is
door isidor Nov 19, 2004 om 15:52
Vakantie & reizen

Hotelprijs

Ik wil een hotel in Spanje zelf online boeken. Op de website van het hotel staat de prijs per persoon per dag. Als ik nu aankom op bijv. dinsdag 13 dec. en een week later vertrek op dinsdag 20 dec.(=totaal 8 dagen/7 overnachtingen), moet ik dan voor zowel de aankomstdag als de vertrekdag betalen of worden aankomstdatum ('s middags) + vertrekdatum ('s morgens) als één te betalen dag gerekend? In concreto: 8 dagen x prijs p.p./p.dag of 7 dagen x prijs p.p./p.dag? Wie weet het juiste antwoord? Alvast bedankt, IvS.

466 9 Rapporteer

is
door isidor - Nov 19, 2004 om 16:17
42 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor je snelle reactie en duidelijk antwoord, tuinfreak.

Vr.groet, IvS

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Nov 19, 2004 om 16:19
763 Antwoorden / 1 Vragen

hallo ivs,

je weet nooit hoe dubbel een reisbureau rekent maar normaal gesproken boek je een week dan staat er vaak op de boekingsformulieren een 8 daagse reis, boek je p.p./ p dag dan wordt de prijs 7 x het bedrag. meestal vermeld als 7 overnachtingen.

groet tuinfreak

freya
door freya - Nov 19, 2004 om 16:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo IvS,

Het is gebruikelijk dat je betaald per overnachting. Het kan wel zo zijn dat je de dag van aankomst bv. niet vóór 2 uur in je kamer kunt. (als het hotel is volgeboekt) De dag van vertrek moet je dan bv. vóór 11 uur uit de kamer zijn. (Maar dat kunnen ze je in het hotel uiteraard allemaal vertellen)

is
door isidor - Nov 19, 2004 om 16:45
42 Antwoorden / 7 Vragen

Daar zat nou juist mijn twijfel, freya. Idd bij aankomst: kamer niet vóór 12 u. beschikbaar + bij vertrek: uiterlijk 10 u. van kamer af. Lijkt mij dan niet logisch die 2 dagdelen volledig al 2 hele dagen in rekening te brengen; duidelijker ware geweest als de prijs per persoon/per overnachting was vermeld. Hartelijk dank voor je info.

Vr.groet, IvS

gr
door groen_1 - Nov 19, 2004 om 19:05
66 Antwoorden / 5 Vragen

@ Iivs,

De dag van aankomst en vertrek tellen altijd volledig mee, en het maak niet uit hoe laat de kamer beschikbaar is.

Soms mag je pas na 16:00 h op je kamer, of bijvoorbeeld met een vliegreis je vertrekt om 23:45 h ook deze dag telt volledig mee, en je gaat om 6:00 h terug ook een volledige dag.

Je moet ook meestal de kamer vóór 11:00 h verlaten, helaas je betaald hierbij ook een volledige dag.

Een fijne vakantie.

is
door isidor - Nov 19, 2004 om 19:38
42 Antwoorden / 7 Vragen

@groen; ik constateer dus hierbij een andere mening dan tuinfreak & freya; is mijn twijfel op dit punt dus eigenlijk niet zo raar! Wel merkwaardig vind ik dat een hoteleigenaar dus in mijn voorbeeld mijn aankomstdag 2 keer kan verkopen; namelijk aan de vertrekkende gast + aan de aankomende gast; of zie ik dit verkeerd? Uiteindelijk zal de rekening van het hotel duidelijkheid verschaffen (ik maak daar overigens geen probleem van). Hartelijk voor uw reactie!

Vr.groet, IvS

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Nov 19, 2004 om 19:58
763 Antwoorden / 1 Vragen

hallo ivs,

waar groen van uitgaat is waarschijnlijk een volledige reis incl vlucht of bus.
uit je vraag blijkt dat je zelf en niet via een touroperator een hotel hebt geboekt, dan moet het hotel bijna een uitzondering op de regel zijn maar zoals freya en ik al aan hebben gegeven rekenen de meeste hotels 7 dagen (meestal overnachtingen)

groet tuinfreak

is
door isidor - Nov 19, 2004 om 21:47
42 Antwoorden / 7 Vragen

Beste tuinfreak, het is idd de bedoeling dat ik hotel (+ vervoer met basiqair) zelf wil regelen. Het antwoord van jou + freya lijkt mij achteraf gezien wel logisch; het hotel rekent prijs p.p./p.dag op basis van logies incl. ontbijt, dus: 7 overnachtingen met 7 ontbijten! Jullie correcte antwoorden hebben mij nu overtuigd; zeer hartelijk dank.

Vr.groet, IvS

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Nov 19, 2004 om 21:53
763 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan ivs,

en natuurlijk vast een prettige vakantie gewenst,

groet tuinfreak