Zeer hoge annulering!
Ik heb voor een weekend in juli 2024 een appartement geboekt, via Booking.com bij Dormio Resort Maastricht Apartments.
Ik heb daar het bedrag van € 580,80 voor betaald.
Nu is er in Maart iets tussen gekomen en moeten we het appartement annuleren. Dat meteen gedaan en dat ging heel gemakkelijk.
Echter ik kreeg maar €138.80 terug en mij werd medegedeeld dat de annuleringskoschten €442.80 waren.
Ik heb gebeld en gevraagd hoe dit kan, dat ze zoveel annuleringskosten rekenen. De dame aan de telefoon, zei dat ik dat had kunnen zien in de regelementen en dat ik gewoon pech heb. Ze kon niets voor mij doen.
Nu is mijn vraag, zijn er regels wat betreft de hoogte van de annuleringskosten?
Ik vind namelijk € 442.80 heel veel geld, voor alleen maar administratie kosten en het appartement kan nog makkelijk opnieuw door een ander geboekt worden, omdat we ruim op tijd hebben geannuleerd.
Met vriendelijke goret,
J Vernooijs
Volgens mij zijn daar geen regels voor. U kunt in de voorwaarden lezen welke kosten ze bij annulering doorberekenen.
Hallo, volgens Consuwijzer moet u de algemene voorwaarden raadplegen.
Daarin staat "wanneer u kunt annuleren. En hoeveel u dan moet betalen. De reisaanbieder moet u duidelijk op de annuleringskosten wijzen, voordat u boekt."
Ik vrees dat u pech heeft want of er annuleringskosten van toepassing zijn staat ook in de advertentie. Booking.com brengt die kosten niet in rekening dat doet Dormio Resort Maastricht Apartments.
Wanneer je kijkt op de Booking.com site staat dat wanneer je hebt geboekt er geen restititie wordt verleend als je annuleert. Bij Dormio zelf staat in de voorwaarden dat wanneer je " Flexibel" boekt wat veelal tegen een hogere prijs is dat je tot 14 dagen gratis kun annuleren. Bij een " niet flexibele boeking" worden geen bedragen genoemd maar ligt het aan de willekeur van Dormio , die waarschijnlijk de vlag hebben uitgehangen want zo levert hun appartementje sowieso € 442,80 op en ze hoefden er in feite niets voor te doen. Voortaan maar eerst eens goed naar " voorwaarden kijken".
Dat lijkt mij niet conform de ANVR voorwaarden maar die zijn dan ook niet van toepassing.
Waarom dan beroepen op voorwaarden die er niets mee te maken hebben. Het feit dat TS een zwemdiploma heeft is ook niet van invloed.
Scherp! Maar mensen gaan voorwaarden niet lezen dus denken blijkbaar in hun hoofd dat ze het wel weten en dan kun je je afvragen welke voorwaarden ze dan voor ogen hebben? Zelf dacht ik reizen en heb even gekeken wat de ANVR dan hanteert en dat is inderdaad aanzienlijk ruimer, of anders gezegd, die hebben met meer marge gecalculeerd en TS kiest dan helaas de El Cheapo optie en krijgt dus niets terug bij annuleren.
U hebt een overeenkomst met rechten en plichten. En die overeenkomst is een verplichting waar wettelijk niet zomaar onderuit kan. Is maar goed ook, want wat had u gedaan als de andere partij geannuleerd zou hebben onder het mom dat u nog tijd genoeg hebt om iets anders te zoeken? Het werkt 2 kanten op.
Er mag in positieve vorm afgeweken worden en de voorwaarden daaraan mag een verkoper zelf bepalen. Alles tussen 1 en 100% retour mag. En dat had u vooraf bij het boeken kunnen zien.
Ik heb even gekeken en via Booking.com kunt u de betreffende accommodaties boeken met of zonder restitutie bij annulering.
Kiest u met mogelijkheden tot annulering, dan krijgt u 100% retour wanneer u tenminste 14 dagen voor uw verblijf annuleert.
Kiest u voor een boeking zonder mogelijkheden tot annulering, dan krijgt u de huur van het verblijf niet terug, maar worden uitsluitend de niet-gemaakte kosten (voor schoonmaak, toeristenbelasting, evt ontbijt en andere maaltijden) terugbetaald.
Dat laatste is goedkoper, maar geeft aan u minder vrijheden. Kennelijk vond u het niet nodig om voor extra vrijheden ietsje meer te betalen. Dat kan, maar dat heeft duidelijke consequenties zoals u nu ervaart. Het is vooral onbegrijpelijk dat u dat als oneerlijk ervaart, want het een en ander is het direct gevolg van uw eigen keuzes.
Hallo J Vernooijs ,
Annulerings-en vooruitbetalingsvoorwaarden verschillen per appartementtype Vul alsjeblieft de data van je verblijf in en
controleer de voorwaarden van je gekozen kamer .
https://www.booking.com/hotel/nl/dormio-resort-maastricht-appartments.nl.html
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer