Grote vertraging vliegreis door noodlanding. Wat nu?
30 minuten na het opstijgen van schiphol heeft mijn toestel een noodlanding moeten maken in Duitsland wegens het wegvallen van de cabine druk. Natuurlijk was ik erg blij dat het goed is afgelopen. Helaas heb ik hierdoor mijn aansluiting gemist en heb hierdoor een vertraging opgelopen van ruim 30 uur op een reis die 8 uur zou duren. De maatschappij heeft geregeld dat ik op mijn eindbestemming terecht ben gekomen. Maar wel met lange wacht tijden en 4 verschillende toestellen. Tot overmaat bleken mijn koffers niet meegekomen te zijn. Natuurlijk ben ik blij dat ik uiteindelijk op de eindbestemming terecht ben gekomen. Maar wel vermoeid en een 1.5 dag kortere vakantie en zit nu met een dilemma. Moet en kan ik een schadevergoeding vragen of valt dit onder overmacht. Het had natuurlijk veel ernstiger kunnen aflopen.
Hallo Pandit ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.ilent.nl/onderwerpen/passagiersrechten/luchtvaart/vergoeding-bij-vertraging-of-annulering-vlucht
U heeft een duidelijk "overmacht" situatie meegemaakt en kan het gelukkig navertellen in plaats van een aanzienlijk vervelender situatie met allerlei nieuwsuitzendingen over uw vlucht. Door die overmacht en oplossing is het logisch dat er niet alles geregeld is zoals het normaal wel geregeld zou zijn, zou ik op een normale manier aan het reisburo vragen wat redelijk is.
@pandit, inderdaad, prijs uw zegeningen. Uiteraard duidelijk overmacht. Wees maar blij dat u en medepassagiers het kunnen navertellen. Ik zou daar n.l. wel alles voor over hebben: noodlanding en heel lang wachten zouden bij mij onder de noemer onbelangrijk vallen in deze situatie.
Kijk voor alle zekerheid even op deze website en voer de betreffende vluchtgegevens in: https://www.vlucht-vertraagd.nl/buitengewone-omstandigheden
Topantwoord
Wees blij dat alles goed afgelopen is en u goed op uw eindbestemming aangekomen bent.
Inderdaad: overmacht.
Bedankt voor jullie reacties. Natuurlijk ben ik blij dat ik het na kan verellen en ik uiteindelijk de eindbestemming behoorlijk vermoeid na 38 uur heb bereikt. De meeste lotgenoten dachten hier over. Gelukkig vloog mijn gezin 2 weken eerder. Want met kleine kinderen is het een stuk vervelender. Sommige gezinnen uit mijn toestel waren enorm boos. En ergens te begrijpen. Ik vlieg straks weer naar huis met mijn gezin en hoop geen herhaling. Ik zal de link thuis bestuderen. Alhoewel ik op de plaats van bestemming ben gekomen ben ik niet helemaal tevreden over de geboden oplossingen.
"Enorm boos" en "een stuk vervelender met kleine kinderen"
Diep treurig, ze moeten blij zijn dat ze niet neergestort zijn.
Dat vind ik ook. Onbegrijpelijk dat die reisgenoten (ik zie dit niet als lotgenoten, daar heb ik andere voorstellingen bij) "enorm boos" etc. zijn.
Had u toch maar samen met uw gezin gereisd. Dan had uw vrouw niet in haar eentje met drie kinderen dat reizen en overstappen etc. hoeven doen en slepen met bagage voor 4 personen, en was u niet bij een noodlanding betrokken geweest. Wel een gejinxte reis lijkt het, eerst het omboeken wegens de ruzie tussen Swiss Air en Egypte enz. (uw vorige vraag). en nu dit.
U kunt het maar beter achter u laten i.p.v. hier nog geld voor te willen ontvangen. Ik ga er vanuit dat dat uw bedoeling is. Tenslotte wilde u ook al "compensatie" wegens de ruzie tussen Egypte en Swiss Air. Gelukkig is het uw vrouw niet overkomen alleen met de zelfs nog jonge kinderen en al die bagage. Dus nog extra geluk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Misleid bij hotel boeking
Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend.
Ver
...
Lees meer
Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?
Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.
toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-
Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer