duif2
door duif2 Apr 7, 2022 om 13:28
Vakantie & reizen

Reisverzekering

Mijn buurman heeft een cruise geboekt bij de Holland Amerika Lijn.

maar nu is zijn cruise gecanceld omdat de HAL vluchtelingen op de boot gaat plaatsten.

hij krijgt zijn geld terug, tot zover geen probleem
maar hij heeft ook een dure reis en annuleringsverzekering afgesloten
hij vindt dat hij daar ook een compensatie voor moet krijgen.

Is dat zo? En bij wie zou hij moeten claimen

4207 8 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 7, 2022 om 13:45
2093 Antwoorden / Vragen

Reisverzekering mogelijk, annuleringsverzekering waarschijnlijk niet die heeft al gelopen. U zult in overleg moeten met de verzekeraar.

panter22
door panter22 - Apr 7, 2022 om 13:57
6599 Antwoorden / Vragen

De buurman moet zijn verzekeringsmaatschappij bellen.
Als ik kijk bij de annuleringsverzekering van de FBTO, dan krijgt je buurman de kosten van de verzekering niet terug bij annulering door de HAL. Wel is hij verzekerd als je buurman zijn geld niet terug krijgt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 7, 2022 om 15:00
16883 Antwoorden / 202 Vragen

M.i. is de enige die dit kan beantwoorden de verzekeraar hoewel indienen van de claim bij de HAL ook mogelijkheid kan zijn.

Het geannuleerd zijn van de reis met het MS Volendam betekent in feite dat er eenzijdig sprake is van het niet nakomen van een overeenkomst waardoor u schade ondervindt. (wanprestatie) En zie dan:  https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling en is dit te benutten: voorbeeldbrief-ingebrekestelling

 Het adres van de Holland America Line

Schrijf review

Holland America Line N.V. Rotterdam

Otto Reuchlinweg 11103072MDRotterdam

1paul
door 1paul - Apr 8, 2022 om 14:31
3173 Antwoorden / 0 Vragen

dien een claim in en wacht af, zeg wel eerst de verzekering op met de reden en zie ook hoe die reageren.

mo
door mof - Apr 8, 2022 om 17:53
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als de reis naar de afvaarthaven bij de cruise hoort, en het dus een pakketreis betreft, dan heeft hij recht op terugbetaling. Als de vlucht op eigen initiatief is geboekt hoeft dit niet.

justmeagain
door justmeagain Apr 8, 2022 om 22:58
623 Antwoorden / 8 Vragen

De situatie is anders dan u hem schetst
Geld is al terug maat ts wil ook geld van de door hem afgesloten verzekering terug, reis en annuleringsverzekering. Heeft niets met pakketreis of vlucht te maken.

justmeagain
door justmeagain - Apr 9, 2022 om 23:07
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als Holland America lijn cancelt dan kunt u uw annuleringsverzekering inschakelen

.de reis zou sowieso vergoed moeten worden maar de andere kosten gaan moeilijk worden ben ik bang.

ma
door malhy2 - Apr 11, 2022 om 11:03
309 Antwoorden / 13 Vragen

Toen ik mijn huis kocht hen ik een hypotheek genomen met een overlijdensrisicoverzekring. De hypotheek is na 30 jaar tot uitkering gekomen maar ik heb geen gebruik gemaakt van de overlijdensrisicoverzekering kan ik nu de premie terugvragen........

een zelfde verhaal maar dat kan niet.

U wilde graag zekerheid daar hebt u een premie voor betaald.
Nederlanders verzekeren van alle landen het meest. Dat zit er bij ons een beetje ingebakken.
Maar u kon rustig slapen omdat alles goed geregeld was toch.

Wi
door Wim Kreuger - May 3, 2022 om 18:20
1 Antwoorden / Vragen

Bij mij gaat het niet over mijn buurman, maar over mijn vrouw en mij.
Ongetwijfeld dezelfde reis.
Als ik kijk naar vliegreizen, krijgen de touroperators een forse claim met schadevergoeding en van alles er op en er aan.
Hoe werkt dat met een cruise eigenlijk?