Jp
door Jp vernooijs Mar 13, 2024 om 11:55
Vakantie & reizen

Zeer hoge annulering!

Ik heb voor een weekend in juli 2024 een appartement geboekt, via Booking.com bij Dormio Resort Maastricht Apartments.
Ik heb daar het bedrag van € 580,80 voor betaald.
Nu is er in Maart iets tussen gekomen en moeten we het appartement annuleren. Dat meteen gedaan en dat ging heel gemakkelijk.
Echter ik kreeg maar 138.80 terug en mij werd medegedeeld dat de annuleringskoschten 442.80 waren.
Ik heb gebeld en gevraagd hoe dit kan, dat ze zoveel annuleringskosten rekenen. De dame aan de telefoon, zei dat ik dat had kunnen zien in de regelementen en dat ik gewoon pech heb. Ze kon niets voor mij doen.
Nu is mijn vraag, zijn er regels wat betreft de hoogte van de annuleringskosten?
Ik vind namelijk  442.80 heel veel geld, voor alleen maar administratie kosten en het appartement kan nog makkelijk opnieuw door een ander geboekt worden, omdat we ruim op tijd hebben geannuleerd.

Met vriendelijke goret,

J Vernooijs

2141 10 Rapporteer
ju
door juliomariner - Mar 13, 2024 om 11:59
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij zijn daar geen regels voor. U kunt in de voorwaarden lezen welke kosten ze bij annulering doorberekenen.

jewee
door jewee - Mar 13, 2024 om 12:11
61 Antwoorden / Vragen

De rest terugvragen bij je annuleringsverzekering verzekering??!!

Ja
door JannyBoe - Mar 13, 2024 om 12:55
515 Antwoorden / Vragen

Hallo, volgens Consuwijzer moet u de algemene voorwaarden raadplegen.
Daarin staat "wanneer u kunt annuleren. En hoeveel u dan moet betalen. De reisaanbieder moet u duidelijk op de annuleringskosten wijzen, voordat u boekt."

ro
door ronny530 - Mar 13, 2024 om 12:59
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Ik vrees dat u pech heeft want of er annuleringskosten van toepassing zijn staat ook in de advertentie. Booking.com brengt die kosten niet in rekening dat doet Dormio Resort Maastricht Apartments.

ka
door kassa2551 - Mar 13, 2024 om 13:36
22 Antwoorden / Vragen

Wanneer je kijkt op de Booking.com site staat dat wanneer je hebt geboekt er geen restititie wordt verleend als je annuleert. Bij Dormio zelf staat in de voorwaarden dat wanneer je " Flexibel" boekt wat veelal tegen een hogere prijs is dat je tot 14 dagen gratis kun annuleren.  Bij een " niet flexibele boeking" worden geen bedragen genoemd maar ligt het aan de willekeur van Dormio , die waarschijnlijk de vlag hebben uitgehangen want zo levert hun appartementje sowieso € 442,80 op en ze hoefden er in feite niets voor te doen. Voortaan maar eerst eens goed naar " voorwaarden kijken".

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 13, 2024 om 13:48
2055 Antwoorden / Vragen

Dat lijkt mij niet conform de ANVR voorwaarden maar die zijn dan ook niet van toepassing.

ju
door juliomariner Mar 14, 2024 om 12:56
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom dan beroepen op voorwaarden die er niets mee te maken hebben. Het feit dat TS een zwemdiploma heeft is ook niet van invloed.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 14, 2024 om 17:41
2055 Antwoorden / Vragen

Scherp! Maar mensen gaan voorwaarden niet lezen dus denken blijkbaar in hun hoofd dat ze het wel weten en dan kun je je afvragen welke voorwaarden ze dan voor ogen hebben? Zelf dacht ik reizen en heb even gekeken wat de ANVR dan hanteert en dat is inderdaad aanzienlijk ruimer, of anders gezegd, die hebben met meer marge gecalculeerd en TS kiest dan helaas de El Cheapo optie en krijgt dus niets terug bij annuleren.

ne
door neodutchio - Mar 13, 2024 om 13:50
5152 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt een overeenkomst met rechten en plichten. En die overeenkomst is een verplichting waar wettelijk niet zomaar onderuit kan. Is maar goed ook, want wat had u gedaan als de andere partij geannuleerd zou hebben onder het mom dat u nog tijd genoeg hebt om iets anders te zoeken? Het werkt 2 kanten op.
Er mag in positieve vorm afgeweken worden en de voorwaarden daaraan mag een verkoper zelf bepalen. Alles tussen 1 en 100% retour mag. En dat had u vooraf bij het boeken kunnen zien.

rj
door rjw - Mar 13, 2024 om 18:39
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Wat staat er in de boeking over annuleren?

Iv
door Ivo W - Mar 13, 2024 om 18:43
729 Antwoorden / Vragen

Ik heb even gekeken en via Booking.com kunt u de betreffende accommodaties boeken met of zonder restitutie bij annulering.

Kiest u met mogelijkheden tot annulering, dan krijgt u 100% retour wanneer u tenminste 14 dagen voor uw verblijf annuleert.

Kiest u voor een boeking zonder mogelijkheden tot annulering, dan krijgt u de huur van het verblijf niet terug, maar worden uitsluitend de niet-gemaakte kosten (voor schoonmaak, toeristenbelasting, evt ontbijt en andere maaltijden) terugbetaald.

Dat laatste is goedkoper, maar geeft aan u minder vrijheden. Kennelijk vond u het niet nodig om voor extra vrijheden ietsje meer te betalen. Dat kan, maar dat heeft duidelijke consequenties zoals u nu ervaart. Het is vooral onbegrijpelijk dat u dat als oneerlijk ervaart, want het een en ander is het direct gevolg van uw eigen keuzes.

marita5
door marita5 - Mar 13, 2024 om 22:01
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo J Vernooijs ,

Annulerings-en vooruitbetalingsvoorwaarden verschillen per appartementtype Vul alsjeblieft de data van je verblijf in en
controleer de voorwaarden van je gekozen kamer .

https://www.booking.com/hotel/nl/dormio-resort-maastricht-appartments.nl.html