G
door G Soepboer Aug 30, 2016 om 13:06
Vakantie & reizen

Toeslag royal class stoel in bus

Mijn dochter en haar vriend zijn met een jongerenreis met de bus naar Blanes geweest. De boeking is gedaan via Beaches. Zij hebben als extra optie een toeslag van 29 euro p.p. betaald voor een royal class stoel.
Nu blijkt dat het hele reisgezelschap royal class gereisd heeft, echter heeft bijna niemand anders in de bus hiervoor betaald. Beaches geeft aan dat zij een gratis upgrade gekregen hebben.
We hebben gecorrepondeerd met Beaches en zij geven aan dat mijn dochter en haar vriend gekregen hebben waar ze voor hebben betaald.
Toch ben ik het niet eens met dit antwoord. Eigenlijk is het dus zo dat als zij voor 1 persoon royal class bijgeboekt hadden dat de ander hier gratis van had meeprofiteerd. Ik heb hen een verzoek gedaan om ons tegemoet te komen dmv een (gedeeltelijke) teruggave van de betaalde toeslag van 29 euro pp. Dit wordt dus niet door hen gedaan.

1821 6 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - Aug 30, 2016 om 13:13
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk niet dat u hier veel aan kunt doen. Ook al lijkt er wel op dat er in feite alleen maar 'royal class' stoelen waren en dat degene die erin trapt dan de pechvogel is.
Echt chique is dit allemaal niet. Maar echt bewijzen dat dit misleiding is, kunt u niet aantonen, het riekt er naar mijn mening wel naar. Het zou anders zijn als zij niets 'royals' hadden gekregen voor de toeslag, dan hadden zij het bedrag kunnen terugvorderen.

Ik zou het wel even rondpepperen op internet, (facebook, twitter) voor uw dochter en haar vriend te laat, maar dan zijn de volgende klanten gewaarschuwd.

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2016 om 13:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt het er dan wel niet mee eens zijn, maar Beaches heeft groot gelijk. Uw dochter en haar vriend hebben gekregen waarvoor betaald is. Klaar.

ra
door ramanah - Aug 30, 2016 om 13:14
135 Antwoorden / Vragen

Was het toevallig een bus met alleen maar Royal Class stoelen? Heeft "de rest" bij hetzelfde kantoor geboekt?

edrick3
door edrick3 - Aug 30, 2016 om 14:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

We hebben gecorrepondeerd met Beaches en zij geven aan dat mijn dochter en haar vriend gekregen hebben waar ze voor hebben betaald.

Tourist Class
De touringcars van Beaches zijn standaard uitgerust op basis van Tourist Class. De stoelen staan dan minimaal 75 centimeter uit elkaar (van steek naar steek) en de stoelen zijn 30 graden verstelbaar. Standaard hebben al onze bussen dubbele beglazing, toilet (voor noodgevallen), koelkast, nooddeur, luchtvering, airconditioning en stereo geluidsinstallatie.

Royal Class
Wil je meer beenruimte, een beensteun en je stoel 45 graden verstelbaar, dan adviseren we je om het gebruik van een Royal Class stoel bij te boeken. De kosten zijn € 29,- per persoon per retour. Standaard hebben al onze bussen dubbele beglazing, toilet (voor noodgevallen), koelkast, nooddeur, luchtvering, airconditioning en stereo geluidsinstallatie. Op sommige busroutes heeft Beaches alleen Royal Class stoelen en is de toeslag dan ook verplicht. Dit staat duidelijk bij de aanbieding.

En dat klopt dus. Ze hebben toch in een royal class stoel gezeten? Nou dan.

Doet me denken aan Matteüs 20;1-16
Toen het avond was geworden, zei de eigenaar van de wijngaard tegen zijn opzichter: Roep de arbeiders en betaal hun loon uit. Begin bij hen die het laatst zijn gekomen en eindig bij hen die het eerst zijn gekomen. De arbeiders die om vijf uur begonnen waren, kwamen naar voren en kregen elk een zilverstuk uitbetaald. Toen zij die 's morgens vroeg begonnen waren, naar voren kwamen dachten ze dat ze meer zouden ontvangen, maar ook zij kregen elk een zilverstuk. Ze namen het aan, maar begonnen tegen de eigenaar te mopperen: Wie het laatste gekomen zijn, hebben maar één uur gewerkt en u hebt hun evenveel laten uitbetalen als ons die de hele dag zwaar hebben moeten werken in de hitte. Maar hij zei tegen een van hen: Vriend, ik doe je toch niet tekort? Ben je met mij niet een zilverstuk als dagloon overeengekomen?

ra
door ramanah Aug 30, 2016 om 14:09
135 Antwoorden / Vragen

Amen.

hansje klein
door hansje klein Aug 30, 2016 om 14:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Prediker Edrick3 met geheel onverwachte nieuwe talenten.....voor één keer best leuk! Elke glimlach maakt je een dag jonger. Chinees spreekwoord

ha
door halex Aug 30, 2016 om 19:04
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Prachtig citaat.

tenormin
door tenormin Aug 30, 2016 om 19:28
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Mooie dagafsluiting, proest...☼

jo
door jorisw - Aug 30, 2016 om 14:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi voor de andere reizigers dat die zomaar een luxere plek hebben gekregen. Goeie service van dat bedrijf. Beter dit dan andersom toch?

Maar was de vakantie wel leuk? Daar gaat het toch allemaal om.

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2016 om 15:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nieuwe trend. Klagen omdat je krijgt waarvoor je betaald hebt.