gu
door guido knevel Aug 10, 2017 om 11:03
Vakantie & reizen

Valse melding op app booking.com

Ik heb een hotel geboekt op mijn smartphone via de app van booking.com

Ik had zojuist mijn favoriete hotel geboekt en na 3 minuten kwam er een melding dat het hotel helaas vol was.
Vervolgens boekte ik mijn tweede keuze en ging naar een ander hotel.

De volgende dag kreeg ik een afschrijving van het hotel wegens een ' no show' .  Ik bleek een mail gehad te hebben van het hotel met de vraag waar blijf je?

Ik melde dit aan booking.com, maar die wil een bewijs van deze melding, die in nergens kan terug vinden.

MIJN VRAAG:  WIE HERKENT DIT PROBLEEM?   WHAT TO DO?

2817 9 Rapporteer

wi
door wilhelmina59 - Aug 10, 2017 om 12:01
519 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag zit vreemd in elkaar  data zijn niet opeenvolgend???
Graag de vraag opnieuw

tenormin
door tenormin Aug 10, 2017 om 13:37
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Zit, kort gesteld, wel goed in elkaar @wilhelmina: geboekt, kon niet doorgaan; ander hotel geboekt; eerste hotel claimt nu een no show, terwijl de TS geen bericht heeft ontvangen. Dat het dus opeens niet vol zat. Hotel zit dus in de fout. (Het eerste hotel bedoel ik).

ge
door george321 - Aug 10, 2017 om 12:01
390 Antwoorden / 1 Vragen

Wie eist, bewijst! Niet betalen/terugboeken. Zij hebben duidelijk een fout gemaakt. Waarom zou u anders naar het andere hotel zijn gegaan.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 10, 2017 om 21:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hotel heeft een mail gestuurd waar ts niets mee heeft gedaan behalve weggooien.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 10, 2017 om 14:19
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Kijkt u eens of de mail die het bewijs moet leveren in de spambox te vinden is.
Overigens lijkt het erop dat men beter direct met een hotel afspraken kan maken omdat het tussen booking.com en toezichthouders niet zo goed gaat.
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/01/05/bookingcom-blijft-onder-vuur-1574512-a1198637

jo
door jorisw Aug 11, 2017 om 03:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is een totaal irrelevante links en bovendien al behoorlijk outdated...

sjjoppy
door sjjoppy Aug 11, 2017 om 06:33
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Er is geen link voorhanden waaruit blijkt dat er sinds januari 2016 iets is veranderd.
Ik blijf er dus bij dat het beter is om direct met een hotel af te spreken.

aurora1
door aurora1 - Aug 10, 2017 om 20:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Normale letters kunnen we ook lezen, of beter gezegd: behalve dat het onbehoorlijk is, het is niet toegestaan om overdreven gebruik van hoofdletters e.d. te maken. Lees de spelregels maar eens door, er zal een een wereld voor u open gaan.
Ik "herken" dit probleem niet en al zou dat wel zo zijn dan heeft u daar natuurlijk niets aan.
Verder is me totaal onduidelijk wat er aan de hand is.

panter22
door panter22 - Aug 10, 2017 om 20:31
6599 Antwoorden / Vragen

Je bent 2 mails kwijt?

marita5
door marita5 - Aug 11, 2017 om 08:50
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Aanvulling op @sjoppie ,

Het is inderdaad beter om direct te bellen met het hotel van uw voorkeur zie hier ,

http://www.welingelichtekringen.nl/economie/709235/hoe-booking-com-hotels-onder-druk-zet-en-jij-de-rekening-betaalt.html

fl
door flyingfrance - Aug 11, 2017 om 11:02
62 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dit een vreemd verhaal ik heb alleen maar goede ervaringen met booking elke week weer.
Eens had ik per ongeluk een kamer in oktober geboekt maar ik kwam in september.
Samen met het hotel Booking gebeld probleem opgelost.
Ik kreeg mijn kamer voor de 65 euro in 4 sterren Hotel in Frankrijk.
Gelukkig waren ze niet overboekt.

fl
door flyingfrance - Aug 11, 2017 om 11:04
62 Antwoorden / 0 Vragen

het gekke is dat de Hotels zelf de kamers invoerd wat beschikbaar is en wat niet Booking doet eigelijk niets alleen een website aanbieden.
Dus als er iets fout gaat ligt het vaak bij het Hotel en niet bij Booking

fl
door flyingfrance - Aug 11, 2017 om 11:05
62 Antwoorden / 0 Vragen

Het Hotel moet het oplossen en dat doorgeven aan Booking dan krijgt u geld terug