na
door naataalie Jan 18, 2011 om 14:19
Vakantie & reizen

Kan ikmijn jas wassen op bontewas programma

op het label van mijn ski-jack staat dat de jas gewassen moet worden op wolwas programma. dit heb ik gedaan, maar de witte stukken onder aan de mouwen en de insteek van de jaszakken zijn niet schoon geworden. kan ik de jas gewoon wassen op bontewas programma? de jassen van de kinderen en mijn man kunnen ook gewoon op bontewas programma gewassen worden en de jassen die ik in het verleden had konden ook gewoon op bontewas gewassen worden. ik snap ook niet waarom dit ski-jack alleen gewassen mag worden op wolwas programma. er zit in de schouder wel een electronische chip? ingenaaid zodat je makkelijker gevonden kan worden bij vermissing in de bergen, heeft het daar iets mee te maken?

4366 5 Rapporteer

vladja
door vladja - Jan 18, 2011 om 14:31
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De stukken van de mouwen dik insmeren met een speciaal vlekkenmiddel als biotex/shout etc. Even in laten trekken en dan wassen op het wolwasprogramma. Dat is veel effectiever dan gewoon wassen.

Vladja

na
door naataalie - Jan 18, 2011 om 15:16
129 Antwoorden / 20 Vragen

dank je voor de tip.

na
door naataalie - Jan 19, 2011 om 13:35
129 Antwoorden / 20 Vragen

ik zou toch graag willen weten of ik de jas op bontewas programma kan wassen.
kan iemand mij dat vertellen?

vladja
door vladja - Jan 19, 2011 om 13:46
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Een bontwasprogramma werkt niet met een verhoogd waterniveau en centrifugeert gewoon. Daar zit een groot verschil in met een wolwasprogramma. Mogelijk ook in de temperatuur, als die niet apart instelbaar is. Bovendien draait een bontwasprogramma veel langer dan een wolwasprogramma. Je kan natuurlijk wel hetzelfde wolwasmiddel gebruiken i.p.v. bontwasmiddel (agressiever).

Dan nog heb je geen garantie, dat die mouwen goed schoon worden. Daar helpt alleen apart insmeren met een vlekkenmiddel tegen (manchetten, kragen, vet en andere vlekken voorbewerken, etc,).

Je kan het een keer proberen, maar je neemt een risico. Of echt schoon wordt?

Vladja

soepkiep
door soepkiep - Jan 19, 2011 om 14:42
529 Antwoorden / 75 Vragen

dit kan gewoon op een bonte was programma
ik zou het alleen niet op de hoogste toeren zetten met centrifugeren
en de manchetten en kraag doe ik altijd flink in smeren met groenen zeep uit een pot
en je jas komt er als nieuw uit
ik heb er nooit problemen mee gehad