Valse melding op app booking.com
Ik heb een hotel geboekt op mijn smartphone via de app van booking.com
Ik had zojuist mijn favoriete hotel geboekt en na 3 minuten kwam er een melding dat het hotel helaas vol was.
Vervolgens boekte ik mijn tweede keuze en ging naar een ander hotel.
De volgende dag kreeg ik een afschrijving van het hotel wegens een ' no show' . Ik bleek een mail gehad te hebben van het hotel met de vraag waar blijf je?
Ik melde dit aan booking.com, maar die wil een bewijs van deze melding, die in nergens kan terug vinden.
MIJN VRAAG: WIE HERKENT DIT PROBLEEM? WHAT TO DO?
Vraag zit vreemd in elkaar data zijn niet opeenvolgend???
Graag de vraag opnieuw
Zit, kort gesteld, wel goed in elkaar @wilhelmina: geboekt, kon niet doorgaan; ander hotel geboekt; eerste hotel claimt nu een no show, terwijl de TS geen bericht heeft ontvangen. Dat het dus opeens niet vol zat. Hotel zit dus in de fout. (Het eerste hotel bedoel ik).
Wie eist, bewijst! Niet betalen/terugboeken. Zij hebben duidelijk een fout gemaakt. Waarom zou u anders naar het andere hotel zijn gegaan.
Hotel heeft een mail gestuurd waar ts niets mee heeft gedaan behalve weggooien.
Kijkt u eens of de mail die het bewijs moet leveren in de spambox te vinden is.
Overigens lijkt het erop dat men beter direct met een hotel afspraken kan maken omdat het tussen booking.com en toezichthouders niet zo goed gaat.
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/01/05/bookingcom-blijft-onder-vuur-1574512-a1198637
Dat is een totaal irrelevante links en bovendien al behoorlijk outdated...
Er is geen link voorhanden waaruit blijkt dat er sinds januari 2016 iets is veranderd.
Ik blijf er dus bij dat het beter is om direct met een hotel af te spreken.
Normale letters kunnen we ook lezen, of beter gezegd: behalve dat het onbehoorlijk is, het is niet toegestaan om overdreven gebruik van hoofdletters e.d. te maken. Lees de spelregels maar eens door, er zal een een wereld voor u open gaan.
Ik "herken" dit probleem niet en al zou dat wel zo zijn dan heeft u daar natuurlijk niets aan.
Verder is me totaal onduidelijk wat er aan de hand is.
Aanvulling op @sjoppie ,
Het is inderdaad beter om direct te bellen met het hotel van uw voorkeur zie hier ,
http://www.welingelichtekringen.nl/economie/709235/hoe-booking-com-hotels-onder-druk-zet-en-jij-de-rekening-betaalt.html
Ik vind dit een vreemd verhaal ik heb alleen maar goede ervaringen met booking elke week weer.
Eens had ik per ongeluk een kamer in oktober geboekt maar ik kwam in september.
Samen met het hotel Booking gebeld probleem opgelost.
Ik kreeg mijn kamer voor de 65 euro in 4 sterren Hotel in Frankrijk.
Gelukkig waren ze niet overboekt.
het gekke is dat de Hotels zelf de kamers invoerd wat beschikbaar is en wat niet Booking doet eigelijk niets alleen een website aanbieden.
Dus als er iets fout gaat ligt het vaak bij het Hotel en niet bij Booking
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer