An
door Annette77 Aug 23, 2017 om 19:19
Vakantie & reizen

Verrassingsreiskruidvat augustus 2017

Mijn zus en ik waren erg enthousiast over het concept van de verrassingsreis, en wilden dit graag samen beleven.

Aangezien mijn zus en ik maar een paar dagen samen vrij zijn, hebben wij eerst gekeken of de data waarop wij wilden gaan beschikbaar waren bij verrassingsticket.nl. Gelukkig bleken de data 10, 11, 12 en 13 september 2017 beschikbaar te zijn.

Vervolgens zijn wij op 13-8 gaan boeken via het Kruidvat. Wij vonden het al raar dat wij eerst moesten betalen voordat wij het overzicht met vertrekdata te zien kregen. Maar omdat de door ons gewenste vertrekdata beschikbaar waren bij verrassingsticket.nl, leek dit ons geen probleem.

Na een lijst met extra opties doorgewerkt te hebben (die allemaal erg duren waren), kwamen we eindelijk bij de lijst met beschikbare data aan. Tot onze verbazing stonden de door ons gewenste vertrekdata er niet bij. En andere data zijn geen mogelijkheid, omdat we dan niet samen vrij hebben. Wij hebben de boeking afgebroken en direct contact gezocht via de chat met verrassingsticket. nl. Deze persoon reageerde heel bot, en bleef herhalen dat er alleen geboekt kan worden op basis van beschikbaarheid. Wij voelden ons niet gehoord door de medewerker.

Wij hebben daarom een klacht ingediend, zowel bij het Kruidvat als bij Superdealux. Maar het enige wat ik terug krijg is dat het op basis van  beschikbaarheid is.

Als wij hadden geweten dat de door ons gewenste vertrekdata niet beschikbaar waren, hadden wij geen betaling gedaan.

Wij vinden het de omgekeerde wereld dat je eerst moet betalen voordat je bij de beschikbare vertrekdata komt.

Wij hebben de boeking onderbroken, deze is dus niet definitief.

Wij willen dan ook  graag ons geld terug.

wie kan ons hiermee helpen??? wij hebben deze klacht ook ingedien bij Radar, groeten van Max en bij de rechtsbijstandverzekering

2443 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 23, 2017 om 19:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zal vast wel zo in de voorwaarden staan. Lijkt mij heel weinig aan te doen, het is simpelweg niet handig om met dat soort acties mee te doen als je niet flexibel met je dagen bent.

Po
door Pontiac - Aug 23, 2017 om 19:22
131 Antwoorden / 5 Vragen

Zal wel altijd een verrassing(sreis) blijven en hoe kan een betaling al gedaan zijn voordat je de boeking volbracht hebt , zit hier misschien dan toch een luchje aan ?

tenormin
door tenormin Aug 23, 2017 om 19:27
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@annette77 schrijft dat ze het al raar vond dat ze eerst moest betalen alvorens ze data van beschikbaarheid kreeg te zien. Daar zou ik dus al afgehaakt zijn. Misschien bedoelt ze dat met betalen?

Po
door Pontiac Aug 23, 2017 om 19:30
131 Antwoorden / 5 Vragen

wat ze ook bedoeld het is en blijft een vreemde zaak ,vandaar het luchtje van het Kruidvat!

tenormin
door tenormin Aug 23, 2017 om 19:33
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, Chanel 5 dan maar? Past bij oudere vrouwtjes, toch? ☼

Po
door Pontiac Aug 23, 2017 om 19:35
131 Antwoorden / 5 Vragen

zou Annet77 dan daadwerkelijk 77 jaren jong zijn ?

tenormin
door tenormin Aug 23, 2017 om 22:53
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, @annette77 heeft dezelfde leeftijd als ik (denk ik dan). ☺

tijger1
door tijger1 - Aug 23, 2017 om 19:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is niet zo verrassend, want welbekend.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 23, 2017 om 19:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat zei Radar? Doe de groeten aan Max en uw rechtsbijstand staat buitenspel.
Kwestie van voorwaarden vooraf heel goed lezen.
De verrassing komt altijd.pas na het boeken.

Misschien heeft u geluk
Vandaag in het nieuws

tenormin
door tenormin Aug 23, 2017 om 22:55
16847 Antwoorden / 108 Vragen

+10 @diewilik - moet alleen de TS dit lezen, want die hebben we niet meer gehoord. Jammer toch.

boppe1943
door boppe1943 Aug 24, 2017 om 10:46
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@tenormin, diewilik: ik doe mee: +10! Goed nieuws trouwens.

marita5
door marita5 - Aug 23, 2017 om 21:28
11533 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Annette77 ,

De voorwaarden :

  1. De klant dient minimaal 2 en maximaal 6 voorkeursvertrekdata te selecteren bij het boekingsproces
  2. Alle vertrekdata zijn op basis van beschikbaarheid. In het hoogseizoen en tijdens vakantieperiodes is er beperkte beschikbaarheid,

De volledige voorwaarden , klik op de rode regel .

https://www.kruidvat.nl/verrassingsreis-actievoorwaarden

zoekster1
door zoekster1 - Aug 23, 2017 om 21:32
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als u de verrassingstickets online heeft gekocht, dan moet u een 14 dagen herroepingsrecht zijn aangeboden. Als dat niet het geval is kunt u daar nu alsnog gebruik van maken. De ACM staat achter u, dus ik denk dat het wel zal lukken.
Neem hiervoor ook even contact op met consuwijzer.nl Dat is de consumententak van de ACM.

Cookies
door Cookies Aug 23, 2017 om 23:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ze hoeven geen contact meer op te nemen,  zie link @diewilik.

zoekster1
door zoekster1 Aug 24, 2017 om 00:18
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, link gezien, maar met die link krijg je je geld niet terug. Neem aan dat consuwijzer wel wat uitgebreider uitlegt wat je nu precies moet doen en met welke argumenten je Kruidvat moet benaderen.

Paola Castor
door Paola Castor - Aug 24, 2017 om 03:05
66 Antwoorden / 1 Vragen

Het voelt aan als een Russisch roulette!

Ben voor dit soort acties bij Kruidvat gauw klaar mee, m.a.w. doe geen moeite met het eventueel boeken/kopen o.i.d.

Su
door Surprise - Aug 24, 2017 om 10:46
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb dezelfde ervaring.
Ik had vertrekdata 12 en 26 november opgegeven maar men boekte op 28 november. Geld kwijt want ik kan niet meer herroepen. Ik begrijp niet hoe men aan deze vertrekdatum is gekomen. Dit wordt een technische discussie en ik kan niks aantonen. Dit is 't risico van die internet flitshandel. Je bent zo € 180 euro kwijt en staat met lege handen. Hulde aan kruidvat/verrassingstickets.nl voor hun "coulance".