lottesanne
door lottesanne Oct 29, 2018 om 19:50
Vakantie & reizen

Vliegen en nat scheren

Ik ga met de vakantie vliegen. Omdat ik mij het liefst nat scheer, wil ik een bus scheerschuim meenemen. Kan dat of loop ik het risico dat de bus ontploft in de koffer door de onderdruk in het vrachtruim?

5876 15 Rapporteer

Thijs12
door Thijs12 - Oct 29, 2018 om 19:53
555 Antwoorden / Vragen

Niks mis mee. Doe ik al veertig jaar.
Zou misschien een probleem zijn op een marsmissie. In het luchtledige

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2018 om 19:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees een hier, beetje scrollen staat, ook een link van wat mag en niet.

https://www.startpagina.nl/v/vakantie/vraag/398556/bagage-meeegaat-ruim-vliegtuig-scheerschuim/

lottesanne
door lottesanne Oct 31, 2018 om 13:58
438 Antwoorden / 47 Vragen

Mooie link, dank

tenormin
door tenormin - Oct 29, 2018 om 20:02
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Scheerschuim e.d. kan gewoon in het vrachtruim, geen enkel probleem. En met handbagage komt u niet verder dan de lopende band. ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2018 om 20:14
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Maar waarom niet op uw bestemming gekocht?
Ontploffen zal niet aan de orde zijn, het verschil tussen 'op de grond' en in de lucht is < 1ato luchtdruk

marita5
door marita5 - Oct 29, 2018 om 20:49
11535 Antwoorden / 15 Vragen
jo
door jorisw Oct 30, 2018 om 11:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De vraag gaat niet over handbagage.

marita5
door marita5 Oct 30, 2018 om 12:13
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Lezen is ook een kunst , Ts wilt scheerschuim meenenemen , kan dit niet in de handbagage , dan in de ruimbagage , simpel .

lottesanne
door lottesanne Oct 31, 2018 om 13:58
438 Antwoorden / 47 Vragen

Bedankt Maritas. Dit is een duidelijke link. Ik wilde dit antwoord tot topantwoord bestempelen, maar kan dit niet meer??

marita5
door marita5 Oct 31, 2018 om 15:19
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , topantwoord geven lukt niet meer , doe deze dan ook maar in de bagage , brengt geluk ;-))

me
door mein33 - Oct 29, 2018 om 21:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bij extreme onderdruk zou er sprake kunnen zijn van imploderen.
Maar dat spuitbusje zal de onderdruk in het bagageruim ruimschoots doorstaan.
Geen enkel probleem !

aurora1
door aurora1 - Oct 30, 2018 om 01:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Koop anders bij bijv. het Kruidvat een verpakking scheerzeep en een scheerkwast. Dan bent u voor 4-6 euro klaar en hoeft u zich nergens bezorgd over te maken. Of anders op de bestemming kopen.

Gr
door Grunn1 - Oct 30, 2018 om 09:57
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Gewoon bij de bekende drogisterij een kleine reisbus scheerschuim kopen (kosten amper een euro) en in je koffer meenemen, mag en kan geen kwaad. Wil je geen risico lopen met lekken doe de bus dan in een plastic zakje. Je hoeft niet moeilijk of duur te doen want het mag gewoon, wil je het niet dan ter plaatse een bus kopen.

edrick3
door edrick3 - Oct 30, 2018 om 10:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan dat  - Ja - of loop ik het risico dat de bus ontploft in de koffer door de onderdruk in het vrachtruim? Nee

Do
door Dordt - Oct 30, 2018 om 14:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee hoor, heb altijd haarlak bij me, in de koffer dan (niet in de handbagage).

mo
door mof - Oct 31, 2018 om 12:59
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik doe het altijd en nog nooit iets gebeurd. Als u toch vreest, rol er een badhanddoek omheen, zou ie ontploffen, dan is nooit zo heftig dat ie door uw handdoek en zelfs koffer komt
vreest u nu nog, koop dan gewoon een bus op vakantie, of neem een ouderwets blok scheerzeep mee

ha
door harrybre - Oct 31, 2018 om 13:46
240 Antwoorden / Vragen

Als u het maar in de "ruim"bagagekoffer doeten NIET in de handbagage, want dan wordt die bus eruit gehaald.

lottesanne
door lottesanne - Oct 31, 2018 om 14:00
438 Antwoorden / 47 Vragen

Iedereen dank voor de waardevolle antwoorden

ko
door konijntje0174 - Oct 31, 2018 om 18:54
1 Antwoorden / Vragen

Wel in het ruim, niet in uw handbagage.

ma
door marleenvanh - Oct 31, 2018 om 18:55
453 Antwoorden / 1 Vragen

Dat ligt eraan in welke bagage je het mee wilt nemen. In de 'ingecheckte bagage' (je grote koffer in het ruim) mag het mee. Wil je het in je handbagage stoppen (ik weet niet hoe lang je weg gaat) dan zul je ergens een zg, 'mini-verpakking' (maximaal 100 ml) moeten aanschaffen, die je dan in het hersluitbare zakje voor 'liquids and gels' stopt. Even 2 andere vraagjes: Wil je -om welke reden dan ook- een heel speciaal merk meenemen of ga je ergens naartoe waar je verwacht geen scheerschuim te kunnen kopen? Anders koop je daar toch een busje. Kost een paar euro.