Cv
door CvdMeu Mar 17, 2024 om 13:01
Vakantie & reizen

Wat kan ik doen met een cadeaubon voor vakantie (srprs.me twv 250 euro) die verlopen is?

Van mijn kinderen kregen mijn vrouw en ik een cadeaubon voor vakantie tgv het feit dat we 40 jaar getrouwd waren. Door Corona is deze bon niet ingewisseld en inmiddels verlopen. Dat verlopen konden we pas vaststellen nadat we contact hadden opgenomen met SRPRS.ME. Op de bon staat hierover niets vermeld. Wel, achteraf pas gezien, op de website.
Kunnen we hier nog iets mee doen?

3491 6 Rapporteer
marita5
door marita5 - Mar 17, 2024 om 13:26
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cvdmeij ,

Hoe lang is een cadeaubon geldig ?

Hoelang een cadeaubon geldig is, verschilt per bon. Er zijn 3 opties:

  1. Staat er op de cadeaubon een vervaldatum? Of staat er op de bon dat u de geldigheid kunt checken op een website, en staat daar een vervaldatum? Dan is de bon tot die vervaldatum geldig. Hebt u een cadeaubon na 1 januari 2022 gekocht? Dan moet de bon minimaal 2 jaar geldig zijn. Een bon die u voor 1 januari 2022 hebt gekocht moet minimaal 1 jaar geldig zijn. Is de cadeaubon korter geldig? Dan is dat een onredelijke voorwaarde. U kunt deze voorwaarde ongeldig maken. Dit heet 'vernietigen'. Nadat u de voorwaarde hebt vernietigd, geldt hij niet meer. De cadeaubon is dan onbeperkt geldig. Gebruik onze voorbeeldbrief:
  2. Staat er op de bon alleen een uitgiftedatum? Dan is de bon 5 jaar geldig vanaf die uitgiftedatum. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is.
  3. Staat er op de cadeaubon geen enkele datum? En ook niet dat u de geldigheid kan checken op een website? Dan is de bon voor altijd geldig.

ne
door neodutchio - Mar 17, 2024 om 13:28
5152 Antwoorden / 12 Vragen

U had dus ook vooraf op de website kunnen kijken naar de geldigheidsduur. Corona is niet iets dat pas onlangs is afgelopen, er mist dus een hele poos in uw tijdlijn.

Rechten hebt u niet, maar u kunt altijd vragen om coulance. Het ligt er een beetje aan hoe lang normaal de geldigheid is. Als dat 2 jaar zou zijn en u hebt vlak voor of tijdens de pandemie deze bon gekregen, dan is deze ondertussen al jaren geleden verlopen. Coulance zal dan lastig worden.

sira
door sira - Mar 17, 2024 om 16:33
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Wanneer is de kaart gekocht en tot wanneer was de kaart geldig?

De cadeaukaart is inderdaad 2 jaar geldig.
Dan moet u de kaart wel heel lang in de lade hebben liggen.
U heeft hem dus al vóór maart 2021 ontvangen hebben en in maart 2022 kwamen de coronamaatregelen te vervallen, we zitten nu in maart 2024.

Mocht u ooit weer een cadeaukaart krijgen, ga dan eerst naar de betreffende website om te kijken hoe lang deze geldig is.

mahadma
door mahadma - Mar 17, 2024 om 16:55
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Kunnen we hier nog iets mee doen?

Niets, tenzij u via de organisatie tegen betaling de bon kunt heractiveren, zoniet pech.

@q
door @qwerty@ - Mar 18, 2024 om 12:00
68 Antwoorden / 1 Vragen

https://srprs.me/nl/cadeaubon

Je giftcard is 2 jaar geldig vanaf de aanschafdatum, tenzij anders vermeld. Weet je de aanschafdatum niet (meer)? Dan kun je contact met ons opnemen. De giftcard valt niet onder de SGR dekking.

mo
door mof - Mar 23, 2024 om 09:53
3619 Antwoorden / 3 Vragen

corona is al twee jaar voorbij ... zo'n beetje. dus gewoon pech gehad.