Yd
door Ydijk Nov 30, 2021 om 20:27
Vakantie & reizen

Geld terug booking.com

In juli heb ik via booking.com vluchten geboekt naar Thira. Dit is eerst mislukt. Het geld is wel van de rekening afgetrokken.
Booking.com heeft dit nooit weer overgemaakt. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Tussen partij Adyen geeft aan het geld over te hebben gemaakt naar Booking.com, zij geven aan het niet te kunnen vinden. Ik kan echter met documentatie aantonen dat het geld van de rekening is afgetrokken. Wat kan ik nog doen?

2875 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 30, 2021 om 20:45
2084 Antwoorden / Vragen
0

Twee wegen, aan het werk, contact zoeken, schrijven bellen etc of de zaak uit handen geven aan een kundige advocaat.

Yd
door Ydijk Nov 30, 2021 om 20:49
Antwoorden / 1 Vragen

Helaas heb ik alles binnen mijn macht al gedaan. Inmiddels aan het kijken hoe ik via de rechtbank kan dagvaardigen, helaas zijn de griffiekosten ook erg hoog. Wat maakt dat het uiteindelijk alleen maar meer gaat kosten..

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Nov 30, 2021 om 20:55
2084 Antwoorden / Vragen

Wie recht om een koe legt er één toe. Is er geen geschillencommissie die bevoegd is?

sira
door sira - Nov 30, 2021 om 20:50
2354 Antwoorden / 24 Vragen
2

Stuur een aangetekende brief met een kopie van de bewijzen en stel een ultimatum.

Yd
door Ydijk Nov 30, 2021 om 20:52
Antwoorden / 1 Vragen

Het is een engelse klantenservice, omdat het om vluchten gaat. Is een aangetekende brief sturen in zo'n geval handig denk je?

sira
door sira Nov 30, 2021 om 20:59
2354 Antwoorden / 24 Vragen

Als ik naar de site van booking.com ga, kan ik alles in het Nederlands klik hier, bovendien zitten ze in Amsterdam.

Booking.com B.V.
Herengracht 597
1017 CE Amsterdam
Nederland

Postadres:
Postbus 1639
1000 BP Amsterdam
Nederland

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2021 om 21:49
16841 Antwoorden / 108 Vragen
0

Misschien Wordt u al geholpen van SBS6 inschakelen. Simpelste: bellen naar 020-24424440 Succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 1, 2021 om 11:13
16879 Antwoorden / 202 Vragen
0

Kent u deze gratis service van de consumentenbond? https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/booking.com/details?companyId=9a2daab7-b851-4638-99ec-6831aaa4f16c

 
Iets wat u ook zelf kjunt doen is het zenden van een briefd waarvan ik u een voorbeeld geef https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ met achtergrond info https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  U heeft m.i. duidelijk bewijs dat men bij booking.com in deze in gebreke is. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, benut die dan. Zie ook nog: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 1, 2021 om 11:44
7202 Antwoorden / 3 Vragen
0
mo
door mof - Dec 1, 2021 om 11:58
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

MEt Adyen heb je als klant van Booking niets te maken. Als jij kunt aantonen dat je Booking hebt betaald dan moet je Booking voor de rechter slepen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 1, 2021 om 15:10
16879 Antwoorden / 202 Vragen

M.a.w. eerst dan maar beginnen met het ingebreke stellen en zo dat tot negatief resultaat lijkt een incasso starten of echte deurwaarder inschakelen.

youri
door youri - Dec 2, 2021 om 17:00
28 Antwoorden / 4 Vragen
0

Hetzelfde is mij ook overkomen. Via Facebook een chat gestuurd . En onderaan de site van Booking , staat klantenservice, help center, die gebelt en gechat. Later werd ik teruggebelt met een nummer uit Londen, en binnen 24 uur had ik mijn geld terug.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

ve
veitika - May 8, 2024 om 15:16
Huishouden & energie

Ik moest van de onderhoudsmonteur Eneco een digitaal form tekenen waarvan ik gee

Ik moest van de onderhoudsmonteur Eneco een digitaal form tekenen waarop zijn bevindingen werden geplaatst en waarvan ik geen kopie ontvang. Heb ik recht op een kopie zodat ik kan zien waarvoor ik heb moeten tekenen. Volgens de monteur was het slechts een handtekening van bevestiging dat hij langs was geweest maar ik kon een gedeelte van het form. zien waarop een aantal punten door hem waren ingev ... Lees meer

FK
FKprs - May 8, 2024 om 13:33
Geldzaken & recht

Glasvezel voor de prijs van een auto!!

Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer