ba
door bambi. May 26, 2011 om 21:02
Vakantie & reizen

Geld terug krijgen van waardeloos evenement

Ik ben 21 mei 2011 naar een motorcrossshow in de gelredome geweest en heb hier 100 euro (los van alle andere kosten) voor betaald.
De show zelf bleek een blamage te zijn, niets van de omschrijving op het internet leek overeen te komen met wat er daadwerkelijk
werd vertoond.
- voorprogramma van 2 min.
- danseressen niet zichtbaar wegens gebrek aan volgspot
- dj die de hele tijd dezelfde muziek draaide
- showhost die niet helemaal op de hoogte was van het juiste programma
- stunts die wel op de site stonden aangegeven maar niet zijn uitgevoerd
- problemen met de quad die zou gaan stunten
- mijn kaartjes voor rij 5 werden vervangen door kaarten van rij 27

Meerdere mensen hebben het evenement dan ook vroegtijdig verlaten vertelde de dame aan het hek ons; slecht georganiseerd zooitje.

ik heb al een klachtenbrief naar de organisatie gestuurd dat ik mijn geld terug wil omdat dit niet is waar ik voor betaald heb! Heb alle
bovenstaande punten daar dan ook in vermeld. Helaas kreeg ik als antwoord dat ze mijn geen geld terug kunnen geven maar wel
een merchandise set op willen sturen (waarschijnlijk hadden ze deze gewoon nog over).

Dit was gewoon niet waarvoor ik 100 euro heb neergelegd. Hoe krijg ik nu toch mijn geld terug? Ik heb namelijk geen idee waar ik terecht
kan om dit op te lossen of dat dit überhaupt op te lossen valt?

mvg,

canci

4104 9 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 26, 2011 om 21:40
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Daar is geen instantie of instelling die daar de mogelijkheid voor heeft.
Je zult dus bij de organisatie die dit festijn heeft georganiseerd daar dus u beklag moeten doen en daar u geld terug vragen wegens wrang prestatie.

jantom
door jantom - May 27, 2011 om 12:55
377 Antwoorden / 0 Vragen

Het is wrang....
Het is altijd de vraag bij dit soort evenementen of je daar ook waar voor je geld krijgt. Dat is hier niet het geval.

Ook valerius-2 heeft het over wrang maar je bedoelt te schrijven: wanprestatie.
Ik ben het daar mee eens.

tpol
door tpol - May 27, 2011 om 13:23
34 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad erg triest dit verhaal. Ik zou kijken of je bij de hoofd organisator je verhaal kunt halen, en je geld natuurlijk. Bij grote concerten is dat meestal Mojo, maar wie dit met soort evenementen is weet ik niet. Mocht dit niet baten, zou je naar de Ombudsman kunnen stappen. Of publiciteit kunnen zoeken, dat vinden dit soort organisaties niet echt leuk, en zijn daardoor meestal bereid om toch te betalen
Succes!

wimmi20
door wimmi20 - May 27, 2011 om 13:26
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Valerius, geweldig antwoord.
Vraagsteller vermeld duidelijk dat hij een klachtenbrief heeft gestuurd waarin hij zijn geld terugvraagt
Én Valerius adviseert hetzelfde.
Mosterd na de maaltijd, een wrangprestatie.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

=valerius-2 schreef op donderdag 26 mei 2011, 21:40: Daar is geen instantie of instelling die daar de mogelijkheid voor heeft.
Je zult dus bij de organisatie die dit festijn heeft georganiseerd daar dus u beklag moeten doen en daar u geld terug vragen wegens wrang prestatie.

we
door weethet - May 27, 2011 om 13:29
107 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben een eveneens waardeloze tour tijdens een cruise (Costa) geboekt. Kregen nul op het rekest Ook €100,- p.p.

druifje01
door druifje01 - May 27, 2011 om 14:21
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Zulke evenmenten presenteren natuurlijk geen culturele hoogstandjes om het de bezoekers naar de zin te maken. De organisatie berust ook niet op professiona-liteit. Het is een volksevement waar men zich niet erg inspant om de rauwe randjes eraf te halen. Een weinig geslepen voorstelling, maar hoe hoog mogen de verwachtingen eigenlijk zijn bij zoiets? Het gaat om een motorcross-show en op het internet wordt de presentatie natuurlijk wat opgepoetst om bezoekers te trekken. Die reklame moet je toch met een korrel zout nemen.
Ik geloof dat de organisatoren zich niet aan bepaalde eisen te houden hebben en het festijn naar eigen inzicht kunnen laten verlopen. Dat je niet vrolijk wordt van dit gestuntel kan ik mij voorstellen. En, euro 100 kan men beter besteden. Er is naar ik vermoed weinig aan te doen. Zo gaat dat soms helaas. Het is allemaal voor de fun en niet voor het genot.

audb
door audb - May 27, 2011 om 14:22
1668 Antwoorden / 5 Vragen

U had meteen moeten klagen over de verkeerde rij stoelen.
Maar omdat er een wan prestatie is geleverd hebt u wel degelijk recht op geld terug al kan het zo zijn dat u niet alles terug krijgt.

Evt naar de rechter stappen zou te kostbaar worden maar via een advocaat kan u wel ver komen (rechtswinkel)

ro
door rosenthal - May 27, 2011 om 16:01
53 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben bang dat u inderdaad uw geld kwijt bent. Een geschillencommissie voor dit soort zaken bestaat niet. U had tijdens de toewijzing van uw zitplaatsen gelijk uw klacht moeten indienen, maar of dat wat geholpen zou hebben weet ik niet.
Mocht u een rechtsbijstand verzekering hebben dan kunt u daar terecht om advies, andere opties zijn: de rijdende rechter, kassa, radar

ja
door jame472 - May 27, 2011 om 20:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik je adviseer is om via de media de wanprestatie aan de orde te stellen, tenminste als het een wanprestatie is want het kan ook gewoon zijn dat je erg hoge verwachtingen had van dit spektakel en dat die tegen zijn gevallen. Het blijft natuurlijk wel zo dat wat de een moi en spannend vindt de ander er niets aan hoef te vinden. orig jaar was ik in de Rijnhal bij het piratenfestival, en ik vond het een erg slecht evenement maar veel mensen vonden het wel super. Eeen goede les is dan om niet meer naar dat soort evenementen te gaan. Succes met je strijd.