gemaakt naar Booking.com, zij geven aan het niet te kunnen vinden. Ik kan echter met documentatie aantonen dat het geld van de rekening is afgetrokken. Wat kan ik nog doen?
Twee wegen, aan het werk, contact zoeken, schrijven bellen etc of de zaak uit handen geven aan een kundige advocaat.
Helaas heb ik alles binnen mijn macht al gedaan. Inmiddels aan het kijken hoe ik via de rechtbank kan dagvaardigen, helaas zijn de griffiekosten ook erg hoog. Wat maakt dat het uiteindelijk alleen maar meer gaat kosten..
Wie recht om een koe legt er één toe. Is er geen geschillencommissie die bevoegd is?
Stuur een aangetekende brief met een kopie van de bewijzen en stel een ultimatum.
Het is een engelse klantenservice, omdat het om vluchten gaat. Is een aangetekende brief sturen in zo'n geval handig denk je?
Als ik naar de site van booking.com ga, kan ik alles in het Nederlands klik hier, bovendien zitten ze in Amsterdam.
Booking.com B.V.
Herengracht 597
1017 CE Amsterdam
Nederland
Postadres:
Postbus 1639
1000 BP Amsterdam
Nederland
Kent u deze gratis service van de consumentenbond? https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/booking.com/details?companyId=9a2daab7-b851-4638-99ec-6831aaa4f16c
Iets wat u ook zelf kjunt doen is het zenden van een briefd waarvan ik u een voorbeeld geef https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ met achtergrond info https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ U heeft m.i. duidelijk bewijs dat men bij booking.com in deze in gebreke is. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, benut die dan. Zie ook nog: Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nlMEt Adyen heb je als klant van Booking niets te maken. Als jij kunt aantonen dat je Booking hebt betaald dan moet je Booking voor de rechter slepen.
M.a.w. eerst dan maar beginnen met het ingebreke stellen en zo dat tot negatief resultaat lijkt een incasso starten of echte deurwaarder inschakelen.
Hetzelfde is mij ook overkomen. Via Facebook een chat gestuurd . En onderaan de site van Booking , staat klantenservice, help center, die gebelt en gechat. Later werd ik teruggebelt met een nummer uit Londen, en binnen 24 uur had ik mijn geld terug.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Ik moest van de onderhoudsmonteur Eneco een digitaal form tekenen waarvan ik gee
Ik moest van de onderhoudsmonteur Eneco een digitaal form tekenen waarop zijn bevindingen werden geplaatst en waarvan ik geen kopie ontvang. Heb ik recht op een kopie zodat ik kan zien waarvoor ik heb moeten tekenen. Volgens de monteur was het slechts een handtekening van bevestiging dat hij langs was geweest maar ik kon een gedeelte van het form. zien waarop een aantal punten door hem waren ingev ... Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer