Waarom kan de voucher niet gebruikt worden bij de aanbetaling van een nieuwe rei
Onze voucher van cruisemaatschappij HAL kunnen wij gebruiken voor een nieuwe reis vóór eind augustus 2021 geboekt. Wij hebben nu een reis op het oog in augustus 2022.
De aanbetaling voor de nieuwe reis is 1/3 van de reissom, we willen dat gedeeltelijk betalen met de voucher, maar dat wordt geweigerd.
Het voelt erg onrechtvaardig, zo hebben we dan inmiddels 50% aanbetaald, kan dat zomaar?
Wat mij betreft niet. Die voucher vertegenwoordigt een waarde en die horen ze te accepteren, ze hebben hem immers zelf uitgegeven.
Dank voor de antwoorden. De voucher is uitgegeven op 6-5-2020 en aanvankelijk geldig tot 31-12-2020. Later is de geldigheidsdatum verlegd naar einde augustus 2021.
Het reisbureau zegt dat het de voorwaarden zijn van HAL. ik lees alleen, niet overdraagbaar en niet inwisselbaar voor contanten. Een Future Cruise Credit, alleen geldig voor nieuwe boekingen via C&O travel.
Dank u wel allemaal voor de reacties. Het reisbureau verzoeken om uitbetaling van de voucher heb ik al gedaan, maar zij weigeren dat met reden, dat het geld bij HAL is en dat zij dat niet zomaar kunnen voorschieten. Ik kan er nog vrede mee hebben als ik zeker zou weten dat het bedrag alsnog uitgekeerd wordt als de tweede reis om welke reden dan ook, weer geannuleerd wordt.
Wat raadt u mij aan?
Ik zou toch echt gepast boos worden bij dat reisbureau want dit kan echt niet. Schakel de consumentbond in als je lid bent, rechtsbijstand indien je die hebt of kijk waar je juridisch advies kunt krijgen en een goede brief op kunt laten stellen. Laat vooral merken dat je het niet bij gaat laten zitten want uiteindelijk is dat toch wat de meeste mensen doen en dat kan altijd nog.
Je kunt wel boos worden maar als het reisbureau het geld niet heeft is druk uitoefenen om uit te betalen bijna hetzelfde als direct faillissement aanvragen en is de schade veel groter. Medewerkers op straat, klanten kunnen niks meer halen enz.
TS wil gewoon het geld dat ze hem verschuldigd zijn gebruiken om mee te betalen. Als je niet begrijpt hoe onzinnig het is dat hij dat daar niet voor mag inzetten ga ik het niet uitleggen. Het geld dat ze wetenlijk eigenlijk sowieso hadden moeten restitueren.
Nee, eerlijk gezegd, mijn engels is niet erg sterk
Die hebben toch gewoon een Nederlandse klantenservice? https://www.hollandamerica.com/nl_NL/contact-us.html 0800–7245425
Het Nederlands talige reisbureau moet dit regelen, ze kunnen nooit dit jaar zomaar verplichten.
U heeft nog familie en zo... en als er iemand Huwelijk uitgesteld heeft?
Ja, vele trouwen later dus eind 2021 is er een kans bij vele dat je niets kon boeken.
Gezien de mutaties zou ik ook voor 2022 om nogmaals omboeken te voorkomen kiezen.
Ga naar het reisbureau waar U boekte en de voorwaarden heb je niets mee te maken.
Zo mogen als er geen reis is die U nu kunt boeken ook geld terug vragen en dan alsnog dat bedrag voor 2022 gebruiken.
Mijn Engels is ook niet bepaald 100% foutloos....
Genoeg voor biertje bestellen maar Soms loop ook ik vast en moet telefoon pakken voor vertaling.
HAL is ook gewoon Nederlands.... Maar eens dat het reisbureau het in principe moet afhandelen. Klant heeft niets met HAL te maken. Maar mogelijk kan HAL wat doen, ik ken hen als een zeer fijne reisorganisatie
Holland Amerika LIjn... dus aan de telefoon lijn kun je ook Amerika krijgen....
Wie de eigenaar is weet ik niet, maar engels sprekende helpdesk lijkt me redelijk gezien de vele die boeken.
Of werd je doorgeschakeld naar Call Center in India of zo?
Google ze eens zou ik zeggen ...
En gewoon Nederlands dus, ik heb diverse cruises direct bij ze geboekt.
Het hangt ervan af wat wordt bedoeld met vóór augustus 2021 geboekt: wordt daarmee bedoeld dat u vóór die datum een reis geboekt moet hebben of dat uw reis vóór die datum moet zijn begonnen? Hoe staat het in de voorwaarden rondom de voucher?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer