he
door heijjer Mar 17, 2012 om 20:17
Vakantie & reizen

Walkie talkie in de VS

Wij gaan in juni met twee campers op vakantie in de VS. (californië oa) .Wij willen graag in noodgevallen elkaar per walkie talkie kunnen bereiken.
Weet iemand of die dingen daar zijn toegestaan???
Bedankt voor je antwoord.
Hans

5969 12 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 17, 2012 om 20:34
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Van een Amerika forum:

--Als je echt geen risico wilt lopen, koop je bij Radio Shack of Wall Mart voor rond de $20 of minder een set waarvan je zeker bent dat die in de VS werkt/mag.--Forum

(bericht is uit 2007 dus prijs zal wel niet meer kloppen ;-)

edrick3
door edrick3 - Mar 17, 2012 om 20:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo heijjer,

Kijk hier.

Voor wallmart klik hier.

Fijne vakantie.

he
door heijjer - Mar 17, 2012 om 20:36
3 Antwoorden / 4 Vragen

bedankt voor je antwoord.Het feit is dat ik die dingen nu eenmaal heb liggen. Maar je hebt gelijk... laat ik maar geen risico gaan lopen. die paar $ moet er ook nog maar bij :-)
Hans

poltol
door poltol - Mar 17, 2012 om 21:26
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Gok niet op walkie tallekies.
Neem goede GSM's mee, als het kan met plaatsbepaling, die werken veel beter en het bereik is vele malen groter.
Koop desnoods in de VS een simkaart voor lokaal gebruik.
Zeker als je op normale wegen rijdt is het bereik altijd goed.

Gebruik de walkie talkies bv wel als je gaat wandelen in de bergen of het natuurpark.
Je bent elkaar immers zo uit het oog verloren en dan zijn walkie talkies weer erg gemakkelijk omdat de GSM niet overal bereik heeft.

fijne camperreis gewenst door, poltol

henson
door henson - Mar 17, 2012 om 23:02
338 Antwoorden / 36 Vragen

Gewoon daar kopen; weet je zeker dat de frequenties waarop die dingen werken daar zijn toegestaan. Let er wel op dat bij sommige wegwerkzaamheden je geen gebruik mag maken van de toestellen.."put out two way radio" o.i.d.
Mobiele telefoons kunnen ongeschikt zijn voor de US, dus van tevoren even checken of je het juiste netwerk kunt inschakelen. Alleen een tri-band of Quadband toestel kan daar worden gebruikt, het is dus misschien verstandiger daar ook een goedkoop mobieltje te kopen.

henson
door henson - Mar 17, 2012 om 23:13
338 Antwoorden / 36 Vragen

moet zijn: "shut off two way radio" natuurlijk :-)

vladja
door vladja - Mar 18, 2012 om 09:35
8293 Antwoorden / 27 Vragen

In de USA zijn ze paranoïde voor wat betreft de "terreurdreiging". Regelmatig wordt nog : "code orange" afgegeven. Dus communiceer in het Engels als je die dingen gebruikt. Een onverstaanbare taal is "eng" genoeg om preventieve maatregelen te nemen. En dat is achter slot en grendel in volkomen afzondering.

Vergeet niet dat 1 van de kapers destijds een tijd in Hamburg woonde. En het verschil tussen Duits en Nederlands horen ze niet (als ze al de Europese landen kennen en uit elkaar kunnen houden).

Vladja

jo
door jorisw - Mar 18, 2012 om 09:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=poltol schreef op zaterdag 17 mrt 2012, 21:26]Hallo,

Gok niet op walkie tallekies.
Neem goede GSM's mee, als het kan met plaatsbepaling, die werken veel beter en het bereik is vele malen groter.
Koop desnoods in de VS een simkaart voor lokaal gebruik.
Zeker als je op normale wegen rijdt is het bereik altijd goed.

Gebruik de walkie talkies bv wel als je gaat wandelen in de bergen of het natuurpark.
Je bent elkaar immers zo uit het oog verloren en dan zijn walkie talkies weer erg gemakkelijk omdat de GSM niet overal bereik heeft.

fijne camperreis gewenst door, poltol

Houdt er wel rekening mee dat de dekking in de VS niet overal zo goed is als in Nederland. Een walkie-talkie als backup is dan geen overbodige luxe.

to
door tobenja - Mar 19, 2012 om 12:24
16 Antwoorden / 0 Vragen

Wij komen al zo'n 20 jaar in de VS vanwege familie bezoeken en hebben ook
regelmatig een walkie-talkie bij ons en geen probleem hoor....volgens onze
familie is dat ook geen probleem.....Wij Nederlanders maken veel meer een probleem van de Amerikanen als andersom...Je moet je gewoon GEDRAGEN
net zoals eigenlijk hier ook zou moeten maar dat is dus al heel ver te zoeken...
Je moet met de Amerikaanse Politie niet doen zoals men hier doet want dan
ben je verder van huis en TERECHT!....Veel Nederlanders denken dat ze op
vakantie heer en meester zijn in het vakantie land en dat het maar moet kunnen
net zoals hier..

wimmi20
door wimmi20 - Mar 19, 2012 om 14:54
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat heb ik mij sufgelachen om de antwoorden hierboven.
Daar hoort natuurlijk wat uitleg bij : het gebruik van vergunnings vrije portofoons is ooit begonnen in de USA, daar wordt het FAMILY RADIO genoemd.
Later werd het gebruik ook in Europa en vele andere landen toegestaan.
Er zijn 2 soorten "vrije" portofoon types, de LPD en de PMR.
Beide soorten portofoons communiceren in de zgn 70 centimeter golflengte.
Voor TS : kijk op de stickers van de portofoons of er LPD of PMR opstaat.
LPD is een wat ouder type.
De sticker kan ook in de portofoon zitten onder de accu, die moet je dan uitnemen.
Als er bij de portofoons een oplader is zal deze in de USA niet werken omdat daar het voltage 110 volt is.
Heeft u dus portofoons van bovengenoemd type dan is het bezit en gebruik vrij in de USA, Europa, en vele andere landen.

Iemand adviseert om de portofoons in Amerika te kopen, en krijgt hier wonderlijk genoeg een stempel topantwoord voor.
Van mij het stempel flutantwooord : nergens voor nodig, en dan heb je ook nog een 110 volt oplader erbij waar je hier niets aan hebt.
Bovendien heeft TS volgens mij al portofoons die in de USA zijn toegestaan.
Dus nogmaals portofoons kopen slaat nergens op.

Nog bonter maakt een ander het : praat geen Nederlands door de portofoon, want dat lijkt op Duits.
Want anders denken ze dat je mogelijk een terrorist bent !
Want volgens Vladja loop je het risico achter slot en grendel te belanden als je Nederlands door zo'n portofoontje spreekt.
De reikwijdte van zo'n PMR of LPD portofoontje is hooguit 1 kilometer.
Wat heb ik gelachen !

TS mogelijk dat uw portofoons op gewone batterijen werken, dan heeft u in de USA geen problemen met opladen.
Belangrijk : haal voor de vlucht de accu's of batterijen eruit, dan kan men daar niet moeilijk over doen.
En als de douane of andere controleur u vraagt wat voor portofoons het zijn antwoord dan altijd : free family radio.
HeHe, eindelijk een topantwoord.

he
door heijjer - Mar 19, 2012 om 16:19
3 Antwoorden / 4 Vragen

Beste mensen.
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik genoeg te weten ben gekomen......
Nu weet ik ook hoe "kassa" vraag en antwoord werkt :-)
Hans Heijjer

vladja
door vladja - Mar 19, 2012 om 17:23
8293 Antwoorden / 27 Vragen

wimmi,

Je moet tegenwoordig inderdaad een groot gevoel voor humor en geduld hebben als je je reeds 30 jaar in bezit hebbende "green"-card moet verlengen in de VS.

Vladja