ch
door chaletvlinder Mar 11, 2021 om 12:26
Vakantie & reizen

Waarom kan de voucher niet gebruikt worden bij de aanbetaling van een nieuwe rei

Onze voucher van cruisemaatschappij HAL kunnen wij gebruiken voor een nieuwe reis vóór eind augustus 2021 geboekt. Wij hebben nu een reis op het oog in augustus 2022.
De aanbetaling voor de nieuwe reis is 1/3 van de reissom, we willen dat gedeeltelijk betalen met de voucher, maar dat wordt geweigerd.
Het voelt erg onrechtvaardig, zo hebben we dan inmiddels 50% aanbetaald, kan dat zomaar?

5164 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 11, 2021 om 16:17
2093 Antwoorden / Vragen
1

Wat mij betreft niet. Die voucher vertegenwoordigt een waarde en die horen ze te accepteren, ze hebben hem immers zelf uitgegeven.

mahadma
door mahadma - Mar 11, 2021 om 17:15
11568 Antwoorden / 51 Vragen
1

Kan het wellicht met de geldigheid qua datum voucher van doen hebben?

ne
door neodutchio - Mar 11, 2021 om 17:23
5165 Antwoorden / 12 Vragen
0

Kunt u al wel boeken voor 2022 dan? Zo ja, dan moeten ze de voucher gewoon accepteren.

ch
door chaletvlinder - Mar 11, 2021 om 17:35
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dank voor de antwoorden. De voucher is uitgegeven op 6-5-2020 en aanvankelijk geldig tot 31-12-2020. Later is de geldigheidsdatum verlegd naar einde augustus 2021.
Het reisbureau zegt dat het de voorwaarden zijn van HAL. ik lees alleen, niet overdraagbaar en niet inwisselbaar voor contanten. Een Future Cruise Credit, alleen geldig voor nieuwe boekingen via C&O travel.

getty
door getty - Mar 11, 2021 om 17:40
4179 Antwoorden / 10 Vragen
1

Dan reisbureau verzoeken om uitbetaling van de voucher

ch
door chaletvlinder - Mar 12, 2021 om 11:50
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dank u wel allemaal voor de reacties. Het reisbureau verzoeken om uitbetaling van de voucher heb ik al gedaan, maar zij weigeren dat met reden, dat het geld bij HAL is en dat zij dat niet zomaar kunnen voorschieten. Ik kan er nog vrede mee hebben als ik zeker zou weten dat het bedrag alsnog uitgekeerd wordt als de tweede reis om welke reden dan ook, weer geannuleerd wordt.
Wat raadt u mij aan?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 12, 2021 om 12:11
2093 Antwoorden / Vragen

Ik zou toch echt gepast boos worden bij dat reisbureau want dit kan echt niet. Schakel de consumentbond in als je lid bent, rechtsbijstand indien je die hebt of kijk waar je juridisch advies kunt krijgen en een goede brief op kunt laten stellen. Laat vooral merken dat je het niet bij gaat laten zitten want uiteindelijk is dat toch wat de meeste mensen doen en dat kan altijd nog.

rj
door rjw Mar 12, 2021 om 21:18
3279 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt wel boos worden maar als het reisbureau het geld niet heeft is druk uitoefenen om uit te betalen bijna hetzelfde als direct faillissement aanvragen en is de schade veel groter. Medewerkers op straat, klanten kunnen niks meer halen enz.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 14, 2021 om 22:03
2093 Antwoorden / Vragen

TS wil gewoon het geld dat ze hem verschuldigd zijn gebruiken om mee te betalen. Als je niet begrijpt hoe onzinnig het is dat hij dat daar niet voor mag inzetten ga ik het niet uitleggen. Het geld dat ze wetenlijk eigenlijk sowieso hadden moeten restitueren.

getty
door getty - Mar 12, 2021 om 11:52
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

HAL al gebeld ?

ch
door chaletvlinder - Mar 12, 2021 om 12:03
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Nee, eerlijk gezegd, mijn engels is niet erg sterk

getty
door getty Mar 12, 2021 om 12:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Die hebben toch gewoon een Nederlandse klantenservice? https://www.hollandamerica.com/nl_NL/contact-us.html 0800–7245425

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 12, 2021 om 12:22
1389 Antwoorden / 10 Vragen
1

Het Nederlands talige reisbureau moet dit regelen, ze kunnen nooit  dit jaar zomaar verplichten.
U heeft nog familie  en zo... en als  er iemand Huwelijk uitgesteld heeft?
Ja,  vele  trouwen later dus  eind 2021  is er een kans bij vele dat   je niets kon boeken.

Gezien de mutaties zou ik ook  voor 2022 om  nogmaals omboeken te voorkomen kiezen.
Ga naar het reisbureau  waar U boekte en  de voorwaarden  heb je niets mee te maken.

Zo mogen als er geen reis is die U  nu kunt  boeken ook geld terug vragen en  dan alsnog  dat bedrag voor 2022 gebruiken.
Mijn Engels is ook niet bepaald 100% foutloos....

Genoeg voor biertje bestellen maar Soms  loop ook ik vast en moet  telefoon pakken voor vertaling.

getty
door getty Mar 12, 2021 om 12:25
4179 Antwoorden / 10 Vragen

HAL is ook gewoon Nederlands.... Maar eens dat het reisbureau het in principe moet afhandelen. Klant heeft niets met HAL te maken. Maar mogelijk kan HAL wat doen, ik ken hen als een zeer fijne reisorganisatie

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Mar 12, 2021 om 12:51
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Holland Amerika LIjn... dus  aan de telefoon lijn kun je  ook Amerika krijgen....

Wie de eigenaar is weet ik niet, maar  engels sprekende  helpdesk lijkt me  redelijk gezien de vele die boeken.
Of werd je doorgeschakeld naar Call Center  in India of zo?

getty
door getty Mar 12, 2021 om 16:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Google ze eens zou ik zeggen ...

getty
door getty Mar 12, 2021 om 16:10
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En gewoon Nederlands dus, ik heb diverse cruises direct bij ze geboekt.

mo
door mof - Mar 12, 2021 om 14:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Het hangt ervan af wat wordt bedoeld met vóór augustus 2021 geboekt: wordt daarmee bedoeld dat u vóór die datum een reis geboekt moet hebben of dat uw reis vóór die datum moet zijn begonnen? Hoe staat het in de voorwaarden rondom de voucher?

marita5
door marita5 - Mar 12, 2021 om 16:37
11532 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo ChaletVlinder , 

N.a.v. uw reactie , 

Veelgestelde Vragen , klik op de rode regels . 

Kan een toekomstig cruisekrediet ( FCC ) worden toegepast op een bestaande boeking ? 

Ja, toekomstig cruisekrediet kan worden toegepast op een bestaande boeking 

https://www.hollandamerica.com/nl_NL/faq/future-cruise-credit.html   

Lees ook deze informatie eens door , beetje naar beneden scrollen , onder : Holland America Line , 

https://decruisegids.nl/opgeschorte-cruises/ 


DOOR CHALETVLINDER - 11 MRT. 2021 OM 17:35
4 ANTWOORDEN / 3 VRAGEN
0

Dank voor de antwoorden. De voucher is uitgegeven op 6-5-2020 en aanvankelijk geldig tot 31-12-2020. Later is de geldigheidsdatum verlegd naar einde augustus 2021.
Het reisbureau zegt dat het de voorwaarden zijn van HAL. ik lees alleen, niet overdraagbaar en niet inwisselbaar voor contanten. Een Future Cruise Credit, alleen geldig voor nieuwe boekingen via C&O travel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 12, 2021 om 16:40
16883 Antwoorden / 202 Vragen
0

Hoe wel wat laat, zie ook deze en stel eventueel het reisbureau in gebreke omdat zij nu u het voucher niet kunt benutrten de waarde moeten reterugbetalen. Mogelijk kunt u deze voorbeeldbrief benutten: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-niet-eens-met-voorwaarden-corona

 
 en zie ook In beginsel heeft u iets betaald voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals al weer enige tijd geleden aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld.    https://www.maxmeldpunt.nl/  en qua achergrond info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

1paul
door 1paul - Mar 12, 2021 om 16:55
3173 Antwoorden / 0 Vragen
0

laat de voucher uitbetalen, als u daar om vraagt moeten ze hier gehoor aan geven....

daarna een andere reis boeken.

Appie Happie
door Appie Happie - Mar 12, 2021 om 17:07
3 Antwoorden / Vragen
0

Bel de HAL in Rotterdam 0800 7245425 en vraag naar mevr. Kielczewska zij zal U, ongetwijfelt kunnen helpen met Uw probleem.

we
door weethet - Mar 14, 2021 om 00:24
107 Antwoorden / 2 Vragen
0

Tja.... HAL en C&O. Misschien eens betere  Maatschappijen kiezen?

diumenge
door diumenge Mar 14, 2021 om 22:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Beetje laat hè?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer