Toeslag royal class stoel in bus
Mijn dochter en haar vriend zijn met een jongerenreis met de bus naar Blanes geweest. De boeking is gedaan via Beaches. Zij hebben als extra optie een toeslag van 29 euro p.p. betaald voor een royal class stoel.
Nu blijkt dat het hele reisgezelschap royal class gereisd heeft, echter heeft bijna niemand anders in de bus hiervoor betaald. Beaches geeft aan dat zij een gratis upgrade gekregen hebben.
We hebben gecorrepondeerd met Beaches en zij geven aan dat mijn dochter en haar vriend gekregen hebben waar ze voor hebben betaald.
Toch ben ik het niet eens met dit antwoord. Eigenlijk is het dus zo dat als zij voor 1 persoon royal class bijgeboekt hadden dat de ander hier gratis van had meeprofiteerd. Ik heb hen een verzoek gedaan om ons tegemoet te komen dmv een (gedeeltelijke) teruggave van de betaalde toeslag van 29 euro pp. Dit wordt dus niet door hen gedaan.
Ik denk niet dat u hier veel aan kunt doen. Ook al lijkt er wel op dat er in feite alleen maar 'royal class' stoelen waren en dat degene die erin trapt dan de pechvogel is.
Echt chique is dit allemaal niet. Maar echt bewijzen dat dit misleiding is, kunt u niet aantonen, het riekt er naar mijn mening wel naar. Het zou anders zijn als zij niets 'royals' hadden gekregen voor de toeslag, dan hadden zij het bedrag kunnen terugvorderen.
Ik zou het wel even rondpepperen op internet, (facebook, twitter) voor uw dochter en haar vriend te laat, maar dan zijn de volgende klanten gewaarschuwd.
U kunt het er dan wel niet mee eens zijn, maar Beaches heeft groot gelijk. Uw dochter en haar vriend hebben gekregen waarvoor betaald is. Klaar.
Was het toevallig een bus met alleen maar Royal Class stoelen? Heeft "de rest" bij hetzelfde kantoor geboekt?
We hebben gecorrepondeerd met Beaches en zij geven aan dat mijn dochter en haar vriend gekregen hebben waar ze voor hebben betaald.
Tourist Class
De touringcars van Beaches zijn standaard uitgerust op basis van Tourist Class. De stoelen staan dan minimaal 75 centimeter uit elkaar (van steek naar steek) en de stoelen zijn 30 graden verstelbaar. Standaard hebben al onze bussen dubbele beglazing, toilet (voor noodgevallen), koelkast, nooddeur, luchtvering, airconditioning en stereo geluidsinstallatie.
Royal Class
Wil je meer beenruimte, een beensteun en je stoel 45 graden verstelbaar, dan adviseren we je om het gebruik van een Royal Class stoel bij te boeken. De kosten zijn € 29,- per persoon per retour. Standaard hebben al onze bussen dubbele beglazing, toilet (voor noodgevallen), koelkast, nooddeur, luchtvering, airconditioning en stereo geluidsinstallatie. Op sommige busroutes heeft Beaches alleen Royal Class stoelen en is de toeslag dan ook verplicht. Dit staat duidelijk bij de aanbieding.
En dat klopt dus. Ze hebben toch in een royal class stoel gezeten? Nou dan.
Doet me denken aan Matteüs 20;1-16
Toen het avond was geworden, zei de eigenaar van de wijngaard tegen zijn opzichter: Roep de arbeiders en betaal hun loon uit. Begin bij hen die het laatst zijn gekomen en eindig bij hen die het eerst zijn gekomen. De arbeiders die om vijf uur begonnen waren, kwamen naar voren en kregen elk een zilverstuk uitbetaald. Toen zij die 's morgens vroeg begonnen waren, naar voren kwamen dachten ze dat ze meer zouden ontvangen, maar ook zij kregen elk een zilverstuk. Ze namen het aan, maar begonnen tegen de eigenaar te mopperen: Wie het laatste gekomen zijn, hebben maar één uur gewerkt en u hebt hun evenveel laten uitbetalen als ons die de hele dag zwaar hebben moeten werken in de hitte. Maar hij zei tegen een van hen: Vriend, ik doe je toch niet tekort? Ben je met mij niet een zilverstuk als dagloon overeengekomen?
Amen.
Prediker Edrick3 met geheel onverwachte nieuwe talenten.....voor één keer best leuk! Elke glimlach maakt je een dag jonger. Chinees spreekwoord
Prachtig citaat.
Mooie dagafsluiting, proest...☼
Mooi voor de andere reizigers dat die zomaar een luxere plek hebben gekregen. Goeie service van dat bedrijf. Beter dit dan andersom toch?
Maar was de vakantie wel leuk? Daar gaat het toch allemaal om.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer